tot wanneer spoelen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Guinevere, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik heb een vraagje, ik ben 4 april bevallen en op 10 april zijn mijn hechtingen eruit gehaald.Ik bloed nog een klein beetje.Tot wanneer moet ik blijven spoelen want heb t gevoel dta t alleen maar schraal word daar onder :(

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    toen het bij mij niet meer brande bij het plassen ben ik gestopt met spoelen.

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    zolang ik blijf spoelen brand het bij mij.
    Nu doe ik al sinds gisteravond niet meer spoelen en is het branden weg.
    Ik doe nu s'ochtend en s'avonds een keer spoelen met de douchekop met lauw water ipv elke keer na het plassen.

4. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Dan zou ik er ook mee stoppen als het na iedere spoelbeurt brand

je moet jezelf niet gaan pesten

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    ben 8 april bevallen....spoelde na vijf dagen al niet meer....denk dat je dit een beetje op gevoel moet doen....

succes!

6. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    spoelen?

Je hoort ook tellkens wat nieuws?
    Ik weet nog veel niet wat mij nog te wachten staat geloof ik...hmm

7. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    hmm ik heb anders ook nog niet van spoelen gehoord... ladies vertel! :)

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, spoelen is niet zo ingewikkeld hoor. Je neemt water in een bidon/lege fles oid en na het plassen spoel je daarmee af ipv papier te gebruiken. Geloof me, de eerste dagen wil je echt geen papier in de buurt hebben. Verder dagelijks en na het poepen even de douchekop erop. Klaar is Klara.

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb ook maar 8 dagen gespoeld en toen was ik er klaat mee...
    haha had ook geen branderig gevoel meer enzo dus ben ik gestopt...

dames... volgens mij moet je alleen spoelen als je hechtingen hebt maar dat weet ik niet zeker..
    in het zieken huis hebbenze daaar een maatkan voor die vul je met lauw water en als je dan klaar ben met plassen giet je dat over je doos :oops: heen haha
    thuis deed ik het met een fles veel makkelijker!

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb die maatbeker uit het ziekenhuis gewoon meegenomen....maar was er ook al snel klaar mee hoor, zodra ik door had dat het allemaal zo pijnlijk niet meer was ben ik ermee gestopt, wat een gedoe! Maar het schijnt dat je het heerlijk vindt als het brand down there, daar heb ik dus niet zo veel last van gehad....

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Volgens mij is spoelen na het plassen geen must, maar ja in het begin veelal prettiger dan met een wcpapiertje "schoonrossen" ;)
    Heel veel mensen spoelen ook nog tijdens het plassen dat haalt vooral het branden van het plassen weg omdat je urine zuur is, dat brand en door het water wordt je urine zeg maar verdund en brand het minder..

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik had er echt flink last van.
    Deed echt pijn met plassen en heb echt 3 wkn gespoeld.
    Dat was ik al weer vergeten .. bleeh .. krijgen we ook weer erbij jah.
    Moet ook zeggen dat ik er ook urineweg infectie bij had

13. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Wat je ook kan doen, is een laagje vasaline daar smeren (gewone huis, tuin en keuken vasaline) nadat je gedouched hebt. Dan blijft het soepel en zacht (lol..klinkt ook stom...maargoed..) ipv schraal...(vasaline beschermt iig..en is anti-bacterieel..)

Tenslotte, als je niet bent uitgescheurd; je hebt echt wel kleine haarscheurtjes van de bevalling..het moest wel ff uitrekken immers..Het hoofd van je kindje is ter grootte van een sinaasappel..

Dus ook ter voorkoming van infecties en ontstekingen is het belangrijk dat je blijft spoelen tot het niet meer prikkelt of brandt...

Oh..ik kan me dr alweer helemaal op verheugen...not... maargoed, het hoort er allemaal bij..En inderdaad, mij lijkt het ook wel handiger met een bidon...dat ik daar nooit aan gedacht heb.. die maatbekers zijn veel lastiger en niet goed 'richtbaar'...hahahaha..thanks for the tip!

Groet,
    Hilde

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Vandaag op kraamvisite geweest en hoofdje leek eerder op een grote grapefruit :rolleyes:

Tja dames het hoort er allemaal bij zeggen ze, ik wacht wel af wat me komen gaat. :confused:

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Spoelen na het plassen is in de eerste week voornamelijk bedoeld om een baarmoederinfectie tegen te gaan. Omdat de baarmoeder nog een wond van binnen heeft ivm de plek waar de placenta heeft gezeten moet je spoelen om eventuele bacterien weg te spoelen zodat die niet in de baarmoeder kunnen komen.
    Dus het is niet alleen tegen een branderig gevoel! Ik ben er trouwens na een week mee gestopt.

16. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Het verschil tussen een sinaasappel en een grapefruit is gelukkig niet zo groot en enkele dagen na de bevalling is het hoofdje van het kind weer bij getrokken..(de schedel delen schuiven nl. enigszins over elkaar tijdens de geboorte..)

Enne... de geboorte 'ansich' dus zegmaar wanneer het kindje dr uit komt is écht een verlichting na de ontsluitingsweëen...echt waar... ;) Kom maar op met die weëen...kijk met smart uit naar de eerste...lol

Groet Hilde

17. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    haha nou het hoofdje van mijn zoon was echt groter dan een sinaasappel bij de geboorte hoor en ook nog wel groter dan een grapefruit naar mijn idee ;)
    Maar goed het hoort erbij en een aantal weken na de bevalling voel je je gelukkig al een stuk minder beurs :p

18. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Hahaha, dan leek die van jouw gewoon op een genetisch gemanipuleerde sinaasappel.....die zijn over het algemeen wat groter....lol ;)

19. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    hmm nou weer wat geleerd! bedankt voor de uitleg, ik kijk er nu al naar uit, hehe...

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Maar moet je nu wel of niet altijd spoelen na de bevalling, of alleen als je gehecht bent?

Deel Deze Pagina