Optrekken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaala, Jul 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons meisje is nog net geen 3 maanden en ze trekt zich zelf op tot zitten in 't wipstoeltje (maar faalt aangezien ze natuurlijk vast zit) tevens ligt (is dat 't goede woord??) ze af en toe in kruipstand (ook met benen) als ze op haar buik ligt, kan dit kwaad? Is het tijd voor deel 2 van de kinderwagen (die eigenlijk vanaf 6 maanden is) aangezien ze ook uit de kinderwagen probeert te klimmen (optrekken dus..)

Hoofdje raakt in ieder geval bij lange na niet de grond meer als ze op haar buik ligt, zo trots :D En met verschonen lift ze haar billen op zodat we er beter bij kunnen..Nu nog helpen aankleden (=niet huilen) en ik ben gelukkig

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Doen onze dochter ook sinds weekje of zo.
    Ze is sindsdien ook niet tevreden liggen of zo wil alleen tegen aanzitten of dat ik haar help met optrekken.
    Ik forceer het niet maar ik geef haar mijn vingers beide handen ze pakt het dab en zo kan ze zich omhoog trekken tot zit. Haar hoofd is dan wel nog beetje schokkerig.
    Als ik haar niet vasthou aan handen of schouders valt ze om natuurlijk. Maar ze probeert evenwicht te zoeken om handen op knietjes zeteen.
    In kinderwagen grijpt ze ook met handjes aan vast maar gelukking die us zacht kan ze niks mee.

Hoofd optillen en erg hoog links recht deed ze van geboorte af
    Kruipen doet ze nog niet ze vind het eigenlijk niet leuk op de buik...

Hier foto van 1mnd oud dat ze op buik ligt. Zo dus houd ze haar hoofd altijd omhoog maar dat is normaal volgens mij niks bijzonders..
    View attachment 336325

Wat kinderwagen etc betreft lijkt mij nu baby beter zoveel mogelijk liggend laten rusten. Onze joolz heeft zit gedeelte die ook liggend kan maar dat wil ik liever niet beter voor ontwikkeling ruggetje niet doen...

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier foto van 1mnd oud dat ze op buik ligt. Zo dus houd ze haar hoofd altijd omhoog maar dat is normaal volgens mij niks bijzonders..

Nichtje is nu 5 weken en kan haar hoofdje nog niet ophouden in buikligging..Dus ik weet het niet :p

Mia's hoofdje is overigens niet schokkerig meer als ze deze ophoudt

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Natuurlijk elke baby anders ofwel de motorische ontwikkeling kan verschillend zijn sommige babys overslaan zelfs zitten en kruipen beginnen gelijk lopen.
    Bij kraamhotel waren ze vooral verbaasd van haar lengte en gewicht en dat ze niet rimpelig was maar gezicht van maand oud baby had haha.
    maar dat ze gelijk op buik haar hoofd optilde en links rechts draaide verbaasde hun niet. Ofwel schoonmoeder was in schok omdat haar beide zoons het niet deden bij geboorte.
    Geen ieder maar volgens mij is niet wonderlijk of zo..

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mja, is natuurlijk ook een reflex om te overleven, begin me af te vragen wat GEEN reflex is haha

Wel een heel lief kindje heb je :)

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dankje:)))

Share This Page