Ik ben gehecht en spoelde (onder de douche) de eerste 3 dagen . Nu smorgens bij het douchen en savonds na het bed gaan. Maandag stop ik er denk ik mee heb er niet veel last van.
Owwww na die verschrikkelijke ontsluitingsweeën is het zo'n heerlijk gevoel als je mag gaan persen... Pffffffff! Als het hoofdje erlangs moet even weer wat minder, maar als het hoofdje eruit is... dan VOEL je de rest van het lijfje er niet eens meer achteraan komen ! En die nageboorte heb ik al helemaal geen herinnering aan, niks van gemerkt! Spoelen heb ik zeker 2 weken gedaan, gewoon omdat het lekkerder voelde, beetje verkoelend
Ik heb oplosbare hechtingen en die komen al los (eigenlijk al vanaf de derde dag). Ik merk dat het met spoelen makkelijker gaat. Ik gebruik inmiddels wel papier (ben vandaag een week geleden bevallen), maar spoel soms na omdat er dan zeker ook geen papierresten achter kunnen blijven. Volgens het ziekenhuis is vaseline alleen aan te bevelen wanneer je heel veel pijn van de hechtingen hebt, omdat het anders niet goed droogt en dus langer duurt voor het genezen is. Ik merkte in het ziekenhuis wel dat het vooral heel erg scheelt waar je gehecht bent of je langer/vaker moet spoelen. Ik kreeg trouwens ook de tip om 's nachts zonder broekje en verband op zo'n "wattenmatje" te slapen, omdat het dan minder broeit en dus sneller heelt. Dit werkt bij mij goed! Succes ermee!
Volgens mij moet je gewoon altijd spoelen...iig een week zeiden ze tegen mij...maar ja ik ben giga ingeknipt en die buitenste hechting waren los gegaan 3 dagen na de bevalling...dus ik moest blijven spoelen ivm een open wond...ik heb zeker tot een week of 10 gespoelt ivm de open wond....
ik heb een flinke knip gehad bij de bevalling en ik spoel ook nog steeds. Nu wel minder vaak dan een paar dagen geleden; nu een paar keer per dag met de douchekop. Vind het een prettig gevoel dat alles goed schoon blijft daar beneden.
ik moest van de kraamverzorgster onder de douche piesen. Dan kon ik gelijk spoelen. Wel zo handig vond ik. Je maakt het dan ff helemaal schoon he?
moest ik ook ja.....maar mij lukte dat niet. Psychische blokkade haha om ergens anders te plassen dan op de WC. Dus zat er niets anders op dan toch maar elke keer te spoelen. Ik heb het ook een week gedaan.