Dag dames, Een heel kort vraagje, mag je eigelijk smeerpate(linera) eten als je zwnger bent? groetjes monique
ik zat er ook aan te twijfelen! Ik heb het dus niet gedaan,omdat ik het ergens gelezen had dat het dus niet mocht! Ik ging voor safe zeg maar... googlen?
af en toe een sneetje brood met pate mag wel, maar niet dagelijks! Moet zeggen dat ik het zelf erg lekker vind, maar het sinds ik zwanger ben nog nooit gegeten heb...
ok bedankt dames. ik heb wel gegoogled maar het is me toch niet helemaal duidelijk, Ik laat het maar gewoon staan voor de zekerheid xxx Monique
1 boterham per dag heb ik ook begrepen ja... Maar ik zou het niet dagelijks eten denk ik *gewoon gevoelsmatig hoor*
Je mag inderdaad 1 boterham per dag.. Ik ben altijd al gek geweest van smeerleverworst, en nu in de zwangerschap dus helemaal.... Ik eet het dus nog dagelijks, wel die ene boterham.. Mayke
en smeerworst is dan toch hetzelfde? Dat vind ik zoooo lekker! Ik ben verslaafd aan file en dat ik helemaal neit vidn ik zo knap! haha
Inderdaad, een boterham per dag. Het verwarrende voor mij was dat ik aan het eind van mijn zwangerschap twee keer per week naar het ziekenhuis moest en daar ook lunch kreeg, en ik kon zoveel smeerworst krijgen als ik wilde! Gewoon een beetje matig, af en toe een boterham met pate, of een paar toastjes, dat mag best. Er zit teveel vitamine A in in principe, maar als je er matig mee omgaat is er geen probleem.
in het ziekenhuis kreeg ik afgelopen dagen franse pate aangeboden het mag dus wel mocht zelfs meer dan 30 gram soort leverpastij dus