Hier niet de wekker gezet, hij kwam vaak zelf. Tot het ging verschuiven en na 5 weken was de nachtvoeding er al af. Misschien kun je er max 6 uur tussen laten?
De max van 6 uur hield ik dus al aan door een wekker te zetten. Heb m vannacht 3 kwartier verder gezet, dus 6 uur en 3 kwartier vanaf de start van de laatste voeding. ( Vond een uur nog iets te lang klinken ) en ze sliep nog gewoon! Ze lag wel diep te slapen maar eenmaal op het aankleedkussen werd ze goed wakker. Dit had ze aldoor wel. Vannacht durf ik denk ik wel 7 uur ertussen de laten... Misa: Zat er bij jouw kindje ook al zoveel uren tussen op die leeftijd dan? En na 5 weken van de nachtvoeding af: wow!! Maar goed, hier dus ook rond 22:30 uur de laatste voeding voor de nacht en nu dus om 5:15 uur de volgende... maar ze is pas 2 weken oud!
Ja, echt heerlijk! ( maar vind t toch een beetje vroeg en eng hoor...) Overdag is het wisselend. Meestal smorgens en 's avonds meldt ze zich wel na een kleine 3 uurtjes. En ik hou er standaard max 4 uur tussen en dan maak ik haar wakker. Smiddags zitten er vaak 4 uur tussen. Ze krijgt 6 flessen op een dag.
Maar moet je haar dan overdag ook vaak wakker maken? Want dat verandert alles wel een beetje, vind ik... Misschien is ze ook zelf nog niet in staat om zich te melden met honger? Ik weet het niet hoor, wat is jou gevoel daarover?
Ze slaapt wel vel. Bijna van voeding tot voeding. Even voor de volgende voeding wordt ze meestal wel wakker. Nu vanmorgen en vanmiddag wel zelf na 3 uur dat ze begint te pruttelen en later ook wel begint te huilen van de honger. Ze geeft het dus meestal wel prima aan? Voor de eerste ochtendfles heb ik dr wel wakker gemaakt na 3,5 uur. Als ze het niet zou kunnen, zou ze het denk ik niet de ene keer wel en de andere keer niet aangeven...??
Ze heeft de hele dag nu zelf aangegeven dat ze honger had, steeds na een uur of 3, soms zelfs eerder. Misschien een groeispurt of ze is flink aan het buffelen voor de nacht?? Voorgaande dagen moest ik haar ook weleens wakker maken, nu niet dus.... Ben erg benieuwd hoe het vannacht dus gaat. Ik zet de wekker nu denk ik ipv 6,5 uur na de voeding op 7 uur na de laatste voeding. Maar ik verwacht dat ze zich nu wel uit dr zelf eerder gaat melden...
Ze heeft zich uit dr zelf gemeld na ca 6 uur na aanvang van de laatste voeding voor de nacht! En dat viel me nog mee, want ik had haar daarvoor moeten wekken en ze dronk ook niet de hele fles leeg. Ook heeft ze de gehele avond liggen slapen ( voorgaande avonden was ze steeds wakker geweest) dus het viel me alles mee dat ze nog zolang sliep! Als ze vandaag ook geregeld zelf wakker wordt voor de voedingen dan durf ik het waarschijnlijk wel aan zonder wekker... Nog wel een vraag: ze slaapt dus ca 6 uur aan 1 stuk snachts. De voeding daarop moet ik haar eigenlijk altijd voor wakker maken. Vandaag na 4,5 uur gedaan ( was inmiddels toen al 9 uur), anders slaapt ze misschien weer zo'n lang stuk?? De rest van de dag gaat meestal wel goed dat ze zich na ca 3 uur wel meldt. Zouden jullie dan gewoon op verzoek doen en niet wekken als ze slaapt?? Of om een buffertje voor de nacht op te bouwen wel op de dag max 3/4 uur er tussen laten?
Misschien kun je die fles van de nacht wat kleiner maken, waardoor ze zich 's morgens/ overdag eerder meldt... Dan evt in de fles voor de nacht wat meer doen (wat je 's nachts weg laat). Het is toch altijd proberen wat wel en niet kan! Uiteindelijk zal die nachtvoeding er toch als eerste af gaan, dus zou ik het belangrijker vinden dat ze leert om zich overdag iedere 3/4 uur te melden! Succes...
Ik heb afgelopen nacht inderdaad hetzelfde bedacht als jou: voor de nacht 120/4 aangeboden ( dronk ze nog haast allemaal op ook, maar durfde het niet aan,was bang voor krampjes en spugen dus na 120cc de fles weggedaan) toen kwam ze zelf na 6 uren weer, toen 100cc gedronken. en om 9 uur smorgens kwam ze weer zelf. Toen slechts 80cc gedronken.
Ik zou de wekker eens een uurtje of half uurtje later zetten en kijken of ze zichzelf meldt. Zoja: dan kun je d'r dus zelf laten komen Meldt ze zich niet, dan zou ik kijken wat een half uurtje of uurtje rekken doet... Wordt ze gewoon alert wakker, groeit ze goed, plast ze goed, dan lekker zo laten. Wordt ze suffig, dan weer terug naar die 6 uur.
De laatste 2 dagen meldt ze zich vaker uit zichzelf dus denk dat we de goeie kant op gaan ik krijg ook meer het vertrouwen dat ze niet zal dippen met dr bloedsuikerspiegel. Ik heb de wekker nu al 2 nachten een uurtje later gezet dan die 6 uren en ze heeft zich steeds na een uur of 6 uit dr zelf gemeld. Wat een heerlijkheid!