Tot wanneer werken jullie door?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaJulia, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot wanneer werken jullie?

1. Tot 34 weken

2. Tot 36 weken

3. Ik ging al eerder met verlof omdat...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    28 weken... ik zit in de zorg in het ziekenhuis. Ben gestopt omdat de kleine echt op de ondergrens zat. Veel te klein. Daana groeide ze duidelijk weer bij!

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    met 34 weken, ik werk op een kinderdagverblijf

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    38 weken en ik heb een kantoorjob. De eerste week was gewoon verlof, week 40 zwangerschapsverlof (in BE is 1w voor je uitgerekende datum verplicht).

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Kantoorbaan met 1 dag in de week rondleidingen geven, dus actiever.

Vorige keer tot 36 wk doorgewerkt en nu officieel ook, maar ik smokkel, want ik plak er vakantieweken voor (had teveel uren staan :D )

Nu stop ik dus zomaar met 33 weken al! :)

5. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik ben van plan tot 36 weken door te werken... werk in het speciaal onderwijs. Hopelijk gaat het me lukken want dan komt mijn verlof een stuk gunstiger uit dan wanneer ik tot 34 weken doorwerk... (zowel voor mij als voor de kinderen, kan dan namelijk tot de kerstvakantie doorwerken en anders net 2 weken ervoor in de drukke tijd stoppen... voor mezelf daardoor precies 2 weken extra vakantie er achteraan...)

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Als ik 28 weken ben is mijn laatste werkdag, heb ontslag gekregen en ga nu 6 weken voor m'n verlof eigenlijk in zou gaan de ww in:(. Vind het niet leuk maar je doet er niks aan.

7. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ik stop op 6 maanden,
    werk binnen de bijzondere jeugdzorg in België. Bij ons moet iedereen verplicht op 6 maanden thuis blijven

8. meiske28

meiske28 Actief lid

22 okt 2011
    247
    0
    0
    Ik ben nog niet zwanger, maar ik zou 36 weken willen. Maar hoorde van mijn collega's dat ik de keus niet krijg. Dat ik met 34 weken met verlof moet. Omdat ik een zwaar vak heb. Werk als verpleegkundige op de spoedeisende hulp.
    Ik moet eens uitzoeken hoe dat precies zit. Want ik heb zoieis van, als ik mij goed voel wil ik zolang mogelijk door werken. Als ik klachten heb dan is het een ander verhaal.

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Het is nog ver weg maar ik wil graag doorwerken tot 36 weken, dan heb je daarna lekker langer met je kleintje. En met het werk dat ik nu doe moet dat ook wel te halen zijn.

10. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    met 35 weken hahaha.. 34 haal ik niet meer en 36 weken hou ik niet meer vol.

11. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga met 30 weken stoppen. Dit op aanraden van mijn gynaecoloog.
    Ik ben in verwachting van een tweeling.

12. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    met 28 weken ivm te veel harde buiken

13. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik heb gewerkt tot 36 weken, ik heb een kantoorbaan. Ik wilde heel graag daarna zo lang mogelijk genieten :D. Ben nu van plan het weer zo te doen (als alles goed gaat)

14. Onje

Onje Niet meer actief

Ik stop met 34 weken. Ik wordt ingeleid met 38 weken dus tot 36 weken doorwerken en dan maar 2 weekjes vrij vind ik net even te weinig.

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb bij de eerste twee gewoon doorgewerkt tot de dag van de bevalling eigenlijk, ik werd woensdag ingeleid en beide keren was ik op dinsdag nog aan het werken om alles af te werken, mensen nog even te bellen dat ik morgen er niet zou zijn e.d. maar goed dat is het nadeel van een eigen zaak, maar ook een voordeel je kan je eigen uren beter indelen waardoor je het juist langer vol kan houden..

nu werk ik lekker niet, lijkt me heerlijk!

16. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik ben met 34 weken gestopt, omdat ik in een winkel werk, waarbij ik niet lekker achter een kassa kan gaan zitten. Dan nog moet in onwijs veel bukken. En heeeel veel lopen. M'n vk raadde het ook af om tot 36 weken door te gaan

17. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Ik hoop tot 36 weken te blijven werken. .
    Werk als gastouder bij mezelf thuis dus lan redelijk me dag zelf in plannen en mijn rust pakken!!
    Heb tot nu toe een super zwangerschap mag echt niet klagen dus hoop de 36 gewoon te halen:)

18. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Tot 36 weken , werk in een winkel waar heel goed rekening met mij gehouden word.. dus doe vervangend werk op een veel lager tempo..
    Kassawerk kan ik wel gewoon snel en ik heb me ingesteld dat ik de laatste weken hele dagen achter de kassa moet om het vol te houden... werk maar 24 uur heb super collegas en een super baas dus ik mag echt niet klagen! (En die airco is nu fijner dan thuis in de warmte zitten)

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    34 weken. Maar zit al vanaf het begin in de ziektewet. Dit door mn werk in de zorg met veel agressie. Is niet verantwoord. Kantoorwerk wat ik nu doe wel!

20. christel177

20 feb 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    valt echt op dat iedereen zo lang doorwerkt...
    bij de eerste ben ik met 14 weken thuis komen zitten ivm bekken werkte als chef kok dus best pittig.
    had zo gehoopt dat ik tot 36 door kon werken maar helaas..

nu zwanger van de 2de en hoopte het toch zeker langer vol te houden dan bij de vorige zwangerschap..
    maar zit er weer niet in :S
    nu 11 weken en al flink last

Deel Deze Pagina