Als het even kan niet. Mijn kind moet namelijk ook gewoon elke dag eten en groeit uit zijn kleren enzo, hoeveel schuldgevoelens zo'n collectant me ook aan gaat praten over wat er wel niet gebeurt als ik geen geld geef. We hebben weinig te besteden en ik kan moeilijk tegen mijn zoon zeggen: "Sorry lieverd, vandaag geen eten, want ik heb jouw portie aan pietje uit Afrika gegeven." Sorry, pietje...
Tot het gaat schemeren. Niet echt een tijd dus, maar hier komen ze altijd wel al rond 7 uur. Ik heb wel graag dat ze vooraf van die zakjes in de bus doen, dan ligt die al klaar op de trap (naast de deur), voor de rest heb ik gewoon een glas met wat munten kleingeld erin. Dan hoef ik niet lang bij de deur weg.
Moet zeggen dat hier om 22.00 uur nog praktisch iedereen buiten is enzo dus heel 'raar' is het hier niet.
ik vond de opmerking van wasmachine helemaal niet overdreven mijn man zit ook in de ww en kan me geld dus zelf ook wel beter gebruiken. en er is ooit onderzoek geweest dat van al dat geld amper iets aankomt op de plaats waarvoor de collecteren dus ja ik geef ook nooit iets
hier zijn ze wel eens op 23.00 aan de deur geweest lag net in bed pff dacht wat is dat dan dus ik ga kijken zegt ze wilt u een kleine bijdrage leveren ik zeg eh om 23 uur hoe durft u zo laat nog aan de deur te komen en heb hem dicht gegooit vond dat echt schandalig laat
Of ik nou alleen ben of niet dat maakt me niets uit, ben bijna altijd alleen hihi Maar ik zeggen in de winter tot 20.00 uur en in de zomer 21.30 als het maar niet donker is, weet niet waarom maar als het donker is wil ik rust. Voor buren doe ik gerust de deur nog om 23.00 uur open. Nu hebben wij een sticker op de deur dat we geen geld geven.
Wij wonen in een maisonette woning (1hoog) dus wij roepen altijd : wie is daar?! Haha. Zomaar open doen, doen wij absoluut nooit.
Aangezien ik zelf regelmatig collecteer en de antwoorden/acties die ik hier zie komen zeer teleurstellend en irritant over. Doe gewoon ff open of maak een gebaar dat je niest geeft..kleine moeite. Ik bel altijd max 2 maal aan. En idd als ik uit een douche hoor van ben bezig of uit een raam..alle respect.
Wij lopen langs een groot raam naar de voordeur dus ik kan altijd zien wie er aanbelt. Als het donker is en de gordijnen zijn dicht doe ik niet meer open als ik alleen ben. Ik geef graag aan collectanten, maar ik ben nogal bang aangelegd. Als mijn vriend thuis is, stuur ik hem. Ik vind 21.40 ook wel te laat hoor.