1e keer naar de kapper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik moet er echt aan geloven haar haartjes zijn te lang. ik ga straks met haar naar de kapper. hoe oud waren jullie kindjes?

Moet de kapster nog extra uitkijken voor het fontanel?

Vind t wel spannend hoor....

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier doe ik het zelf met schaar en tondeuse, de eerste keer was zo'n 3 maanden geleden, toen was hij dus 7 maanden oud...
    En nee hoor, de kapster hoeft niet extra uit te kijken voor de fontanel, ze knippen wel vaker kleintjes (nog jonger dan jouw meiske), dus weten wel wat ze doen...

Succes!

3. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf mijn kappersdiplome dus heb onze spruit vorige week zelf geknipt. Hij heet nu stekeltjes met gel erin. Zo stoer!! Ze krijgen gelijk een heel ander koppie, dat baby is er echt af

4. Storm

Storm Niet meer actief

Ik doe de kapsels van de boys ook zelf. De oudste was 15 maanden toen er voor het eerst iets af ging. De jongste net voor zijn verjaardag.
    Ik ken een jongetje die 'zat' met 6 weken al in de kapperstoel. Zo'n giga haarbos had hij.

5. Mijn oudste was 2 maanden (!!) toen ze voor het eerst naar de kapster ging. Ze had zo'n lang haar dat het er niet uit zag hahaha.

De kapster had nog nooit zo'n jong iemand geknipt.

Het was wel spannend hoor aangezien ze nog zo beweeglijk zijn.

6. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Mijn zoontje is voor het eerst gegaan met 13 maanden. Daarvoor deden we het zelf en eerlijk gezegd zag dat er niet uit ;). Ik heb er geen aanleg voor! Hij had allemaal van die te recht afgeknipte plukken boven op zijn hoofd. Na het kappersbezoek toch zo'n leuk jongensachtig koppie!
    En de kapper (was een herenkapper met éénmanszaakje) had hem extra aan het eind van de dag gepland zodat het heel rustig was. Hij had zelfs een speciaal stoeltje met een stuurtje. Maar uiteindelijk gewoon bij papa op schoot, dat ging beter.
    Erg leuk om daar foto's van te maken trouwens. Ik heb er een heel stel leuke plaatjes aan over gehouden!

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Vanavond wordt onze dochter voor het eerst 'echt' geknipt (die van ruim 3 jaar dus..). Oma heeft wel eens de puntjes geknipt en een vriendin haar pony. Maar ze heeft zo'n mooie lange blonde krullen dat ik het tot nu toe zonde vond om te knippen. Maar nu worden ze toch echt te lang (ze gaan richting haar billen..). Hier geen zorgen om de fontanel dus..;).

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ongeveer een maand geleden (hij was 10 maanden) was ik zelf bij de kapper, en heb toen gevraagd of ze zijn 'matje' ook even konden bijknippen, dus dat was gelijk de eerste keer. Bovenop alleen niets gedaan hoor, daar heeft ie nog niet genoeg voor. Ik wilde alleen graag van de Billy Ray Cyrus-look af :D

9. Mon1981

Mon1981 Lid

14 mei 2012
    27
    0
    0
    Mijn zoon is met 8 maanden voor het eerst bij de kapper geweest. En dat ging best wel goed.
    Hij heeft bij mij op schoot gezeten.

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    john was voor het eerst net voor z'n 1e verjaardag naar de kapper geweest, 2e x 3 maanden later en we hebben nu voor dinsdag alweer een afspraak staan :p
    maar hij deed bij de 1e keer al alsof hij het elke dag deed zo rustig zat hij :) 2e keer was wat mider op het eind

11. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik ben met Jesse voor het eerst naar de kapper geweest toen hij 9 maanden was.. De eerste helft vond hij geen probleem maar daarna... Hmm toen was het brullen.. Moet er misschien ff bijzeggen dat het toen stikwarm was (zo benauwd) en ons mannetje is nogal een warmbloedige en zweet snel dus dat was niet echt lekker voor em.. Met zo'n kapperscape om en dan die warmte.. Zal de volgende keer dus op een wat koele dag gaan :D

12. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik ben zelf kapster en knip vaak hele kleine kindjes. Ik heb zelf het liefst dat vader of moeder met ze gaat staan en ze op de arm neemt zodat ik niet zo hoef te bukken. Vaak is dit voor de kleintje ook erg leuk! En vanaf dat ze in een kinderstoel kunnen zitten kun je ze het beste daar aan wennen! En vraag maar wel voor het knippen wat het kost, wij hanteren andere prijzen voor die kleintjes maar er zijn genoeg zaken waar je het volle tarief betaald!!

Wanneer jij de haren van je kindje te lang vind kun je met je kleintje naar de kapper, al is hij of zij een week oud!! (zal wel niet gebeuren haha)

13. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hmm ja ik wil ook met mijn zoontje naar de kapper.. Zijn haar hangt over zijn oortjes heen en bovenop is het langer ten opzichte van de voorkant. Niet echt charmant.
    Kan nu niet eens meer stekeltjes doen, want dan zakt het gelijk weer in :).

Maar dan is hij dus 10 maanden ;)...

Bekijk bijlage 261352
    Hier oordeel zelf maar :D

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier was ze 19 maanden toen we voor het eerst naar de kapper zijn gegaan, met name om de dunne puntjes er even af te knippen....
    Vreesde dat ze écht niet zou blijven zitten, aangezien haren kammen thuis niet altijd favoriet was.. Maar ze vond het geweldig!

15. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hier was Jos 11 weken toen hij voor het eerst naar de kapper ging, inmiddels is hij aan zijn 6e keer toe :D

Hij vond het niet erg en de eerste 2 of 3 keer zat hij gewoon op schoot, nu lekker in de kinderstoel.

dit was de eerste keer

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Vlak voor z'n eerste verjaardag. Hij zat bij m'n vriend op schoot en het ging heel goed. Ik had zelf wel eens de plukken die over z'n oren hingen afgeknipt, maar verder heb ik er geen verstand van en op z'n achterhoofd had hij van die klitterige pluisplukken omdat hij vaak op z'n rug ligt. Die heeft de kapster mooi weggeknipt en z'n 'matje' ook. Verder wel gewoon de lengte gehouden.
    Kostte niks trouwens. Ik werd daarna zelf geknipt en gekleurd en ze deed het er gewoon even bij :)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi ging met 9 maanden voor het eerst. Elin is nog steeds niet geweest. heeft vooral een lange pony maar die zet ik vast met een speldje.

18. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

de eerste keer dat onze zoon naar de kapper ging was die 2 maanden oud... me nicht gaf de tip sam ga na de kapper want hij heeft best een bos haar en als je het nu knip word het sneller dikker en dat klopte hij heeft vanaf de 5e maand echt al een volle bos geen een kaal plekje op ze hoofd te bekennen en een lekkere jongens kapsel...

19. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    de oudste net voor zijn 1e verjaardag en dat was brullen. de volgende keren vond jij het super en nu zit hij als een volwassen man super trots in de stoel! de jongste met 9maanden geknipt toen ik okk werd geknipt en dat ging goed ma de 2e x bij de herenkapper was drama met de tondeuse. helemaal overstuurd enecht overal haartjes in zijn mond ogen enzo echt zielig! hij is er helaas nog steeds niet aan gewend dus nog steeds drama

Deel Deze Pagina