Volgens mij klopt dit niet helemaal, als je met 36 weken stopt hebt je na je bevalling altijd 12 weken verlof. Als je met 34 weken stopt heb je altijd 10 weken verlof erna. Dus je kan ook eerst vakantie nemen en daarna met verlof gaan, dat maakt niet uit. Bij onze oudste ben ik met 36 weken met verlof gegaan, na 40+2 dagen bevallen en heb 12 weken dus in totaal 16 weken + 2 dagen verlof gehad.
Je moet wettelijk 10 weken na je bevaldatum nog verlof hebben/krijgen (minstens). Wanneer je je 2 weken speling er achteraan plakt heb je dus inderdaad 12 weken. Wanneer je stopt met 34 weken en je gaat twee weken over tijd dan zou je nog maar 8 weken verlof over hebben. Omdat je volgens de wet 10 weken na je bevaldatum nog verlof moet hebben/krijgen, 'krijg' je dan dus 2 weken gratis. In jouw geval: stel je was met 34 weken gestopt met werken en bevallen met 40+2. Volgens de 16 weken verlof regel had je dan na 9 weken en 5 dagen weer moeten beginnen met werken. Omdat dit tegen de wet is, had je dan 2 dagen 'gratis' erbij gekregen. Je verlof hoeft wettelijk gezien niet verlengd te worden met 2 dagen wanneer deze nog langer dan de 10 weken is (wanneer je je 2 weken speling dus achter die 10 weken hebt geplakt). Dat jouw werkgever dit heeft gedaan is HEEL uitzonderlijk. Het is ingewikkeld, maar ik hoop dat ik het een beetje ok heb uitgelegd.
Ik wil doorwerken tot 36 weken. Ik heb eerst in augustus 3 weken vakantie, als ik terugkom hoef ik nog maar 4 weken en dan met verlof. Liever langer na de bevalling. Lekker in de zomer verlof en het jaar erop pas weer komen. Geen decemberdrukte heerlijk! Ohja ik werk als Apothekersassistent dus veel staan en lopen, maar geen zwaar fysieke baan, alleen mentaal een beetje want je kunt je geen fouten permiteren natuurlijk!
Heb tot 34 weken gewerkt. Daar voor werkte ik al 3 weken 50%. Werk in de zorg met lichamelijk en verstandelijk gehandicapte ouderen. Kon de clienten gewoon niet meer helpen.
Ik ben boerin en doe mijn dagelijkse werkzaamheden nog wel, maar wel een beetje aangepast. Dus niet meer zwaar tillen etc. Ook het werktempo ligt wat lager, hihi. Gelukkig eigen baas, dus geen haan die er naar kraait dat ik me verslaap, het werk uitstel of wat dan ook. Andere werkzaamheden doe ik helemaal niet meer, dus ben al beetje met verlof. Ik werk met onze kalfjes, heel erg leuk, vind het dan ook jammer dat ik bepaalde dingen beter niet meer kan doen. Zoals kalfjes verplaatsen van ene verblijf naar andere. Ze zijn behoorlijk sterk en eigenwijs, dus lichamelijk is het te zwaar. Meer dan voeren, de drinkautomaat schoonhouden en de hokken voorzien van schoon stro doe ik niet. Oja, knuffelen kan gelukkig ook nog gewoon! Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol blijf houden. Wil het ook graag na de geboorte weer op gaan pakken als ik hersteld ben. Desnoods gaat babyfoon of zelfs baby mee naar de stal. Parkeer ik kinderwagen wel op de voergang. Hoop dus dat onze kleine een beetje flexibel is...
Ik werk door tot 36 weken.. Heb een kantoorbaan (management) van 32 uur.. Moet zeggen dat ik het in januari besloten heb, na navraag gedaan te hebben bij wat vriendinnen en collega's met kids.. Zij gaven allemaal aan er achteraf meer aan te hebben gehad dan vooraf.. Op basis daarvan dus besloten.. Nu bijna 32 weken zwanger, en twijfel ik wel eens of ik misschien toch niet beter bij 34 weken had kunnen stoppen.. Maar dat is niet lichamelijk maar meer geestelijk.. Merk dat ik er aan toe ben om me volledig op mezelf en onze uk te storten maar dat gaat niet zolang ik werk.. Mijn concentratie is dan ook minder! 1 Geluk, ik kan thuiswerken en heb nog wat 'feestweken' voor de boeg met koninginnedag, hemelvaart etc. dus heb alleen nog maar korte werkweekjes tot mijn verlof Dus ik zing het wel uit.. Na mijn bevalling 12 weken verlof en 2 weken vakantie! En als ik later beval dus nog langer.. Iets wat ik overigens niet hoop hahahaha... Weet echt niet wat ik bij een eventuele volgende zou doen..
Ik moet nog maar 4 daagjes, komende zondag heb ik mijn laatste werkdagje zit al wel vanaf december op halve dagen, maar toch is het erg lekker dat vanaf zondag de wekker niet meer begint te loeien om 05:00 uur.
Hier nog eentje Ik stop ook met 34 wkn, ik hoop dat ik het zonder problemen vol kan maken. Ik werk nu 40 uur.
Ik ben helaas moeten stoppen met 29 weken wegens BI. Deed al aangepast werk, werkte eerst als verpleegkundige, maar ook dat werd te zwaar. Dus nu zit ik al thuis.. En ondanks dat de rust me goed doet, vind ik er niet veel aan.. Iedereen is aan het werk, vind de dagen nu al lang duren.
Ik ga met 34 weken met verlof. Omdat ik nu ook al wat minder uren moet werken, dus een gedeelte in ziektewet zit moet ik sowieso 6 weken van te voren met verlof. Ik werk als groepsbegeleider op een woongroep. Vrij actief werk dus.
Ik heb 36 weken ingevuld. Maar volgens mij begint de zwangerschapsdementie wel toe te slaan. Had namelijk 34 weken moeten zijn. Ik heb een kantoorbaan. Maar mijn eerste zwangerschap was heel erg zwaar. Heel veel last van de rug gehad en heb vanaf week 7 in de ZW gezeten. Heb bijna de hele periode maar halve dagen kunnen werken. En met 30 weken moest ik volledig stoppen. Als het nu wel supergoed gaat dan wil ik mss wel nog iets langer doorwerken. Maar van de andere kant is mijn man jarig op de dag dat mijn verlof ingaat. En dat is dan ook wel weer leuk. En ik vind het ook wel fijn om nog even lekker de tijd voor mijn zoon te hebben voordat de baby er is. Het zal toch al een drukke priode zijn aangezien we de baby met kerst verwachten.
Ik hoop door te werken tot 36 weken. Mijn werk is best actief, werk als verpleegkundige en EVV-er. Ook heeft mijn leidinggevende aangegeven dat 2 er op rekent dat ik tot 36 weken doorwerk ivm de zomerplanning. Als ik uitval dan heeft ze volgens haar een groot probleem. Ik heb haar laten weten dat ik het probeer maar dat mijn gezondheid en die van de kleine voorgaat.
Officieel per 2 mei (donderdag dus), maar nu is de meivakantie, dus hoef al niet meer te werken . Omdat ik de laatste 3 weken nog maar 50% werkte moest ik met 34 weken met verlof. Aan het begin van de zwangerschap leek het mij maar niks als dat zou moeten, nu vind ik het wel lekker, even rustig aan doen en ontspannen Ik werk als docent op een middelbare school trouwens
ik wilde lekker doorwerken tot 36 wk maar nu halve dg ziektewet vanwege bekkenpijn. helaas maar is niet anders. de rust en oefeningen doen gelukkig veel goed maar vind de dag soms wel lang duren. wel het gevoel alle tijd voor inkopen te hebben .oja, ik werk als hr consultant, veel zitten en ook op pad in auto.
officieel 36 weken, maar omdat mijn verlof precies begint als mijn 2 weken meivakantie afgelopen zijn heb ik 2 weken cadeau gekregen moet zeggen dat ik het fijn vind om die 2 weken 'extra' te hebben als straks de kleine er is, maar ik er zou er nu niet aan moet denken om nog 2 weken door te moeten werken heb dus eigenlijk heel veel geluk
De eerste tot 34 weken, want ik wilde nog even genieten van de rust Nou dat heb ik geweten, want meneer kwam er met 42 weken (onder protest) pas uit. Dus de 2e keer tot 36 weken gewerkt. Heb een zeer afwisselde baan, best redelijk te doen tot 36 weken hoor. Uiteindelijk toen ook pas met 41+3 bevallen, dus had toen ook nog mooi 5,5 week van te voren.
Die leidinggevende van jou kan er beter op rekenen dat je eerder stopt. Die kans is best groot in jouw beroep en het is mooi dat je dan tot 36 weken door kan werken als het lukt, maar dan heft ze in ieder geval iemand achter de hand mocht het niet gaan. Maar goed, moet ze lekker zelf weten.
Met 34 weken, nouja eigenlijk 33 weken want ik heb een week vakantie ervoor, wilde eerst 36 weken maar ben nu wel aan het aftellen deze zwangerschap valt me toch iets zwaarder dan de eerste.