HypoAllergeen of standaard?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Moaatje, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Waarschijnlijk is er al een topic over geweest, maar ik kan hem met een paar pagina's doorlezen niet vinden.

Mijn dochter heeft 6 maanden volledig bv gehad, en daarna ben ik langzaam gaan aanvullen met friso HA 2. Komende week verwacht ik de laatste keer bv te geven, en dan krijgt ze alleen nog maar friso. Nu begreep ik dat je naast bv altijd HA melk moest geven, dus dat heb ik zo gedaan. Maar moet ik daar nu ook mee doorgaan?

Zelf heb ik van kleutertijd tot vroege tienerjaren een milde KMA gehad. Haar vader niet. Ik ben uiteraard best bereid om HA te kopen, maar het scheelt ruim 6 euro per pak. Ik geef natuurlijk wat ze nodig heeft, maar ik ga niet onnodig geld uit geven. Wat zouden jullie doen? Standaard kopen en kijken hoe ze reageert, of toch HA blijven geven?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou op de standaard over gaan.

Ik vraag me trouwens af waarom er wordt geadviseerd om HA te gebruiken naast borstvoeding. Ik heb sterk het idee dat dat een fabeltje is van de "borstvoedingsmaffia". Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn juist altijd hypo allergene kunstvoeding blijven geven omdat de kleintjes daar immers al aan gewend waren, nooit last mee hebben oid, het bevalt ons dus prima. We hebben toen dus besloten om niet over te gaan stappen.

En welja, daar hebben we de maffia weer :rolleyes: :rolleyes: kan dat misschien een keertje stoppen?

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    goeie vraag, ik lees mee.

5. melissa73

melissa73 Lid

Apr 19, 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Is het niet zo dat ze van de overheid je stimuleren om bv te geven tot iig zes maanden , ook in verband met, zoals men dat ons wijs maakt, eventuele kans op allergieen?
    Dan zou die kans dus een stuk kleiner moeten zijn na zes maanden.
    Ik denk dat het jullie persoonlijke aanleg is.
    In principe is het ook zo dat je , ook met bv, rond deze leeftijd moet gaan bijvoeden en daar zit toch ook het één en ander in..
    Ik zou het in jou geval het bij de consultatiearts even navragen.
    Anders bij de huisarts.
    Ikzelf denk dat je na zes maanden gerust gewone standaard kunt kopen en dat je niet zo huiverig moet zijn voor waar er allemaal voor gewaarschuwd wordt. Maar zoals gezegd, ik ken jullie persoonlijke situatie niet..
    Wijzelf hebben geen allergieen en alle drie mijn flesgevoedde kinderen hebben ook geen enkele intolerantie of allergie ontwikkeld.
    Ook geen krampen en ook goede ontlasting.

gr, Melissa73

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ bolbuikje: voel je je aangesproken? Ik heb geen moeite met dames die borstvoeding geven, maar wel met dames die borstvoeding geven en er een heel groot punt van maken en het iedereen proberen op te dringen. En ja, die laatste groep schaar ik onder "maffia". Let wel, maffia met aanhalingstekens he. Misschien moeten ZIJ eens ophouden. :rolleyes: :rolleyes:
    Maar goed, het was niet mijn bedoeling om hier een discussie over te beginnen. Ik heb ook HA gegeven naast borstvoeding omdat ik las dat dat moest. Maar ik vraag me nog steeds af waarom dat zo is want ik heb het idee dat het gewoon een hele grote onzin is, tenzij je aanleg hebt voor allergieen ed.

7. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij kan je gewone opvolgmelk gebruiken, naast bv hoef je niet persee ha voeding te gebruiken en zeker als er geen allergieen in de familie voorkomen.Dat heeft mijn verloskundige toen nog uitgelegd, Mijn zoontje krijgt savonds wel Ha voeding voor het slapen gaan omdat mijn oudste astma en eczeem heeft. Met 7 maanden krijgt ze toch al bijvoeding?Heeft Ha meestal geen nut meer.Tenzij ze een allergie heeft zou ik er wel mee doorgaan. Overleg anders ff met het CB.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voel me totaal niet aangesproken, maar dat gescheld altijd met die maffia vind ik dus gewoon balachelijk. Snap gewoon niet waarom dat er altijd ineens bijgehaald moet worden en er dus gescholden moet worden!

Overigens ik heb nog nooit last gehad van die zogenaamde opdringerige mensen over borstvoeding, wel over kunstvoeding overigens!

Maar oke, ik wil ook totaal geen discussie! Ik vraag me alleen af in dat bericht of er misschien een keer gestopt kan worden met dat maffia gescheld!

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    HA is geen onzin, het is een feit dat het de mildste voeding is als je aanleg hebt voor allergieën.
    Of je het na 6 maanden moet gebruiken is persoonlijk. In principe is het niet nodig, tenzij je kindje gevoelig is voor allergieën, dan is het wel aan te raden. Garanties heb je nooit, ook niet met de borstvoeding.
    En MerleQ: volgens mij heeft hier niemand ergens een punt van gemaakt en is het totaal niet nodig om met dit soort thermen te smijten.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja volgens mij is dat duidelijk op mijn onderstaande opmerking ;)! En idd ik vind het dus ook totaal niet nodig om met die termen te smijten!

11. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ze adviseren HA omdat het ook licht verteerbaar is. We hebben het een tijdje gebruikt voor ons zoontje maar na verloop van tijd had hij niet meer voldoende eraan (te snel weer honger) dus zijn we overgestapt naar Nutrilon Standaard. Wel had hij in het begin een beetje last van harde ontlasting maar daarna ging het goed.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zeg dan ook dat ik denk dat het onzin is als er GEEN aanleg is voor allergieen. HA wordt namelijk standaard geadviseerd naast borstvoeding, aanleg of niet.

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ik was dit topic bijna vergeten, zwangerschapsdementie denk ik ;) . Wel jammer dat er meteen een discussie opduikt.

Ik heb besloten toch nog even door te gaan met de HA. Dit ook mede de lichte aanleg die ze via mij heeft. Binnen een maand moet ik weer naar cb, en ga ik het daar vragen, en deze week vraag ik het ook even aan de huisarts. Nu maar hopen dat zij met een antwoord komen waar ik me in kan vinden, want de antwoorden van het cb vind ik nogal eens dubieus.

Share This Page