Tot wanneer werken jullie door?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaJulia, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot wanneer werken jullie?

  1. Tot 34 weken

  2. Tot 36 weken

  3. Ik ging al eerder met verlof omdat...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij de eerste tot 36 werken gewerkt. Nu van plan tot 34 weken te werken, hangt ook samen met veranderde cao, in totaal 20 weken verlof. En natuurlijk dat er thuis nu al een kleintje rondloopt.

    Werk overigens 32 uur per week, merendeel kantoorwerk, wel veel lopen van het ene naar het andere gebouw.
     
  2. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Tot 36 weken. Merk wel dat ik moeier wordt, slaap heel slecht. Kijk dus wel uit naar moment dat ik in middag ook even kan gaan liggen. Andere kant geeft werken ook afleiding. Zie me zelf niet 6 tot 8 weken thuis zitten. Na bevalling heerlijk met mn kindje, maar nu zou ik ongeduldig worden van het wachten!
     
  3. ladygaga

    ladygaga Niet meer actief

    34 weken morgen is mijn laatste dag ik wilde door werken tot 15 sept maar dit had ik al snel naar 1 sept verplaats maar door extreme vermoeidheid is morgen mijn laatste dag ik werk als toezicht houdster in een speeltuin
     
  4. REL

    REL Lid

    18 mrt 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al sinds 14 weken zwangerschap thuis.
     
  5. la34

    la34 Actief lid

    31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige keer tot 35 weken doorgewerkt. Omdat ik mij weliswaar heel goed voelde, maar ook berichten kreeg dat de bevalling vanwege de vorm van mijn baarmoeder wel eens eerder kon zijn; de gulden middenweg dus gekozen. Uiteindelijk moest mijn dochter met 41,5 week worden gehaald en heb ik dus erg lang zitten wachten. Eerst was dat niet erg en heb ik leuke dingen gedaan, maar later had ik daar geen puf meer voor. Bovendien worden de weken dat je eerder gaat van de weken na de bevalling afgetrokken; vandaar liefst zo laat mogelijk. Deze keer hoop ik dan ook met 36 weken te kunnen gaan. Ik heb een baan in het onderwijs. Lichamelijk niet erg belastend behalve dat ik steeds van lokaal naar lokaal moet rennen en soms erg veel werkstukken rond moet sjouwen daarbij. Heb dat de vorige keer opgelost door een trolley mee te nemen naar school met mijn spullen en boeken daarin.
     
  6. Mompelientje

    Mompelientje Fanatiek lid

    20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik moet tot m'n 36e week maar ik ga vandaag vragen aan m'n baas of ik eerder mag en vakantiedagen opnemen.
     
  7. Sonja839

    Sonja839 Actief lid

    30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Met 34 weken. IK werk in een magazijn maar er zijn genoeg lichte werkzaamheden voor mij om te doen.
    Bij mijn eerste zwangerschap werkte ik mooi door tot 36 weken, ging allemaal prima. Alleen toen ik op die maandag met mijn welverdiende verlof begon.... beviel ik 3 dagen later al! Dus mooi ff 3,5 week van mijn verlof door mijn neus geboord :D. Dat gebeurt me niet weer haha
     
  8. pline

    pline Actief lid

    25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik ga zo lang mogelijk proberen door te werken (m.a.w. tot ik ben uitgerekend)... dan heb ik langer verlof na de bevalling. Bovendien zit ik voor mijn werk vaak voor de computer. Als ik vroeger zou stoppen, zou ik thuis toch verder werken (en dan word ik er maar beter voor betaald!). Zijn hier nog dames die tot aan de bevalling doorwerken?
     
  9. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Woon je niet in Nederland? Of heb je eigen bedrijf?
    Want in Nederland moet je verplicht met 36 weken. Tussen 34-36 weken, langer doorwerken mag niet of je moet zzp' er zijn.
     
  10. pline

    pline Actief lid

    25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    @ me26: Neen, ik woon momenteel in Engeland en daar mag ik mijn verlof starten op 29 weken, en ten laatste op je uitgerekende datum.
     
  11. Dinges1989

    Dinges1989 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Vanaf week 6 in de ziektewet Ivm hyperemisis.. Verplicht verlof vanaf 34 weken dus..
     
  12. kers87

    kers87 Bekend lid

    4 sep 2012
    678
    0
    0
    Dat is nu toch niet meer zo, of wel. Volgens mij heb ik sowieso 16 weken dus als hij eerder komt heb ik gewoon langer met me mannetje, of heb ik dit fout?
     
  13. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Inderdaad, dat is nu iig niet meer zo, die weken krijg je er gewoon na de bevalling bij dan. Zou wel vreemd zijn anders. Wordt je kind "te vroeg" geboren en kan je ook nog eens weer heel snel aan het werk.
     
  14. annasskies

    annasskies Actief lid

    23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Heb gewerkt TOT 36 weken, heb me die laatste vier weken erg verveeld!! Had wel langer door willen werken... Ben docent geschiedenis op een middelbare school.
     
  15. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Ik kijk juist enorm uit naa rmijn verlof. Ik stop met 34 weken, en dan eerst een midweekje vakantie met ons drietjes. Daarna heerlijk genieten van de rust.

    Vervelen zal er niet bij zijn, er liggen nog zoveel kleine klusjes die ik kan oppakken onder schooltijd. Vrees eigenlijk dat ik te weinig tijd zal hebben tot de bevalling.
     
  16. biancs

    biancs Fanatiek lid

    12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    ik ben met 35wkn gestopt. en ik had een kantoorbaan (40u pw). Niet echt fysiek intensief, maar het hakte er toch wel in door de reistijden. Daarbij ben ik ook eerder gestopt omdat ik maar 1wk zomervakantie eind juni heb gehad, mijn dagen waren op (uitzendcontract). Vandaar dat ik zo vroeg mogelijk met zw-verlof ben gegaan. Achteraf gezien was het ook echt tijd voor verlof, de laatste week werd steeds zwaarder.
     
  17. Nathaliiej

    Nathaliiej Fanatiek lid

    20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik had een poos geleden tot 34 weken gestemd, maar zit sinds 2 ruim 2 weken in de ziektewet, en kom er waarschijnlijk voor die tijd ook niet meer uit..
     
  18. Saartje5

    Saartje5 Fanatiek lid

    21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik plan met 36 weken met verlof te gaan maar dat is nog erg ver weg!! Ik heb een kantoorbaan.
     
  19. Nyneave

    Nyneave Actief lid

    11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Ik wil graag tot 36 weken door werken, maar ik weet niet of dat gaat lukken.
    Ik doe productiewerk en hoewel er vast wel aangepaste werkzaamheden zullen zijn, is het wel 40 uur per week en heb ik 1, 5 a 2 uur reistijd per dag.
    Ik weet dus niet of dat ook haalbaar zal blijken. Gelukkig is mijn werkgever best flexibel.
     
  20. NandaK

    NandaK Actief lid

    28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste doorgewerkt tot 38 weken, in overleg met vk hoor. Dochter was ook 10 dagen te laat dus uiteindelijk toch 4 weken thuis gezeten. Nu vandaag met verlof gegaan op 36.1 en ik was er ook echt aan toe nu met een drukke peuterdochter. Ik ben werkzaam als wetenschappelijk laborante in een universiteits ziekenhuis. Niet heel lichamelijk zwaar maar veel lopen.
     

Deel Deze Pagina