Tot wanneer werken jullie door?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaJulia, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot wanneer werken jullie?

1. Tot 34 weken

2. Tot 36 weken

3. Ik ging al eerder met verlof omdat...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de 1e ben ik door gegaan tot 36 weken. Als verzorgende in de thuiszorg. Ging prima. Kon alkes incl zware mensen.
    Dacht het nu ook tot 36 weken te redden maar dat ging helaas niet door ivm rug en bekke klachten. Nu dus al voor 75% ziektewet dus met 36 weken met verlof..

2. Nathalie35

Nathalie35 Actief lid

16 apr 2013
    201
    0
    16
    Rotterdam
    Met 36 weken als ik het volhoud!

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik wilde graag tot 36 weken werken, heb ik bij de eerste ook gedaan, maar ik kreeg bij 18 weken al regelmatig harde buiken waardoor ik nu iets minder werk en dus automatisch bij 34 weken met verlof moet.
    Ik heb ook een kantoorbaan, en was vorige keer prima te doen:)

4. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Met 34 weken ga ik met verlof. 29 juni is mijn laatste werkdag.
    Werk in een slagerij, staand beroep dus. Ben de weken al aan het aftellen ;)

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel sporadisch fotografie-opdrachten gehad. Ik ben tot 36 weken gegaan, toen mijn laatste opdracht gehad en heb daarna niks meer aangenomen. Ik neem mezelf niet echt in acht als ik fotografeer... kruip over de grond en wat al niet meer om het juiste shot te krijgen.... Met die dikke buik was dat dus niet zo'n succes ;).

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik denk dat ik deze week nog werk en me dan ziek meld. ben dan vanaf wee 28 thuis.
    vorige keer zat ik al vanaf week 23 thuis dus vind dat ik het nog goed volgehouden heb deze keer.
    ik heb een kantoorbaan en werk maar 12 uur per week, de rest ben ik al arbeidsongeschikt. en nu door mijn ziekte en de zwangerschap wordt het weer super zwaar. jammer voor de werkgever maar ik moet nu toch echt voor mn gezondheid en die van het kindje kiezen.

7. Happy ikke

26 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    belgië
    Ben zelfstandige, dus tot einde zwangerschap. Aangezien ik een fysiek zwaar beroep heb ga ik wel voor de laatste weken proberen hulp te zoeken. Na de bevalling heb ik wel nog 7 weekjes verlof.

8. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    36 weken al tel ik de weken al af :) werk in een winkel en als het niet gaat kan ik adminstratie of kassa werkzaamheden doen
    Lang zitten gaat bij mij helemaal niet dus ben blij dat ik geen kantoor baan heb:p

9. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Beide zwangerschappen heb ik tijdens mijn verpleegkundige opleiding gehad en ik werkte daarnaast ook nog.
    Bij mijn eerste heb ik gewerkt tot 36.6 dagen 2 dagen later heb ik nog een toets gedaan voor school en 2 dagen daarna ben ik bevallen van onze dochter met 37.4 ik heb dus helemaal niet kunnen rusten. Maar ach wel lekker want 8 week later ging ik alweer op een 20 weekse stage.

6 maanden later raakte ik onverwachts zwanger van nr. 2 en heb ik gewerkt tot 35.5 dagen en dat had ik niet moeten doen! ik heb nu nog last van mijn bekken omdat ik niet naar mijn lichaam heb geluisterd.

o ja ik liep stage in zorg met gehandicapte mensen bij onze eerste en bij nr. 2 werkte ik tot 35.5 week met zwaar gehandicapte mensen

10. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    met 33 weken, nu nog 1 weekje werken en gaat mijn verlof in. Ik heb een kantoorbaan, maar door het flauwvallen stop ik eerder.

11. eitje85

eitje85 Lid

12 aug 2012
    74
    0
    6
    NULL
    zuid holland
    Ik werk in het onderwijs en ga ook iets eerder met verlof , met de zomervakantie! En krijg max. 3 weken gecompenseerd !

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tot 34 weken.
    Ik zit nu al voor 4 uurtjes in de ziektewet, dus ga je automatisch 6 weken van te voren met verlof.

Oh, en ik werk in een supermarkt waar ik voornamelijk veel vakken vul, en dus veel moet tillen. Normaal gesproken 20 uur, (2 halve en 1 hele dag), en nu 16 uur. (3 halve dagen.)

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb tot 34 weken gewerkt. Vanaf 32 weken 6 uur in de ziektewet ivm harde buiken (werkte 36 uur pw)

Ik werk in de jeugdzorg op een leefgroep met kinderen (6-12 jr) met ernstige gedragsproblemen. Op sommige dagen had ik geen moment rust en ik werk alleen op de groep. Met 34 weken was ik er dan ook helemaal klaar mee en konden mijn benen het niet meer dragen en mijn buik was de hele dag knoerhard. Verlof kwam dus als geroepen.

14. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Ik stop als ik 31 weken ben.
    Ben zelfstandig ondernemener, kapster, dus veel staan wat al snel rug- en bekkenklachten gaf.
    Na advies van de gyn (helemaal stoppen of halve dagen werken) ben ik halve dagen gaan werken om te proberen of dit nog ging.
    Vanaf toen ging het een stukje beter, had minder last van mn rug en bekken, al was een uurtje door de stad lopen o.i.d. er niet meer bij.
    Dus toen heb ik al aangekaart dat ik nog tot juni zou werken als dit kan. Officieel zou ik 3 weken later met verlof gaan, maar ik merk nu sinds een week of 2 dat het toch steeds vermoeiender wordt en best slopend is dus ben blij dat ik met 31 weken kan stoppen :)

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Heb mijn verlof nu gepland staan op 36 weken. Maar sta en loop de hele dag en heb last van ischias. Dus ben erover aan het denken om misschien met 34 weken te gaan. Bekijk het over een paar weken nog eens, maar merk nu al dat het veel staan de pijn in mijn rug erger maakt, zelfs als ik thuis ben. Laat staan 36 uur per week pfff

16. Patriciavt

21 mei 2013
    28
    0
    0
    NULL
    Almere
    Het is hier de bedoeling om door te werken tot 36 weken, hopelijk houdt ik dat vol! Normaal gesproken sta ik op een groep maar vanwege de agressie vervang ik nu iemand (coördinator, kantoorbaan) die zelf net met verlof is. Als ik met verlof ga komt zij weer terug, ideaal geregeld!

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb bij de vorige tot 35 weken gewerkt....
    Nu denk ik tot 34 ik geef zwemles.... Dus ja om nou als een zee koe steeds dat water in en uit te moeten ;)

18. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Heb tot 36 weken gewerkt, dit is de eerste dag van mn verlof. Ik heb geen zwaar werk, kantoorbaan, en een makkelijke zwangerschap. Wel een hele drukke baan, maar het is me gelukt om veel stress te vermijden.
    Nu dus verlof, ik heb er wel naar uitgekeken maar dat is meer om de tijd die ik nu nog even voor mezelf heb!

19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb tot 36 weken doorgewerkt. Dat ging in principe prima want voelde me uitstekend, alleen..... als verrassing besloot ons kindje al met 36+6 te komen.
    Ik heb dus nauwelijks de tijd geha dom uit te rusten en me " geestelijk" voor te bereiden, en dat is me echt wel op gebroken daarna.

Bij een eventuele volgende ga ik er zeker weten met 34 weken uit, hoe goed het ook gaat :D

20. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik ben van plan om met 34 weken met verlof te gaan.
    Werk in de thuiszorg/huishouding, dus zal zwaar zat zijn met een dikke buik

Deel Deze Pagina