ben nu een paar weken zwanger en wil zo lang mogelijk blijven rijden. Mijn paard is ook nogal een heet hoofd, hopelijk blijft het goed gaan. Gelukkig heb ik wel nog een bijrijdster die 3x per week gaat dus dat is ook erg fijn! Maar ben inderdaad ook van mening dat je moet doen wat goed voelt!
Hoi meiden, Wilde even vertellen dat ik nét wedstrijd heb gehad, M1 dressuur, en beide proeven heb gewonnen met 194 en 201 punten! Joepie! Over 2 weken weer wedstrijd, maar daarna rustig afbouwen. Ik voel me prima, ook tijdens het rijden, maar mijn vriend vind het toch prettiger als ik op tijd stop met rijden, dus we hebben het op een accoordje gegooit Mag deze wedstrijdjes nog uit rijden, en dan lekker het land in.
Gefeliciteerd Krummeltje! Ik dan ook maar even... ben ook weggeweest vandaag. Dressuur eigenlijk normaal niet zo vaak maar omdat ik zwanger bent ik springen en sgw toch wat gevaarlijker. Wilde graag L2 startgerechtigd worden, had nog 1 punt nodig. 2 weken geleden werd ik 1e en 2e met 194 en 193 in het L1. Had deze wedstrijd al staan dus voor het eerst L2 gestart en was 2 keer tweede met winst . Had een rijbroek van mn moeder aan want mijne ging nu echt niet meer dicht, mooie afsluiter heb ik dus wel!
@petrabr: dankje, dat vind ik ook (maar ik ben enórm bevooroordeeld natuurlijk ). en onwijs snoeperig, die laarsjes! waar heb je die gescoord?!? -hebbuhhhh!- @rest: over het verlof geven van mijn paard: ja, dat moet natuurlijk wel kunnen qua karakter van het paard. die van mij doet daar niet moeilijk over. ik rijd ook geen wedstrijden ofzo, hoefde niet af te trainen. ik kan hem rustig een half jaar stilzetten en dan weer opstappen; is ie net zo braaf! Gelders bloed, he, prima karakters fok je daarmee. en oeh, wat ben ik er -zeker nu- blij mee. ik kan niks met zo'n heethoofd, en als je zwanger bent is dat lastig, want wat doe je dan die maanden dat je zelf niks kunt? ik ben zelf niet van de bijrijders; teveel nare ervaringen mee gehad. dus bij mij was het simpel: als het niet meer lukt, gaat paard met verlof. maar als je een fijne bijrijder hebt, is dat natuurlijk ook een heel goed plan.
Die van mij is dus heerlijk met verlof, net als ik Scheelt dat ze nog maar 4,5 jr is en drachtig en 10 april uitgeteld, maar dan nog, ze is jong genoeg om even tijdelijk een paar maandjes alleen maar in de wei te lopen, af en toe voor de kar en af en toe gelongeerd te worden. Ze heeft hard genoeg moeten werken afgelopen jaar vind ik. Straks pak ik haar gewoon weer rustig op, start een aantal keer L1 en dan heel langzaam als ze er klaar voor is (en ik uiteraard ook dan ) L2. Ik had gehoopt het zonder bijrijdster af te kunnen aangezien mijn paardje ook drachtig is, en de hoop dat de eigenaar haar af en toe voor de kar zou doen. Maar hij kwam enige tijd geleden toch weer met de optie van het andere meisje wat voor m rijd of die niet tijdelijk op de mijne kon rijden dan. Was er niet blij mee, heb dit ook laten merken, weet haar manier van rijden en die bevalt me niet, dus tig eisen gesteld voor t geval zij erop ging. Volgens mij heeft ze al met al een paar keer gereden, hoor de eigenaar er niet over en ik vraag er niet naar 8) Elke keer als ik er kom hoor ik alleen maar dat er niets met mn peerdje is gedaan nl. Prima toch? En oja, ik had wel iemand die ik goed ken gevraagd om haar straks op te pakken na de geboortes van veulen en beeb, iemand die ik wel vertrouw met rijden, maar helaas is zij de komende maanden uit de running...
Ik denk dat als je al gewend bent om maar 1x per week te rijden, dat je je paard makkelijk stil kan zetten. Ik ben echt blij met mijn bijrijdster. Heb er zelf ook lol in om dan te kijken hoe het gaat, heb ik ook nog het idee een beetje bezig te zijn. Ik ben er dan ook meestal gewoon bij als ze rijdt en coach dan ook veel. Zo weet ik ook zeker dat mijn paard hetzelfde doorgereden wordt als ik wil. Ze heeft ook les van mijn eigen instructrice. Kan er straks als het goed is dus zo weer opklimmen en verder rijden.