Ik word gek van het linkeroogje van Elena! Het is sinds haar geboorte maar een paar keer NIET ontstoken geweest, zal ik het zo vertellen. Nou is het sinds haar operatie begin oktober heel erg geweest. Elke keer gebeld naar huisarts en die zei schoonhouden met water. Oke, gedaan met hielp niet. Uiteindelijk heb ik 3 weken geleden een ooggel gekregen. Dat heb ik gebruikt, maar op het moment dat ik ermee stop, begint de troep zo weer uit haar oogje te komen. Snap er niets meer van. Heb net al de huisarts gebeld, moet er maandag heen. De assistente zei ook al dat ik de ooggel al te lang heb gebruikt. Daar voel ik me ook nog eens heel schuldig over! Pppfff.. En dan zegt ze weer schoonhouden en vorkomen dat ze in haar oogje wrijft! Ja, hoe meot ik dat doen dan, ze IS alleen maar aan het knabbelen op haar vuistjes en aan het wrijven in haar oogjes, ze doet niets anders de hele dag. Moet ik haar handen vastbinden ofzo? Tjonge jonge.. Misschien heeft iemand de gouden tip ofzo?
Femke heeft ook een aantal keren ontstoken oogjes gehad en voor haar gebruik ik altijd supranettes, dit zijn steriele reinigingstissues voor het oog die je bij de drogist kunt kopen. Werkt bij Femke perfect. Altijd 1 tissue per oog gebruiken, zodat je niet het ene oog besmet met het vuil uit het andere oog.
Een receptje uit grootmoederstijd , maar het werkt perfect: kook peterselie een minuut of 10 in ruim water. Na koken laten afkoelen en met dat vocht kun je dan 1 á 2 dagen het oogje mee schoonmaken. Dit gebruikte ik zelf als de med. van de arts niet werkte en het was altijd meteen over. Dus misschien een ideeetje?
Moedermelk, oog hoekje masseren, tijdens het badderen baby shampoo in d'r oogjes doen (klinkt cru, maar werkte hier wel en ze heeft er echt geen last van hoor ) Die cremetjes hebben bij Ruben ook niet geholpen... Gaat echt ooit vanzelf wel over.
Waarschijnlijk heb je dit ook al geprobeerd, maar niet geschoten is altijd mis.. Bij Jelle heb ik op aanraden van de kraamverzorgster afgekoelde kamillethee gebuikt. Het spul is niet te drinken, maar voor zijn oog werkte het perfect!
Hoi Ozgul Hier ook die verdraaide rotoogjes. Meestal is het haar rechteroogje, soms een paar dagen ook het linkeroogje. Soms is het een paar dagen weg, maar nooit heel lang. Robin had het ook vanaf dag 1. Helemaal niets helpt hier Ben al diverse malen bij de huisarts geweest en die vertelde dat het wel een jaar kan duren. Omdat haar traanbuisjes nog niet helemaal ontwikkelt zijn, raakt het gewoon telkens opnieuw ontstoken Heb me er nu dus maar neergelegd dat het voorlopiog nog wel zo zal blijven Ik word alleen zo ont-zet-tend moe van al die mensen die me maar blijven vertellen: Goh haar oogje traant hoor !!!! alsof ze echt de ontdekking van de eeuw hebben gedaan...... Sterkte er mee, tis inderdaad hartstikke vervelend Groetjes Kirsten