Ik ben zelf collectant voor de KWF, en bij ons is de regel dat je van 18:00 uur tot 20:00 uur collecteert ben je nog niet klaar met je wijk dan hooguit tot 20:30 uur maar dan is het toch echt jammer dan en loop je de volgende dag maar verder... Wat betreft het aanbellen, ikzelf bel altijd 1x hooguit 2x aan en wat hierboven al gezegd is als je niets wilt geven geen enkel probleem maar inderdaad roep desnoods uit het raam dat je niets geeft... Het ergste wat mij is overkomen tijdens het collecteren is dat ik voor de kankerbestrijding liep en een man mij echt aanvalt en mij toeriep dat ik zelf kanker mocht krijgen..... en bedankt he meneer....
U Helemaal mee eens. Ik collecteer zelf ook en maak de reacties zoals hierboven ook mee. Ik vind dat onbeschoft. Persoonlijk krijg ik liever 5 cent (ieder geeft wat hij kan/wil) dan dat er een deur voor mijn neus wordt dichtgeslagen. Mensen irriteren zich vaak aan collectanten. Maar ik collecteer niet voor mezelf. Daarom vind ik het fijn als ik een beetje respect krijg als ik in de vrieskou voor het goede doel aan de deur sta. En na 20.00/20.30 uur ga ik persoonlijk niet meer langs de deur. Vind dat al laat zat. Anders gewoon een extra avond lopen.
Ik collecteer zelf ook 1 keer per jaar maar ik bel om uiterlijk 20:30 aan, maar meestal is het uiterlijk 19:30. Zelf zou ik na 21:00 echt niet meer open doen. Ik bel altijd maar 1 keer aan trouwens, alleen Eva wil ook vaak aanbellen en dan weet ik niet of ze goed de bel heeft ingedrukt, en dan druk ik 'm ook nog even in
ik ben geen bangerik, maar ik had om half tien 's avonds niet meer opengedaan voor een collectant. en al helemaal niet als ik alleen was. en een foto op een facebook is een goed idee, maar dan moet ik de gordijnen open doen.. stel je ff voor: man belt aan, ik vanuit de woonkamer met iphone een foto maken. (vette flits 's avonds, en ik een pokerface...) en dan moet ik de deur nog open maken.. wat ff duurt, want ik moet de foto uploaden op facebook.
Ik ben wijkcoordinator van de nierstichting en mag volgende week aan de bak Er zijn helaas nog weinig mensen die willen collecteren. In mijn wijk gaan niet alle straten gelopen worden zo jammer Met iedere vijf cent zijn we blij hoor Ohja na 20.00 uur loop ik niet meer.
Ik vind het ook onbeschoft, maar dan wel van de collectant om zo laat nog aan te bellen! Ik zou ook niet snel open doen, helemaal niet als ik alleen ben. Groot gelijk!
Als het mij niet uitkomt, doe ik de deur helemaal niet open of het nou 6 uur is of 8 uur. Ik ben niet verplicht de deur open te doen of te reageren als iemand voor de deur staat! Het is ook een rare gewoonte vind ik, de deuren langs om geld op te halen... maar dat is een andere discussie Maar als antwoord op je vraag TS: half 9 vind ik echt het uiterste. Laatst werd er om kwart voor 10 aangebeld. Na een twijfel toch open gedaan en bleek het een pakketjes bezorger te zijn die bij de buren moest zijn. Beetje laat ??
Ik geef nooit wat aan collectanten doe wel open en zeg vriendelijk nee. Later dan 8 uur doe ik niet meer open gewoon uit principe ik wil dan graag rust aan mn kop heel simpel. Verder is het helaas zo dat mensen dat niet altijd respecteren en dus 3 of 4 x aanbellen of zelfs doro het raam turen wat ik ronduit asociaal vind..
Ik doe bijna altijd open. Alleen vind ik dat late collecteren niet netjes. Twee weken geleden stond er na negen uur 's avonds nog een collectant. Wij moesten eerst onze sleutel pakken en de deur van het slot halen en toen stond de collectant al een paar huizen verder. Maar ik vind dat eigenlijk echt te laat..
ik doe zoiezo niet graag de deur open als ik alleen ben, toch niet als het donker is, als ik open doe heb ik altijd mn gsm in mn handen en heb ik het nummer van mn vriend klaarstaan, zodat ik maar op 1 knop hoef te duwen, als het donker is he, niet overdag, maar tja in de winter is het al om 18u donker, ik ben een schijterd daarin 20u vind ik toch wel het maximum ik geef wel altijd wat aan een collectant hoor
Als ik alleen thuis ben doe ik de deur 's avonds helemaal niet open. Als het een bekende is kloppen ze wel op het raam of bellen even dat ze voor de deur staan. Niet alleen voor mijn eigen veiligheid, maar ook voor mijn zoon
Ik vind tot half negen een prima tijd. Daarna niet meer. Ik heb ook twee honden die ontzettend beginnen te blaffen, schrik me dan echt rot. Overigens heb ik wel eens meegemaakt dat iemand tot drie keer toe aanbelde, en ook echt lang. Dat vond ik behoorlijk asociaal.
Ff voor de duidelijkheid: ik vind ook dat je niet te laat moet aanbellen. En ik vind ook dat je niet opdringerig moet doen, en het des te meer moet waarderen dat mensen wel wat geven. Hoe klein het bedrag ook is. Ik snap het ook als mensen de deur niet open durven te doen. Ben zelf ook geen held daarin. Maar vinden jullie max 20.15 uur te laat? En sommige mensen komen echt onbeschoft over. Voorbeeld: ik kom collecteren voor het msfonds. Zegt die mevr.:"voor zo'n onzindoel geef ik niks" en mept de deur dicht. Dit vond ik toch kwetsend aangezien ik het zelf heb. Ik weet dat zij dit niet kan weten en dat ik me het niet aan moet trekken, maar ik heb er toch moeite mee. Dan heb ik liever dat iemand het fatsoen heeft om mij netjes te vertellen dat hij/zij niet geeft. Dan kan ik weer een deurtje verder.
Ik vind het niet onbeschoft dat jij niet open deed. Het is JOUW huis en JIJ bepaald nog altijd zelf voor wie je wel of niet de deur open doet. Ik vind 21:20 ook vrij laat hoor. Ik denk dat ik tot 21:00 uur nog open zou doen en daarna kunnen ze het bekijken...
Ik doe de deur sowieso wel open, maar ik zeg dan wel dat ik het laat vind. Afgelopen week stond er een koekenverkoper voor de deur, om half 10! WTF?! En die kregen waren ook nog eens 4 euro per pak ( 6 gevulde koeken... ) Nou nee bedankt.
Ik vind dat ook laat. 20.30 is toch het laatste dat ik ze ook verwacht. Hier komen ze vroeger. Ik geef vaak wel wat voor het goede doel. Soms heb ik alleen geen kleingeld en dan gaat het helaas wel over. @sanne1987 kan ik me goed voorstellen dat dat kwetst, ook al weten ze het niet, jij weet het wel natuurlijk.
Tot half 9 vind ik acceptabel, daarna wordt het echt te laat. Gewoon ook omdat ik, als ik lekker even een avondje op de bank hang, echt geen zin heb om dan nog gestoord te worden voor een collecte. Heel banaal, I know, maar ik wil gewoon ongestoord een filmpje kunnen kijken Na 9 uur vind ik onaangekondigd aanbellen sowieso niet fijn meer. Dan doe ik gewoon echt niet meer open hoor... (zeker niet als het donker is).