Het-weer-geen-baby-met-kerst-topic

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Klaproos, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Aangezien ik er vorig jaar ook een heb geopend komt nu deel 2:D Hoe gaan jullie om met de feestdagen zonder zwangerschap of baby? Dit is onze 5e kerst zonder en het doet me elk jaar meer pijn. Ik haat de kerst en de dingetjes als een kerstbal met 'mijn eerste kerstmis'. Om een of andere reden doet het met de kerst extra pijn terwijl dit altijd mijn lievelingsfeest is geweest.

2. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het met kerst extra hard aan komt, omdat dat toch echt een familiefeest is... hier de 3e kerst zonder baby... hopelijk wel een kerst met een zwangerschap! Daar gaan we voor :)
    Ik zie in je onderschrift dat jij wel mama had kunnen zijn deze kerst... dat doet extra zeer lijkt me. Sterkte!

3. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Ik ken het gevoel... vooral omdat we waarschijnlijk met de kerstdagen hadden verteld dat we zwanger waren aan de familie. Ik had zo graag dit jaar op ons kerstkaartje willen schrijven: "liefs van (mijn naam en man's naam) en <3".
    Dat het maar vlug voorbij is.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ja dat is inderdaad altijd een moeilijke periode. Voor mij de 3e kerst zonder kindje en de 4e kerst zonder zwangerschap. En het had anders moeten zijn... Ik had een tweede IVF poging vlak voor kerst kunnen wagen, maar ik durfde het niet aan om vlak voor kerst te moeten testen. Puur uit de negatieve ervaringen van afgelopen jaren. Je zal toch maar negatief testen, nou dan kun je me wegdragen met de kerstdagen hoor... Nu ben ik die teleurstelling in elk geval voor. Zit dan aan de pil en kan vlak na de kerst met de decapeptyl beginnen. Dus ik hoef dan in elk geval niet spanning te zitten of ergens rekening mee te houden. Ik vind het dus op zich nu wel 'te doen' omdat ik van te voren weet dat het weer niet zo zal zijn. De jaren ervoor had ik altijd nog wel hoop dat het met kerst dubbel feest zou zijn ;).
    Ik bereid me dus maar voor op een kerst met veel familie en kleine kinderen die daar bij horen. Het zal wel weer even lastig zijn af en toe, maar ik hou wel van mijn familie dus zal er toch bij willen zijn.

5. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

Sep 18, 2012
    2,188
    150
    63
    Hier de same, ben ook begin april bevallen van een kindje van 14weken. Was eigenlijk 9 okt uitgeteld. Fam is wel zwanger, dus ook nog eens een baby aan de kersttafel... zie er heel erg tegenop.. zo erg dat ik wel met de feestdagen gewoon weg wil gaan.

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hier schoonzusje zwanger met de kerst,en ik was uitgerekend op 23 oktober. Waarschijnlijk krijgt/vraagt zij babykleding en dingetjes met de kerst,wij doen altijd de kadootjes dan. Het is misschien heel asociaal maar ik vraag lief of we naar Oostenrijk gaan. Dat doen we normaal met oud en nieuw. Vind het lullig voor schoonzusje want ik gun het haar zo graag maar mijn verdriet beukt op me in en laat me maar niet los! Natuurlijk doet het wel minder zeer dan in april.

Blabla,dank je wel meis,knuffel voor jou! Ik duim dat je voor de kerst zwanger zult zijn. Iedereen hier natuurlijk.
    Geolilly,meis toch,sterkte.
    Pien,jouw verhaal ken ik. En ik zou idd ook zeker geen negatieve test willen voor de kerstdagen! Bah,voor jou had het ook veel anders moeten zijn!!! Je had een mooi buikje moeten hebben al denk ik.
    Floor,mijn verhaal is idd hetzelfde als het jouwe :( Gewoon weggaan meis,doe jezelf geen pijn!

Zoals altijd ben ik altijd ongi of moet dat worden net voor belangrijke dagen dus denk zo rond 24 december wel weer een nega test te hebben. Gelukkig dan zonder IUI IVF whatever gehad te hebben. Dat is nog 10x pijnlijker lijkt me.

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Jeetje meiden! Na 4 jaar kerst zonder zwangerschap en baby en miskraam vlak voor kerst leef ik zoooo met jullie mee!

Ik ben nu wel zwanger maar heb nog steeds zo'n dubbel gevoel nu die feestdagen eraan komen. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie volgende of misschien nog wel deze kerst zwanger zijn. Of misschien volgende kerst een mooie baby. Sterkte in die donkere dagen en de hoop niet opgeven lieve meiden!! Knuffel!!

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik vond december inderdaad ook de allermoeilijkste periode. Alles staat in het teken van kinderen en familie, Sinterklaas & kerst. Elke keer hoop je dat je de volgende kerst een kindje zult hebben of in ieder geval zwanger zult zijn. En dan is er weer een jaar om, weer een kerst zonder kindje of zwangere buik. Zo confronterend...:(

Met Oud & Nieuw kijk je terug op het afgelopen jaar en moet je weer concluderen dat het niet gelukt is. Hoopvol het nieuwe jaar in, maar ook dat lukt op een gegeven moment niet meer van harte als je al zo lang met lege handen staat. Dus ik snap je gevoel volkomen, zo herkenbaar!

Sterkte en moed houden, hoor!

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Klote dagen hè! Heb het jaren dubbel gehad, geen kindje en mama al zes jaar overleden.. Sinds haar dood zijn feestdagen toch niet meer aan mij besteed!!!
    En ik weet dat ik nu zwanger ben maar gun het jullie allemaal! En kindje is bijna nergens zo gewenst als dames in de mmm! Wij moeten vechten voor iets terwijl anderen het zo makkelijk krijgen!

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Vanmorgen dacht ik er nog aan. Vorig jaar toen ik de kerstboom zette kreeg ik zo'n warm gevoel en ik zei tegen m'n man dat dit de laatste kerst met z'n tweeën was. Mooi niet.. En als ik dan lees dat jullie dit gevoel al meerdere jaren hebben. Bah:(

11. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Bah dikke knuffel.
    Vorig jaar dacht ik nog, volgend jaar ben ik vast zwanger. Had ook zo geweest als ik geen mk zou hebben gehad. Aan de ene kant wil ik graag dat het kerst is om dit ellendige jaar af te sluiten en anderzijds totaal geen zin in.
    Mijn moeder is sinds dit jaar ziek en heeft ook een niet werkenden slokdarm, waardoor ze een sonde heeft en niets kan eten en wat doe je met kerst..... eten.

12. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Wij hadden wel al een kinderwens maar waren nog maar bezig van juli. Hadden wel gedacht dat het ook onze laatste kerst alleen was zoals jij Smnee en normaal gezien was het dat ook geweest.
    Maar ik heb nog niet echt recht van klagen als ik lees dat sommigen zich al jaren zo moeten voelen. Kan me niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Veel sterkte allemaal.

13. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    oh hoe ontzettend herkenbaar allemaal
    Elke Kerst hopen dat "dit de laatste Kerst met z'n tweetjes"....
    En dan met Oud&Nieuw proosten "dat het jullie jaar mag worden...":$
    Vorig jaar hebben we Kerst "overgeslagen". 2 weken voor Kerst kreeg ik te horen dat mijn (kleine) zusje zwanger was. Ronde 1 nog wel terwijl ik al 3,5 bezig was :(:x
    Wij konden het niet verdragen om in die jubelstemming van hun Kerst te vieren.
    Tevens begonnen wij tijdens Kerst met ICSI-2 (24 dec ongi, dus 26 dec 1e echo;)).
    Dit was echt heel zwaar...
    Komende Kerst zie ik om bovenstaande redenen niet zitten... Kindje van m'n zus is er inmiddels. Wij in icsi3 met Kerst...
    Het had mijn kind moeten zijn!!!!
    En als het gaat over de cadeau's bij schoonmama: "hebben jullie nog wensen voor Kerst?" WAT DENK JE ZELF????:):(:x
    3 jaar geleden is m'n schoonvader een paar weken voor Kerst overleden, dus dat slaat ook een gat.

Heel veel sterkte allemaal tijdens de "feestdagen".
    Ik wens dat het voor ons allemaal de laatste Kerst is zonder (volgend) kindje!!

Liefs

14. pippeke

pippeke Niet meer actief

Jeemig wat zwaar voor jullie zeg! Hele dikke knuffel!

Wij zijn nog niet zo lang als jullie bezig,maar voor mij is het om andere redenen moeilijk. Mijn familie laat mij heel erg in de steek op het moment. Ik denk dat ik ze niet zie met kerst, ik denk helemaal niet meer eigenlijk..

Qua kinderen heb ik wel voor het eerst moeite met het hele sint gebeuren. Overal kinderen om je heen. En och wat is het toch een leuke tijd poelie poelie...

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Oh wat herkenbaar..... :(
    De decembermaand was zo een confronterende maand, ik HAATTE het!
    Weer niet zwanger, weer geen kindje, weer een nutteloos jaar, weer ouder, en weer een nieuw jaar met behandelingen.....
    Bah, kan t gevoel zo terug halen, kon er niks leuks aan vinden toen, en heb heel wat zitten janken op de bank.

Daarom wil ik jullie ff een hele dikke knuffel komen geven, en bedenk, we zijn niet alleen!!!

Veel sterkte, dikke knuffels en x van Brabbel.

Edit: Juudje, jij slaat de spijker recht op zn kop.
    Ik heb het zelfde meegemaakt met m'n s-zus, en t zelfde te horen gekregen. :(
    Zo pijnlijk.....

16. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,881
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Hier ook herkenning. Ik vond kerst en oudennieuw altijd heerlijk maar al die jaaaren weer niet zwanger, weer geen kindje, weer een jaar zinder resultaat en watmoetenwenu.. Bah... Het is gewoon confronterend en verdrietig.

Knuffel voor jullie :) houd moed, houd hoop :)

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dit wordt nog 'maar' onze 2e kerst zonder kindje.. Ik vind het toch erg moeilijk. Vorig jaar met kerst zei ik nog: nou volgend jaar met kerst dan zal ik iig wel zwanger zijn, of we hebben al een kindje:(
    Helaas geen van beide dus.

Kerst geeft nu toch wel een heel ander gevoel..

18. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik leef zo met jullie mee lieve mmmeiden.

2007, 2008, 2009 waren voor ons zulke feestdagen.
    In 2010 het dieptepunt met een vroege miskraam op 12 december.
    En in 2011 hing baby's eerste kerstbal eindelijk in die boom.

Ik kan zo weinig voor jullie betekenen, behalve een dikke digitale knuffel en de ruimte geven om jullie verdriet te spuien, want dat mag zeker!

19. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Vorige week dacht ik nog dat ik gelukkig niet meer zo'n kerst zou meemaken.. Maar zit op het moment helaas midden in een mk met 7 weken :( we zouden een babyschoentje zetten bij de (schoon)ouders om het aan te kondigen en ik verheugde me al op het kerstshoppen voor de kleine.. Maar helaas, 3e kerst zonder zwangerschap/kindje.

Dikke knuffel voor iedereen!

20. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Jemig Pluizje wat verschrikkelijk confronterend, je ziet al dat moois voor je en dan ineens moet je weer afscheid van die gedachtes nemen :(. Ook een hele dikke knuffel voor jou!

En voor alle andere meiden die in dit zelfde schuitje zitten!!

Share This Page