Hier word alles van de kinderen en van ons zelf gewassen na het kopen en voordat het in de kast gaat en dus voor het gedragen gaat worden. En ja ook bijv sokken die gewoon aan zo een kaartje vast zitten met zo een plastic dingetje worden eerst gewassen ! Wij vinden het gewoon vies om kleding aan te doen die al weet ik het hoeveel mensen gepast hebben (of zelfs mee naar huis hebben gehad en weer terug gebracht hebben). En vind nieuwe kleding ook niet echt lekker fris ruiken.
Ik was voor Elise nog wel alles, denk tot 1 jaar ofzo, maar voor onszelf was ik het niet hoor. Alleen dekbedovertrek ed, want dat voelt altijd zo viezig.
Ik was altijd nieuwe kleding eerst. Omdat er een soort stofje op blijkt te zitten. Vind het trouwens altijd wel frisser om het eerst te wassen. Iedereen zit er maar met zijn handen aan. Weet jij veel waar ze ervoor met hun handen hebben gezeten.hihihi
Tot een jaar of twee heb ik het bij mijn dochtertje allemaal eerst gewassen, nu doe ik dat niet meer. Voor mezelf ook niet trouwens.
Nou volgens mij maakt het voor baby's helemaal niet uit, want die hebben het nog nooit even gepast . Soms zit het zelfs in plastic, dus ik was het echt niet voor het dragen! Ik heb alleen de eerste paar dagen eerst gewassen voor het dragen, daarna niet meer, ze heeft nergens last van.
hmm haha heb ik eigenlijk nooit gedaan Nog nooit bij nagdacht ook. Maar baby kleding word toch nooit aangepast? Ik ga niet met mijn kleine babymeisje een winkel in om kleertjes te passen Misschien bij hele dure babywinkeltjes Zie er het nut niet zo van in
Hoi, ik denk dat ik het tot een maand of 4 heb gedaan, nu niet meer. Behalve als er een muffig luchtje aan zit dan wel. Ik heb gewoon ff opgelet of ze snel uitslag heeft en dat is niet zo gelukkig. Ik waste ook tot een maand of 2/3 met neutral maar nu mik ik gewoon weer goedkoop middel erdoor en wasverzachter. Groetjes!
pfff, ben toch blij te lezen dat ik niet de enige "viespeuk" ben! Ik ben nog steeds niet van plan om kleding van mij en vriendlief te wassen voordat we het voor het eerst aantrekken. Zolang we geen uitslag krijgen, stinken oid. Maar kleding voor Thije....tja, er zit wel wat in omdat te blijven wassen. Zeker vanwege die containers inderdaad. Het passen....ik heb nog nooit een baby kleertjes zien passen in de winkel Overigens proberen wij zo min mogelijk spullen uit China etc te kopen; juist vanwege die stoffen in die containers (en troep als chemicalien die in Europa allang verboden zijn, in de spullen zelf). Dit goed vol te houden valt alleen niet mee, er komt zooooo veel vandaan! Maar dit terzijde....
Doe het voor de kleine altijd. Deed het voor onszelf eerder nooit, maar nu we de kleine hebben doe ik het voor onszelf ook, stom eigenlijk. Mijn schoonzusje zei dat het verstandig was om het wel te doen ivm de verf die ze gebruiken. Daar kunnen kinderhuidjes soms wel gevoelig op reageren. Nooit nagedacht van wie ze allemaal al niet aangehad hebben, nu ik daar zo over nadenk, jakkes Gebruiken jullie wasverzachter voor de spulletjes van de kleintjes??? Ik kreeg van mijn schoonmoeder en moeder te horen dat ik dat niet moest doen. Dus toen ik de echt kleine kleertjes (van maat 56) voor het eerst ging wassen heb ik dat ook niet. Maar nu gooi ik het gewoon bij de rest van de was in. Gaat gewoon goed (gelukkig).
hier wordt alles voor iedereen eerst gewassen. ook jassen. behalve sokken wil ik nog weleens niet doen. maar verder alles!!!
Hier precies hetzelfde! Ik denk trouwens bij alles veel meer na nu ik mama ben, oversteken bijvoorbeeld, maximum snelheid in de auto, zelfs het toilet schoonmaken doe ik nu vaker! Zal ik dan toch nog burgerlijk worden?
Ik pas kleding voor mijn dochter altijd (thuis dan he) De maten verschillen zo enorm dat ik al een paar maal heb gehad dat ik kaartjes eraf had gerukt, het artikel had gewassen en dan bleek dat het niet paste. Aangezien ik geen goedkope kleding koop meestal is dat echt heel erg zonde.
Ik was alles wat nieuw is en wat direct met zijn huid in contact gaat komen. Slabbetjes en jassen dus niet, de rest wel. Ik denk dat ik dit altijd zal blijven doen (zolang ik zijn nieuwe kleren was, als hij het huis uit gaat moet hij het zelf maar verzorgen )\ En niet omdat anderen het al aangehad zouden hebben, maar om eventuele chemicaliën uit de productie eruit te wassen. In de hoop dat het iets uitmaakt, natuurlijk...
ik heb het alleen bij zijn "allereerste" kleertjes gedaan! dus alles wat ik voor de geboorte gekocht had, een week voordien de wasmachine in. voor de rest nooit meer gedaan! ook deed ik het de eerste x vooral omdat ik bang was dat hij uitslag zou krijgen van het "nieuwe" niet omdat ik bang was dat andere babys het al gepast hadden ofzo...
ik was voor jamie alles (tenzij het zooooo leuk is dat ie t meteen aan moet hahahaha) maar voor mezelf echt nog nooit over na gedacht. ik trek t altijd meteen aan!!! Ik was het alleen voor hem omdat baby huidjes inderdaad wat teer kunnen zijn maar het is heus wel eens voorgekomen afgelopen 5 maand, dat ie iets aan kreeg wat nog niet gewassen is. en hij heeft nog nooit uitslag gehad oid.
ik was altijd nieuwe kleding, van martijn maar ook van ons.' m'n vriend heeft een gevoelige huid en heeft al eens uitslag gekregen van nieuwe kleding en wil het risico niet lopen dat martijn het ook krijgt. en verder vind ik het wel zo fris om nieuwe kleding te wassen en ruikt het meteen lekker.
ik was alle nieuwe kleding ook van mezelf je weet nooit wie het aan heeft gepast enzo vind het echt een vies idee om iets nieuws zonder te wassen aan te trekken niet bij me meisje maar ook niet bij ons