100% ziek en vakantiedagen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lala87, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Hallo

Ik heb een vraagje. Ik ben 23 weken zwanger en zwangerschaps gerelateerd 100% ziek gemeld, tot mijn verlof. Ik ga nog zo'n 3 uur in de week naar mijn werk, waar ik doe wat ik wil en weg kan wanneer ik wil. Nu ben ik bij mijn manager op gesprek geweest en heb gevraagd wat er met mijn geplande vakantie van de zomer gebeurd. Zij beweerd dat als ik die 3 weken niet die 3 uur kom werken me dit 3 weken vakantie kost (dus 3x 12 vakantie uren) dit klopt toch niet? Zo is er in mei ook al een volle week afgeboekt. Via p en o krijg ik er ook weinig reactie op, maar ik vraag me af of dit wel rechtvaardig is..

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lala87,

Je wilt weten of je tijdens ziekte vakantiedagen op moet nemen. UWV kan je daarover niet informeren; dit is afhankelijk van de bepalingen over ziekte en vakantie in je cao. Kom je er aan de hand van je cao niet uit? Neem dan contact op met je vakbond, je rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en alvast een fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina