Vraagje over inbakeren..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Wie heeft haar kindje ook ingebakerd? Vanaf dat moment slaapt hij opeens hele nachten door 10 uur achter elkaar! En voorheen kwam hij elke 3 uur omdat hij zich wakkerde mepte..

Maar nu heb ik eigenlijk een vraagje aan de moeders van een kindje die nu niet meer ingebakerd wordt.

Ik ben zo bang als je ze niet meer mag inbakere ( na 3 maanden ongeveer) dat hij dan opeens niet meer de nachten doorslaapt..
    Hoe was jullie ervaring???

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het was wennen toen mijn zoontje er uit moest, was weer een aantal nachten onrustig. Maar toen hij weer gewend was sliep hij gewoon verder in de nacht.

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Jann,
    inbakeren mag tot 6 maanden hoor, tenzij je kindje al erg fanatiek gaat draaien.
    Mijn dochter heeft uiteindelijk tot ruim 5 maanden ingebakerd gelegen, was er daarvoor echt niet aan toe en werd weer erg onrustig.
    Bij mijn zoontje wachten we tot minimaal 4 maanden, dan hebben ze meer controle over hun lichaam. Wordt ook geadviseerd als je gaat inbakeren.
    Bij mijn dochter viel het alles mee, ze was er gewoon aan toe. Na paar rommel dagen was het weer goed.
    Wij gebruikten de prikjesdagen als test. Dan mocht ze toch niet ingebakerd slapen en dan keken we hoe ze het deed.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik ben vanaf ongeveer 4 maanden langzaam af gaan bouwen. Eerst de slaapjes die al wel goed gingen, en als laatste heb ik haar namiddagslaapje afgebouwd, die was altijd al het rommeligst.

Verder niet alleen inbakeren, maar gewoon ook lekker een ritme en regelmaat inbouwen zodat ze zich veilig voelen. En bij de slaapjes waar ik niet meer inbakerde gebruikte ik een beetje een strakke slaapzak, en de dekens werden lekker strak ingestopt zodat ze toch nog wat afbakening had.

5. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Wij zijn hier in 1x gestopt met inbakeren toen mijn dochtertje begon te draaien rond de 3 maanden. (na haar 2e inentingen.)
    Ze is toen (gelukkig) door blijven slapen:)

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nou we zullen het zien. HIj is nu nog maar anderhalve maand dus voorlopig maak het niet uit.

Deel Deze Pagina