Tot wanneer rompers en vanaf wanneer boxer met hemdje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 00Wendy00, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter draagt veel ondergoed.
    Ze zit in maat 92, maar af en toe ook nog een romper, vooral toen het vorige maand echt koud was! Dan weet ik zeker dat haar ruggetje niet bloot is en die lange mouwen rompers zijn dan ideaal!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter droeg rompers tot ze zindelijk was, waren net naar mt86 aan het overstappen maat 74/80 werd te klein en 86/92 was nog te groot. Echt ondergoed was voor haar de beloning om zindelijk te worden. Ze wilde net als haar vriendin van 3 echt ondergoed van hello kitty en was binnen een dag zindelijk!

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mijn zoontje heeft mt 74/80 in rompers gedragen tot hij 2 was (is een ukkie) en toen begon hij regelmatig op het potje te plassen. Helaas zijn onderbroekjes pas vanaf 86 (vaak 86/92) te krijgen en heb ik dus allerlei toeren moeten uithalen om die niet van zijn billen te laten glijden. Maar na mt 80 dus geen rompers meer. Overigens overweeg ik momenteel wel om die voor de nacht nog eens aan te gaan doen omdat meneer momenteel iedere keer zijn luier omlaagduwt in de nacht.....Hij is nu 2,5 en overdag al goed zindelijk. Kan natuurlijk ook s nachts eens zonder luier proberen en kijken ofhij er wakker van wordt....dilemma.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn zoon droeg 98/104 in de rompers toen hij 2,5 jaar was en zindelijk werd. Sindsdien draagt hij een boxer met een t-shirt. 's Nachts draagt hij nog een luier en dan heeft hij de rompers nog aan.

5. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    hier vanaf maat 86 eigenlijk al ondergoed omdat ik dat makkelijker vind dan rompers bij verschonen of kijken of ze een vieze broek heeft. Ze heeft het haast nooit koud dus en romper is niet echt meer nodig , Ik heb ze wel voor inderdaad het erg koude weer maar koop nu geen nieuwe meer terwijl ze nu maat 92 heeft en er dus best nog even inpast.

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Afgelopen zomer toen we op vakantie gingen heb ik een hemd en boxershort gekocht en stond hem zo stoer!
    Hij was toen 1,5 en sinds dien geen romper meer aan gehad.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle tot 2 en half had tyoen 92/98
    hendrik heeft nu 89/104 rompers en volgens mij zijn ze erniet groter, dus zal deze zomer wel bijna moeten denk ik. liever niet want rompertjes sluiten zo mooi om d rug

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook zo. Als deze rompers te klein worden dan gaan we over op ondergoed. Hebben we wel al liggen maar vind rompers met de kou wat prettiger.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn overgestapt toen we zijn begonnen met zindelijkheid oefenen. Dan zijn rompers super-onhandig, vind ik.
    Bij onze zoon was dat met 2,5 jaar, ongeveer. We hebben wat rompers in 98/104 gehad, en zijn eerste ondergoed verschilt. Onderbroeken (zonder luier) heeft hij bij de Hema maat 86/92, terwijl hij bij Prenatal 98 draagt. Er blijft zo weinig over van die billen als de luier uit is :D

Hij slaapt 's nachts trouwens wel met een romper aan (en een luier om); dan blijven zijn buik en rug tenminste lekker warm.

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    tot ze zindelijk waren,allebei met anderhalf.Kon bijna gon knap ondergoed voor die ukkies vinden....ze zijn allebei fijntjes...

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tot zo'n 2 jaar en 2 maanden rompers gebruikt, maar de maanden daarvoor droeg ze zowel gewoon ondergoed als rompers. Vooral in de zomer vind ik gewoon ondergoed makkelijker.

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Collin is nu bezig met plassen op toilet, dus nu zijn hempjes en boxertjes wel echt een uitkomst!

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee was 11 maanden dat ik gewoon ondergoed had aangeschaft aangezien ze toen al geregeld op de pot ging en dat was best wel lastig met rompertjes aan, ondergoed trek je sneller naar beneden.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen idee. Volgens mij heeft hij tot 86/92 rompers gehad en ben ik toen eens met ondergoed begonnen.
    Heel soms doe ik hem 's nachts nog een romper aan (eczeem op o.a. zijn rug).
    Verder een stoere boxer, hemd (of een cars onderbroek:D).
    Nu hij overdag helemaal zindelijk is staat het extra stoer :D :D

Deel Deze Pagina