Gevallen en bult op achterhoofd, wekken of laten slapen vannacht?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ago, Jul 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Onze dochter van 23 maanden is straks gevallen.
    Ze zat op de rand van het babybadje (daarin gaat ze nog altijd in bad) en dit babybadje stond in onze badkuip. Ze is met haar achterhoofd tegen de rand van de badkuip gevallen. Ze moest meteen huilen, kreeg wel meteen een bult. Koelen lukte niet echt omdat ze daarvan meer overstuur raakte, heb er wel 'vallen en stotengel' van vsm opgesmeerd (door de haren heen...). Na een minuut of 10 was alles weer goed en lachte ze weer, ze heeft nog een flesje melk gedronken, samen boekje gelezen en daarna is ze naar bed gegaan. (was ook bedtijd).

Maar moet ik haar na zo'n val wekken vannacht? En zo ja hoe vaak? Ze is niet van een grote hoogte gevallen maar ze had dus wel meteen een bult. Is dat een reden tot wekadvies? Of kan ik haar gewoon lekker laten slapen vannacht?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Dan kun je wel bezig blijven, de kindertijd door. Als ze nou echt even 'weg' was geweest of na de val erg anders was geweest, dan zou ik daarvoor ws wel even de HAP gebeld hebben voor advies, maar niet bij gewoon een val met een buil.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ons is verteld door artsen bij de hap dat je kinderen die erg hard gevallen zijn/ hoofd gestoten hebben ALTIJD moet wekken tot 24uur nadat het gebeurd is, omdat een bloeding in het hoofd ook pas na zoveel uren later kan optreden. Dus ook al zijn ze gewoon vrolijk nadat ze getroost zijn en lijkt er niks aan de hand te zijn op dat moment.

Je kan natuurlijk ook om de 3-4uur even controleren of het wakker maken lukt en of ze reageert en dus niet suf is.

4. saapje

saapje Actief lid

Jan 21, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is verteld door de artsen van de HAP om dat niet te doen wanneer ze:

- meteen gehuild hebben
    - helder en alert zijn
    - niet overgegeven hebben
    - niet flauwgevallen zijn
    - geen verwarde of andere indruk maken

Dus in jouw geval zou ik het ook niet doen.

5. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

Jan 31, 2012
    352
    1
    16
    Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wanneer ze is gevallen..
    Is het vanmorgen geweest dan zou ik niet wekken.
    Maar was het in de avond zou ik haar zeker wel wekken.
    Vooral de eerste 12 uur na de val kunnen er complicaties optreden.
    Zelf zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen en haar wekken.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou niet wekken, maar wel even gaan kijken of ze rustig slaapt en bv niet gespuugd heeft ofzo.

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Als ze daarna gewoon deed of er niks aan de hand was zou ik het ook niet doen.
    Ik zou dan bezig kunnen blijven.
    Al moet ik zeggen dat ik ook soms twijfel hoor, dan ga ik toch ook even wat extra kijken.

8. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Wel grappig dat er zoveel wisselende reacties zijn. Zo zaten manlief en ik dus ook op de bank gisteravond. ;)

Uiteindelijk hebben we haar twee keer wakker gemaakt. En tussendoor ben ik nog een paar keer gaan kijken (ben hoogzwanger en doe toch geen oog dicht met die hitte ;) )
    Ze was dus gevallen nét voordat ze naar bed ging waardoor we haar niet echt een tijdje konden observeren.
    Maar alles is gelukkig goed gegaan. En momenteel is ze lekker aan het spelen. :)

Share This Page