tot wannneer positieve zwangerschapstest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Monique79, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Hoi even een vraag, heeft er iemand een idee tot welke zwangeschapsweek een test posief aan geeft? Soms heb je nl. niet meteen in de gaten dat je zwanger bent vandaar. En hoe zou je het dan anders moeten weten dan met een test in eerste instantie.

Groetjes

2. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een test geeft positief tot na een tijdje na de bevalling.. tot het hcg hormoon uit je is..
    Hoe je anders zou kunne weten, heb je verschijnselen?
    Ben je overtijd?

Groetjes!

3. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Heb sinds 2 weken lichte krampjes in mijn baarmoeder, steekjes, jeuk aan mijn borsten maar heb toen ik 2 dagen overtijd was bloedverlies gekegen maar duurde korter dan een menstruatie en was minder. 3 dagen en normaal 6 dagen. Heb vandaag getest , zou dan dag 31 zijn vandaag, maar negetaief en was op dag 25 ook negtief. Weet nl dat het hcg gehalte daalt tijdens de zwangerschap en of het dan nog meetbaar is voor een test weet ik dus niet.

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Volgens mij is het maar tot 16 weken aangezien je met MvM ook maar tot je 16e week mee kan doen. Daarna verdwijnt het dacht ik weer.

5. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi,

Nee...een test zou dan gewoon nog positief moeten zijn hoor. Ik weet wel dat na aantal weken de placenta alles overneemt en dat dan het HCG afneemt en progesteron productie het overneemt? Maar weet ik niet 100 % zeker.
    Dacht dat je in elk geval min. tot week 16 van zwangerschap positief moet testen. Vanaf week 12 neemt HCG wel wat af maar denk dat test gewoon altijd positief moet blijven.

6. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    bedankt voor jullie snelle reacties. groetjes

7. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heb je een erge bloeding gehad dan? misschien was het wel een innesteling? Dan zou je nog te vroeg hebben getest..

Maar kan ook zijn dat je wel gewoon ongi bent geweest alleen wat korter.

Succes!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

9. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Heb niet zoveel bloedverlies gehad als anders bij een menstruatie. Wacht nog even af, test misschien volgende week nog eens.

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik had in me zwangerschap nog een paar testen over en heb er toen eens eentje gedaan in me 30ste week van de zwangerschap en was nog vet positief hoor !
    Dus je hou gewoon je hcg in je lichaam tot na je bevalling alleen wordt het vanaf de 16 weken minder ...

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nee hoor, hCG blijft de hele tijd in je lichaam, maar er zit een piek van week 6 tot 16 (hoogtepunt week 10). Je kan dan meedoen aan MvM, omdat je dan de meeste hCG in je lichaam hebt. Na week 16 blijft het niveau stabiel, maar je test dan gewoon positief hoor.

Check deze tabel

9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby!

12. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0

:( Zei die dikke buik niet genoeg dan?:D

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0

haha, ik vind het grappig!!!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dan heb ik nog wel een vraagje over dat placenta hcg overneemt...

Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en had ook nog een testje liggen. Vanmorgen wilde ik de la opruimen en dacht, doe hem voor de gein eens...nou, dat heeft me lekker onzeker gemaakt,
    er kwam wel een streep, maar niet zo donker als de controlelijn!

Kan de laatste tijd af en toe het hartje luisteren via de angelsound, maar natuurlijk kon ik die net niet vinden!
    Ben nu best ongerust!
    Heb 3 goede echo's gehad, heb het hartje eergister nog gehoord, maar hoe kan het dan dat de test zoveel lichter is?!

Liefs Loesie

15. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch

Ahhhhhhj meis, naar voor je!! wat je kan doen bij je ongerustheid ff de vk of de gynaecoloog bellen voor een echo. die kunnen ze ook inwendig maken. Sterkte en hoop dat gewoon alles goed is. ***cyberknufff***

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik ben al gerustgesteld.

Vk gemaild, belde me binnen 5 minuten.
    Vroeg voor de grap wat ik toch allemaal aan het doen was.
    Het bleek idd heel normaal te zijn, op een gegeven moment reageren ze er niet meer op, zei ze...
    Er waren zelfs vrouwen die tijdens 30 weken zwangerschap negatief testte!

Heb net ook nog even angelsound erbij gepakt en heb het hartje heel duidelijk gehoord! Heb het zelfs nog nooit zo duidelijk gehoord als net! Ben helemaal weer blij!

Liefs

17. tess23

tess23 Lid

23 nov 2009
    14
    0
    0
    bericht van: loesie1992
    "Ik ben al gerustgesteld.

Vk gemaild, belde me binnen 5 minuten.
    Vroeg voor de grap wat ik toch allemaal aan het doen was.
    Het bleek idd heel normaal te zijn, op een gegeven moment reageren ze er niet meer op, zei ze...
    Er waren zelfs vrouwen die tijdens 30 weken zwangerschap negatief testte!

Heb net ook nog even angelsound erbij gepakt en heb het hartje heel duidelijk gehoord! Heb het zelfs nog nooit zo duidelijk gehoord als net! Ben helemaal weer blij!

Liefs"

ik heb hetzelfde, ik had ook nog een testje liggen dacht oh leuk ff kijken voor de gein. Was er dus ook erg onzeker van geworden want hij werd dus inderdaad niet zo donker als de controlestreep, nu ik jou berichtje lees ben ik weer wat gerustgesteld, moet donderdag weer voor een echo dus ben benieuwd!!
    liefs

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Tess, wat een mutsen zijn we he?!
    Ook nog zwanger van een tweeling lees ik!
    Maak je maar niet druk, want het schijnt echt normaal te zijn!

Ik doe dit dus nooooooooooooooooooit weer!

Laat je nog even weten hoe de echo was?!

Liefs

Deel Deze Pagina