Angelsound

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aroma34, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Maandag ben ik op controle geweest bij de gynaecoloog.
    Heb hem de vraag gesteld hoe het zat met het gebruik van de Angelsound. Volgens hem kon het absoluut geen kwaad en mochten we het gebruiken wanneer we wilden.
    Nu ben ik zelf nogal een onzeker persoon sinds de miskraam en vind ik het een enorme geruststelling om even kort (al is het maar 10 seconde) het hartje van de baby te horen. Ik kan het namelijk ook elke keer vinden en heb m nu bijna elke dag even gebruikt. Toch snap ik niet dat er zoveel verschillende uitspraken over zijn op internet. Ik neem aan dat de gynaecoloog wel zeker weet wat hij zegt lijkt me.

Wat is jullie ervaring hiermee?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Geen idee, onder de 14weken bij de eerste kreeg ik alleen mn eigen hartslag gevonden dus weg gedaan. Daarna voelde ik uk nl en dat was voor mij gerustellender.

Jaren geleden was er nooit sprake van dat t niet goed zou zijn voor de baby, dus als t jou gerust steld om t even te doen waarom niet. Je luistert geen uur neem ik aan

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb vanaf 9.3 totdat ik uk ging voelen elke dag gebruikt. Nu alleen als ik weinig voel, dan hoor ik veel beweging en ligt ze anders.

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb ook een voorgeschiedenis en wilde graag een doppler gebruiken, maar heb me wel heel erg verdiept en rondgevraagd voordat ik 'm aanschafte. Ik heb de Luvion doppler aangeschaft. Vroeger dacht men dat het schadelijk kon zijn. Recenter onderzoek heeft aangetoond dat het zeker niet schadelijk is, maar wel irritant kan zijn voor de kleine, vanwege de golven die door het vruchtwater gaan. Vandaar dat geadviseerd wordt om niet langer dan 1,5 minuut te luisteren, succes of niet.

Er gaan nog steeds verschillende meningen te ronde, maar bovenstaande kwam ik het meest tegen onder wetenschappers en ook 2 van mijn gyns + klinisch verloskundige zei het, dus ik ga er maar van uit:)

Overigens heb ik 'm vanaf 13 tot 19 weken gebruikt, toen voelde ik mijn kleine dagelijks duidelijk.

5. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Fijn om te horen dat meerdere het dagelijks hebben gebruikt.
    Ik luister inderdaad geen uren, hooguit 10 seconde en dat zet ik m weer uit. Dan heb ik iig een gerus gevoel als ik elke dag eventjes wil luisteren totdat ik de kleine voel.

Deel Deze Pagina