Tot wanneer werken jullie door?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaJulia, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot wanneer werken jullie?

1. Tot 34 weken

2. Tot 36 weken

3. Ik ging al eerder met verlof omdat...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    In eerste instantie zou ik werken tot 36 weken...maar toen kreeg ik een hoge bloeddruk en zat ik al thuis met 29 weken :S

2. happyrammetje

6 okt 2012
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik officieel per vandaag met verlof = 36 wk. Heb een kantoorbaan. Maar goede vrijdag was een verplichte ADVdag en 2e Paasdag was ik ook al vrij. Heb 1 dagje vrij, gister dus, opgenomen. Dus mijn laatste dag was vorige week donderdag. Heeeeeerlijk verlof! :D

Moet nog wel alle kleertjes wassen!

3. Luja

Luja Niet meer actief

Tot 34 weken, kantoorbaan.
    Ik zit voor 50% in de ziektewet sinds ik met 17-21 weken door de waterpokken een maand thuisgelegen heb met koorts. Nu dus over 3nhalve week al met verlof en dat is wel erg lekker, ik begin elke dag om 06:00 uur (nu dus tot 10:00 uur) en soms is dat toch wel errug vroeg. Ben dus blij als ik over 3nhalve week elke dag sowieso tot een uur of 8 kan blijven liggen :D

4. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Toch leuk om te zien dat het gros doorwerkt tot 36 weken. Ik kreeg van mijn omgeving namelijk een beetje het idee alsof ik een alien was omdat ik tot 36 weken doorwerk. Maar mooi niet dus :)

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het onderwijs heeft veel nadelen, maar dit is toch wel één van de voordelen ;) Al zeg ik het zelf :)

Hier werken de meeste mensen ook door tot 36 weken hoor! Alleen wanneer ziekte o.i.d. roet in het eten gooit, stoppen ze 4 weken van te voren. Anders niet. Gewoon lekker doorwerken zolang het nog goed voelt :)

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Streven is 36 weken, werk in de verslavingszorg. Fysiek niet zwaar werk.

7. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    34 weken, werk in GGZ. Kijk enorm naar verlof uit en ga ook even extra genieten van de zwangerschap die vrije weken. Plak na verlof overigens nog 4 weken vakantie er aan vast dus ben heerlijk de hele zomer lekker thuis!

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Dito hier... Ben blijven werken tot de laatste 5 werkdagen voor de uitgerekende datum. Voelde me nog super, geen belastende job (kantoorbaan) en dan langer thuis. Had niet geweten wat te doen moest ik 4 of 6 weken van tevoren thuis zijn :)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Tot 36 weken gewerkt in de thuiszorg (verzorging) zowel avond als ochtenddiensten. Op een duur werd het lastig in kleine badkamertjes maar had niet eerder willen stoppen.
    Wel was mijn verlof erg kort voordat Nina geboren werd 1 week van mijn verlof zijn we nog op vakantie geweest (700 km Frankrijk in :)) en die week erna druk geweest met allemaal afspraken en met 38+1 onverwachts ingeleid en bevallen.

10. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb dat dus ook hoor, dat ik echt denk "Wat moet ik in vredesnaam doen straks?!" En daarom werk ik tot 36 weken door, ook omdat het maar geen voorjaar wil worden.. Als het lekkerder weer was geweest had ik misschien eerder met verlof gegaan :)

@Minerva Ik had al zo'n vaag vermoeden. Lucky you!!

11. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Tot 34 weken, omdat ik vanaf volgende week minder ga werken. Had ik sowieso eigenlijk al omdat ik 2 weken meivakantie heb (docent). Nu gaan die 2 weken dus 'weg' en moet ik 2 weken eerder beginnen. So be it, onze baby moet goed groeien, dus ik moet rustiger aan doen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je langer zou willen werken haha, ik zou nu al wel echt helemaal met verlof willen. Beetje poetsen in huis, lekker uitslapen, met de hond naar het bos, lekker op de bank met een kop thee, even met een vriendin er op uit. Heeeeerlijk.
    Naja, nog iets meer dan 3 weken en dan is dat ook voor mij zover :D

12. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de eerste heb ik kunnen doorwerken tot 36 weken. Voelde me nog aardig goed en ik vond het fijn om dan zo lang mogelijk te hebben na de bevalling. Hij kwam pas met 40+6, dus ik vond het wel lekker zo.

Bij de tweede heb ik doorgewerkt tot 35 weken. Dat kwam net mooi uit op de eerste van de maand. Toen de datum dichterbij kwam, had ik eigenlijk al eerder willen (moeten) stoppen. Ik was zo moe en continu buiten adem. Heb echt moeten bijkomen in het verlof. Gelukkig kwam ook zij pas na de uitgerekende datum, anders had ik toch echt een probleem gehad. Maar ja, mijn vervanger had zich op het laatste moment teruggetrokken en ik kon de overdracht dus opnieuw doen, terwijl een paar dingen die hij had zullen oppakken waren blijven liggen...

Mijn advies: spreek af wat jou een goed moment lijkt, en regel het zo dat je ook eerder zou kunnen stoppen als dat nodig is.

O ja, mijn baan. Kantoorwerk, maar dan een baan waarbij ik ook veel onderweg was en bij klanten over de vloer kwam. Leidinggevende (dus ook buiten werktijd bereikbaar) en commercieel actief. Af en toe trainingen of workshops geven - die vond ik op het laatst echt niet meer te doen. Ik kon nauwelijks blijven staan en zittend training geven is niet echt lekker qua energie in de groep.

13. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    tot 36 wkn. Werk in publieke dienstverlening en op kantoor, maar door een ribfractuur zit ik al een tijdje thuis. Omdat de ziekte niet zwangerschapsgerelateerd is hoef ik niet vervroegd met verlof en mag ik tot 36 wkn op arbeidstherapeutische basis 4 uur per week op kantoor blijven werken. Aan het eind van m'n verlof nog 3 wkn vakantie...dus ga pas half september weer volledig aan de slag ;)

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb gewerkt tot 34 weken (kinderopvang)

15. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik ga door tot 35 weken. nog 3 weekjes te gaan. vorige keer ook gedaan.

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik werk door tot 34 weken. Aangezien ik sinds de 23 weken halve dagen werk ivm aanhoudende harde buiken heb ik ook geen keus meer. Ik plak overigens wel 2 weken vakantie achter mijn verlof zodat ik toch lekker 12 weken met de kleine heb :) ik werk overigens 24 uur p/w op kantoor, lichamelijk geen zwaar werk dus.

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Eerder met verlof gegaan helaas.. namelijk afgelopen dinsdag dus met 24+5 gestopt met werken.
    Ivm heftig bloedverlies en slijmprop verlies al 3 weken geleden.
    Toen al gehalveerd met werken maar nu volledig gestopt omdat ik harde buiken en lichte weeen bleef houden.

18. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik ben bij beide zwangerschappen met 35 weken gegaan, ik werk in het basisonderwijs.

19. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Ik heb doorgewerkt tot 36 weken. Omdat ik in het basisonderwijs zit, kwam dit voor mij mooier uit straks met de zomervakantie. Als mijn verlof is afgelopen begint namelijk de vakantie! :D

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Doorwerken tot verlof... daar heb ik alleen nog maar van kunnen dromen ;).

1e zwangerschap: vanaf 26 wkn volledig ziektewet, niet meer gewerkt.
    2e zwangerschap: vanaf 18 wkn volledig ziektewet, niet meer gewerkt.
    3e zwangerschap: vanaf 6 wkn volledig ziektewet, toen van 20-28 wkn 6 uur per week gewerkt (gedeeltelijk ziektewet), daarna weer volledig ziektewet en niet meer gewerkt.

Deel Deze Pagina