Ons zoontje gaat na de vakantie starten op school, wat heeft hij nodig? Gymschoenen die op school blijven Broodtrommel Drinkbeker voor water Drinkbeker voor melk bij de overblijf Bakje voor fruit Vergeet ik nog iets? Wat zouden jullie aanraden voor merk/soort broodtrommel, drinkbeker en fruitbakje? En plakken jullie er van die naamlabels op, bijv van goedgemerkt?
Meer hebben ze hier niet nodig. Ik heb gewoon twee mepal bekers en twee mepal bakjes. Met idd stickers van goedgemerkt. Ik geef trouwens geen melk mee. Dat drinken ze hier niet.
Meer hebben ze niet nodig. Wij hebben bakjes en bekers van mepal, Inmiddels al een hele collectie met 2 dochters die soms nog wel eens een andere willen. Ik zou ook zeker naamstickers aanraden, zo weet de leerkracht van wie het bakje/beker is als er weer eens wat vergeten wordt. Melk geef ik niet mee, dat drinken ze thuis, ik geef 1 beker mee met water, die kan ze desnoods zelf nog bijvullen.
dat is alles wat je nodig hebt. Zelf gebruiken we graag drink in the box: lekt nooit en heel handig voor de kleintjes. Ze krijgen hier altijd water mee. Melk drinken ze thuis. Broodtrommel: mepal vinden we handig, dat heeft ook zo'n extra bakje waar je fruit in kan doen. Als je het niet gebruikt, kun je het eruit halen en is je trommel groter. Wij hebben geen naamstickers erop, maar op zich is dat wel praktisch natuurlijk.
Hier hebben ze qua trommels nu hele simpele van Curver, stuk goedkoper dan Mepal-trommel - en met die ‘wip-sluiting’ gingen de Mepal-trommels hier alleen maar snel stuk…
Bij ons moesten ze ook gymkleding in een gymtas mee. Die bleef op school. Ik heb altijd bekers, trommels en fruitbakje van Mepal. En gewoon met een watervaste stift de naam er op. Ohja, en een rugtas die groot genoeg is. Voor dochter kocht ik een ontzettend leuke waar ik alles exact netjes in kreeg, maar dochter zelf natuurlijk niet, haha. Dus toen de vraag van de juf voor een grotere tas, wat ik goed begreep.
wij hebben als kadootje voor de verjaardag -ook nadien- persoonlijke mepal bekers gegeven. Dus met naam erop. Ook de trommeltjes. Leuk om te maken (op de mepal site) vond ik - en later ook leuk voor henzelf om te maken . oh en denk eraan; als ze naar de gym moeten lopen ofzo; géén touwtjestassen die zie je ook allemaal leuke- en dan leuk met naam - maar zo onpraktisch...
Maar niet te groot, bij jongste op school zitten 2 kinderen (broer en zus) die hebben een middelbare school formaat rugtas, als ze die om hebben zie je een rugzak met benen . Voor de spullen die ze meenemen hoeven ze het niet te doen. De bovenste helft zit plat tegen elkaar aan, niet nodig dus.
Hier juist wel touwtjestassen, gaat prima hoor, ik zie het onpraktische niet zo? Ze doen ‘m gewoon op hun rug als ze naar gym gaan.
Bij ons op school hebben ze ook binnenschoenen/sloffen nodig en regenlaarzen vanwege het natuurschoolplein. Maar dan staat het wel in de info in de schoolgids. Bekers en bakjes heb ik nooit gelabeld. Ze gaan vanuit de rugzak op hun tafeltje voor de lunch en daarna weer in de rugzak, dus weinig kans om iets kwijt te raken.
Bekers en broodtrommel zijn van Mepal. Fruit bakje is van sistema, we hebben kleinere platte bakjes als de hogere. Die gebruiken we echt meeste. Die heeft een insert bij zitten. Onderin gaat bijvoorbeeld appel en er bovenop ander fruit. Sluit ook fijn met 4 clipjes Betreft naam heb ik het simpel gehouden door een label maker. Dan een stukje plakband er over. We stoppen de spullen niet in de vaatwasser dus blijft het een tijd zitten. Voor de gym kochten we bij de ikea een kleine rugzak. Inmiddels 8 en daar past nog steeds zijn gymschoenen met kleding in. Voor de rugzak hebben we een middelmaatje. Dus niet die hele kleine schattige. Hij was in de kleuterklas van van Buzz lightyear dus hij had daar een een tas van. Daar deed hij 2.5 mee. Daarna Harry Potter. Hij zit nu in groep 5 en gaat naar Gr 6 en dan heeft hij echt een tas nodig waar een A4 vel in past.
Hier camelbak bekers en trommels van littlelunchbox. De trommels zijn lekvrij, zodat je bv yoghurt naast brood kunt doen. En de bekers van camelbak lekken ook niet.
Dank allemaal voor de reacties. Ik ga even kijken naar de genoemde opties. Niemand noemt een dopper, is dat toeval of gaan die bijv te snel lekken? Ons zoontje is gewend om zowel ‘s ochtends als ‘s middags melk te drinken bij zijn brood dus vandaar dat ik dat ook wil meegeven. Heb ook gedacht aan van die pakjes houdbare melk, maar dat is natuurlijk wel wat minder milieubewust.
Hier dragen ze volgens mij ook sloffen binnen dus dat is nog wel een goede aanvulling. Wat voor sloffen gebruiken jullie daarvoor? Ons zoontje heeft het altijd warm dus warme sloffen lijken met niet prettig voor hem.
Onze dochter krijgt een pakje optimel lang houdbaar mee voor tussen de middag. Gewone melk vindt ze niet lekker
Mijn kinderen (jongste zit in groep 2) nemen doppers mee naar school, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze lekten. Mijn dochter wil ook wel eens melk mee, dat doe ik dan in een rvs fles ipv een dopper.
Hier bij de kinderen vaak gedoe met lopen met de te lange touwtjes, zitten niet lekker op de rug, slepen over de grond, raken ze weer in verstrikt tijdens t lopen... dat soort. Als ik met de zwemles meeging indertijd , altijd wel gedoe met die dingen
Hier van die nepcrocs. Die krijgt hij snel en makkelijk aan. En ik heb 2 tassen, 1 gewone rugtas en 1 koeltas. Met dit warme weer gaat er dus een koelblok mee in de tas en blijft de melk lekker koud (hier ook drink inthe box)
Bakjes van mepal Doppers altijd met water in groep 1 en 2 met naam erop omdat ze het in een mand doen maar vanaf groep 3 niet meer nodig Gymtas met gymschoenen ( naam schreef ik op de zool )en broekje en shirt In de winter hebben sommige kinderen sloffen op school ivm regen en natte sokken
Een schoolrugtas (die van Zebra zijn het beste). Meest stevig met 2 houders voor de bekers dus niet los in de tas. 2 bekers (water, ranja, melk). Mepal gaat ongeveer 2 a 3 jaar mee. Ik heb een lekvrije vakken broodtrommel. Sistema is goed en yumbox. Volledig lekvrij met een rand. Er kan zelfs yoghurt of saus in. Ik heb brood en daarnaast een variatie van groente, fruit en noten. Gymtas met schoenen en sportkleding. Zorg dat je kind zelfstandig naar de wc kan. Zichzelf afvegen, doortrekken en handen wassen. Ook moeten ze zelf hun jas aan- en uit kunnen doen. En zichzelf aankleden en uitkleden voor bijvoorbeeld gym. Die dagen makkelijke kleding en schoenen aan.