eczeem verergert met warm weer, tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door monica73, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje heeft altijd al wat droge plekjes gehad in zijn ellenboogjes, polsen en achter zijn oortjes. Nu sinds een half jaar is het echt eczeem geworden. We kregen het altijd goed weg met vaselinecreme cetomacrogol en balneumbadolie, maar nu met deze warme dagen wordt het steeds erger! hij heeft het nu ook in zijn nek en het worden kurkdroge schilfertjes. Voordat ik naar de huisarts ga wil ik eerst zelf nog wat proberen. Ik ben niet zo'n fan van hormoonzalf, mijn zoontje lijkt geen jeuk te hebben. Ik heb al vaseline/paraffine gehaald.

Ik kan me voorstellen dat het erger wordt door de warmte, maar ik twijfel ook aan de zonnebrandcreme. Ik smeer hem met dit weer dagelijks in met nivea of garneer. Hij slaapt nu in een dun katoenen shirtje met lange mouwen, omdat het anders zo gaat zweten in zijn ellebogen. Daarnaast gaat hij om de dag in bad met balneum.

Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie bij je kindje met eczeem en hebben jullie nog andere tips?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier verergerd het eczeem ook. Het komt door het zweten.
    Zorg voor katoenen luchtige kleding. Op de goede manier zalven. (evt hormoonzalf, cetomacrogol zalf en daaroverheen zonnebrandcreme.)
    Liefst niet in chloorwater, ook gewoon water droogt de huid uit. Dus 'savonds gewoon wassen ipv douchen of badje. Voor in het badje gebruik ik groningerbadolie. Verkrijgbaar bij de apotheek. Ik heb dit op recept van de dermatoloog voor Fay en mijn partner. Het is ook zonder recept verkrijgbaar. Dit is echt een aanrader.
    En af en toe eventjes onbeschermt in de zon.
    Natuurlijk niet te lang zodat je kindje verbrand. De zon werkt erg goed tegen eczeem.

Voor Fay gebruik ik P20 factor 50. Fay kan hier goed tegen, mijn partner niet. Hij gebruikt geen zonnebrandcreme. (beide eczeem)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier hebben we ook droge huid eczeem
    We gebruiken mustella zonnecream 50 maar ervoor doe ik cematogol zodat het vet is en dan pas die cream.

In douche doen we keer per drie dagen ongeweer..

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    op beide reageren die hier niet goed. Je moet er eentje zonder parfum hebben, wij hebben van la roche voor kids factor 50.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn jongste heeft ook eczeem en wij gebruiken zonnebrand van Vision. Dit gaat bij hem goed (en hij behoorlijke eczeem, wij zijn helaas wel op hormoonzalven aangewezen, anders krabt hij alles kapot). Ik kan wel merken dat hij nu met dit warme weer meer last krijgt in de plooien met name, maar dit komt bij hem voornamelijk door het zweten en niet door de zonnebrandcreme.

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik heb goede ervaringen met de Omega lotion van Eucerin. Ik smeer het nu een week en het eczeem is een stuk minder vuriger geworden, je kunt het bijna niet meer zien Eucerin: Kalmerende Lotion 12% Omega

Ook verkijgbaar als dikke creme

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier de kids sensitive zonnebramd van Nivea. Om het eczeem weg te krijgen hebben we we
    Hormoonzalf nodig, maar hooguit een week. Verder smeren met cetomacrogrolcreme of vaseline lanettecreme.
    Dochter is inmiddels bijna 2, eczeem is echt een stuk minder dan vorig jaar.

8. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen eerst maar eens op pad voor een andere zonnebrandcreme. Als het niet verbetert ga ik wel naar de huisarts. Waar slaapt jullie kindje in? Mijn zoontje moet eigenlijk een slaapzak aan, maar met romper en shirtje is dat veel te warm! Hij ligt nu zonder slaapzak in bed, maar ik ben bang dat hij gaat klimmen..

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Rompetje zonder mouwen en sokjes. Daar overheen deken(katoen+fleece) en lakentje

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Voor de kids gebruik ik ongeparfumeerde zonnebrandcreme, factor 30. Factor 50 sluit de huid volgens mij meer af en verergert het eczeem. Ik smeer de jongste zo min mogelijk in, die kan ik nog makkelijk in de schaduw houden.

Mijn dochter slaapt in een romper met lange mouwen en een slaapzak die zo dun is als een lakentje. Daaroverheen een laken zodat ze toch strak ingestopt kan worden.

Deel Deze Pagina