Hallo allemaal, Vorige week was mijn schoonmoeder hier. Ik vertelde haar dat ik zo snel mogelijk met de kleine na de bevalling naar buiten wilde.. Als ik er zelf ook aan toe ben natuurlijk Nou zei zij dat je pas na 2 week met de kleine naar buiten mag Is dit echt zo? Alvast bedankt!
Lijkt me raar, dan zou je vanuit ziekenhuis niet naar huis mogen Ik ben met de eerste een week na zijn geboorte op pad geweest, gewoon goed aankleden, niet te warm en niet te koud, lijkt mij het niet erg. en over 10 weken is het weer ook lekker volgens mij!
Dat dacht ik dus ook.. we zitten dan eind mei.. dan kan je als het lekker weer is al prima buiten zitten.. Leek me juist wel gezond lekker in de buitenlucht.
Gewoon lekker naar buiten gaan hoor als jullie er klaar voor zijn! Gewoon goed aankleden, idd niet te warm en niet te koud en dan gaat dat gerust... Is ook lekker gezond om buiten te wandelen!
nee hoor je hoeft niet 2 weken binnen te blijven tenzij het geadviseerd wordt door de kraamverzrogster of vk. maar zoals je zelf al zegt, je bevalt in mei, een mooiere tijd is er niet, de lente lekker naar buiten gaan hoor, ik beval in april en als het weer een beetje meezit ga ik ook meteen lekker wandelen
Das een beetje een bakerpraatje van vroeger . Als je kind gezond is en je kleed het goed naar het weer dan is er geen probleem hoor.
Je kunt gewoon naar buiten! Ik moest wel even wachten daarmee, waren toen net die superkoude dagen van december en ik had maar een klein meisje van iets meer als 4 pond. Zodra het kan, gewoon doen! hartstikke gezond die buitenlucht voor jullie beide!
Ik weet nog dat ze vroeger altijd zeiden dat je pas met je kleine naar buiten mocht als de kleine weer op geboorte gewicht was maar dat is tegenwoordig niet meer zo.. Ik ben begin januari bevallen van Stijn en ik ben na 10 dagen voor het eerst een klein rondje met hem buiten wezen wandelen..
als je kindje gezond is en zich ook zelf warm kan houden ed is het geen punt helemaal die tijd niet. ons meisje is van eind april en ze sliep zelfs in de kraamweek al lekker in een wiegje buiten. kraamhulp ernaast lekker de was opvouwen echt ging perfect. dr zijn er ook bij die niet zo snel mogen dit met gewicht en vooral warmhouden te maken. als het zover is dan geeft je vk of kraamhulp het wel aan of je vraagt het meteen zelf.
Hier gingen we ook lekker na een weekje naar buiten hoor. Als je kindje zich een beetje warm kan houden en het is geen heftige vrieskou, kan het al snel. Je kindje ligt beschut in de bak en je kleed 'm natuurlijk ook gewoon lekker aan. Een generatie geleden waren er gewoon veel meer starre 'regeltjes' waar iedereen zich aan hield. Maar ja, toen lagen sommige moeders ook verplicht een week op bed, mochten zelfs niet naar de WC, en dat kan je je nu ook niet meer voorstellen.
hier word wel geaviseerd door het ziekenhuis en de kraamverzorg dat je met de kleine naar buiten gaat wanneer hij weer op geboortegewicht zit,
HIer wordt ook geadviseerd pas naar buiten te gaan als je kindje op geboortegewicht is, dus echt een bakerpraatje van een generatie geleden is het niet.
Wij zijn voor het eerst naar buiten gegaan toen onze zoon 10 dagen was. Een hele onderneming, want ik was bekaf na een korte wandeling.
ik ben een week na de geboorte naar buiten gegaan. ze zat weer boven haar geboorte gewicht dus ik mocht naar buiten. hier adviseerden ze ook pas naar buiten te gaan als de kleine op geboorte gewicht zat. ben tot nu toe elke dag even buiten geweest vanaf dat het mocht. alleen natuurlijk niet in de avondlucht.
Normaal gesproken 1 weekje. Wij moesten helaas een maand wachten. Maar anders was ik ook na een weekje of 1/2 wel naar buiten gegaan denk ik.
in principe is het met mooi weer zo dat een kleintje naar buiten mag als het eenmaal terug op het geboortegewicht is wat globaal gezien ergens tussen de 5 en 7 dagen is. maar meestal zit mama er dan nog niet om te springen. ligt uiteraard aan je soort bevalling en hoe je onderkant ervanaf gekomen is ook. dus tjah, het zal in de praktijk vaak inderdaad ergens in de tweede of derde week zijn. dan tel ik het kleine stukje van het ziekenhuis naar de auto en naar jullie huis niet mee. de kraamhulp kan je trouwens precies vertellen wanneer het de goede tijd is voor jullie. zij kent jullie straks het beste.