ik ben wel erg in een vragenbui zeg, als het irriteert dan spijt dat me! Ik ben een paar maanden geleden gestopt met opvolgmelk op advies van cb, ze zei me dat ik net zo goed gewoon koemelk kon geven. dat ging toen prima, maar mijn zoontje wil de afgelopen tijd ineens geen melk meer drinken! een papfles, etc. wil hij ook niet.. hij krijgt wel zuivelproducten (kaas, yoghurt enz.) en eet gevarieerd. hoe belangrijk is dan het drinken van melk/opvolgmelk?
300 ml zuivel.. en welke zuivel dat is. dat maakt niet uit (wel even uitkijken met suikers!) Ik zou het wel blijven proberen en ook verschillende soorten proberen. De meeste kinderen vinden volle melk het lekkerst en tot 4 jaar kun je dit ook prima geven (behalve als ze echt aanleg hebben om zwaar te zijn tov hun lengte) karnemelk volle yoghurt (geen toevoegingen of fruit) volle kwark etc
Een kind dat ouder is dan een jaar heeft voldoende aan 300cc zuivel per dag, alles inbegrepen, dus melk, kaas, yoghurt, noem maar op. Drinken van opvolgmelk is compleet onbelangrijk, behalve voor de aandeelhouders Danone/Numico en Friesland/Campina.
Idd, 300 ml zuivel en het maakt in principe niet uit wat voor zuivel, al adviseerde de diëtiste van mijn zoontje om tot anderhalf jaar bv op opvolgmelk te geven. Weet alleen niet of dit met zijn allergie te maken heeft of dat ze dat voor alle kinderen zou adviseren.
ok thanks! ik blijf het gewoon proberen en in de tussentijd blijf ik hem andere zuivelproducten geven hij is sowieso een aap met zn eten, wie weet vind hij melk straks ineens weer lekker!
Stiefdochter hier heeft een hekel aan melk, maar lust wel graag karnemelk. Zolang ze zuivel drinkt, maakt het mij weinig uit welke dat is