Hoi meiden, Ik geef nog bv (nu nog 3x) en denk erover om binnen nu en een aantal weken misschien weer een voeding te laten vervallen. Nu las ik hier ergens op de site dat je met 9 maanden al koemelk mag geven. Maar dit mag toch pas rond het jaar of niet? Tenminste zo was dit altijd bij mijn 2 oudste of het moet inmiddels veranderd zijn. Begon overigens altijd rond de 11 11,5 maanden met koemelk en ze hebben nooit geen problemen gehad. Wie kan mij hierop antwoord geven? Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat overigens? Wist niet waar ik hem anders neer moest zetten. Groetjes Bianca
ik heb dan wel geen borstvoeding gegeven, maar ik mag nu overstappen op gewone koemelk, dus met 11 maanden.
Ik heb gelezen dat koemelk inderdaad mag vanaf 11 a 12 maanden. Aangezuurde koemelk producten zoals yoghurt zouden vanaf 9 maanden mogen. Misschien dat het daar vandaan komt? ps. ben geen voedseldeskundige hoor, dus hoop dat ik je geen foute informatie geef
Ik dacht ook pas met een jaar. Maar ons meisje krijgt het nu al op het kdv. Heb het cb gebeld en die zagen er ook geen kwaad in. Ze wilde haar laatste flesje niet meer en nu ik een half flesje koemelk geef drinkt ze het wel.
Naast moedermelk kan gewone koemelk (in het begin aangelengd met wat water) vanaf 9 maanden gegeven worden. Als er geen allergiekans is tenminste. Aangezuurde zuivel kan vanaf 6 maanden al. Dus door langzaamaan wat andere zuivel bij te geven kun je rustig je borstvoeding afbouwen als je dat wilt. Op zich krijgt een kind met 3 keer bv op een dag tot 2 jaar voldoende zuivel binnen.
@ dirksmama: waarom leng je de koemelk in het begin aan met water? Even voor mijn nieuwsgierigheid...? En begin je dan met volle melk? Of halfvolle?