Ik ben een fan van de beroemde "drie R's", en probeer dus onder andere zoveel mogelijk regelmaat en voorspelbaarheid in Julie's leventje in te bouwen. Nu zat ik me af te vragen: doen jullie bij jonge babies steeds hetzelfde slaapritueel, of hangt dat van het moment van de dag af? En wat houdt het slaapritueel bij jullie in? Als Julie wakker wordt, krijgt ze eerst haar flesje (als het weer ongeveer "voedertijd" is dan, maar dat geeft ze zelf heel goed aan en daar heeft ze zelf haar ritme aardig in gevonden). Daarna boertje en lekker knuffelen. Als ze nog alert en wakker is, daarna nog even "spelen" (in de box met de mobile, of lekker rondkijken in de wipper). Als ze slaap gaat krijgen, breng ik haar naar boven. Dan krijgt ze een schone luier en leg ik haar in haar wiegje. Ondertussen praat ik steeds zachtjes tegen haar, vertel dat ze nu lekker gaat slapen enzo, en ik zing liedjes (met de Snoezel Doezel slaap-cd, of mama gaat solo ). Lekker instoppen en dan laat ik haar alleen, nadat ik nog een trek aan haar muziekdoosje heb gegeven. Op de "bad-dagen" (om de dag zo'n beetje) vervang ik het spelen door een badje in de avonduren, met Natusan Bedtime erin; daarna nog lekker insmeren met bedtime olie.
Hey mo! Hier gaat het behoorlijk hetzelfde! Alleen verschoon ik vaak de luier voordat ze gaat eten, ik merk nu dat als ik haar luier verschoon ze ophoudt met huilen en geduldig lijkt te wachten totdat het voedsel komt.. alleen duurt dat voor haar vaak nog te lang, stomme flessenwarmer... Alleen nu met deze hitte blijft ze wat langer beneden omdat het op haar kamer bloedheet is.. en dan zitten mijn vriend en ik gezellig te fluisteren op de bank... wordt er eentje wakker.. ik noem haar `onze atoomklok` dikke kus Mo!
Haha ik verschoon ook eerst Thomas zijn luier. Hij weet dan dat hij daarna eten krijgt en is dan super vrolijk. Het moet inderdaad niet te lang duren want dan wordt meneer ongeduldig. Overdag slaapt hij eigenlijk in de box en niet in bed. Na de laatste voeding rond half elf gaat hij zijn bedje in en dan wordt hij ongeveer weer 06:00 wakker. Als hij beneden slaapt fluisteren we niet. Hij slaapt eigenlijk overal doorheen. Ik kan stofzuigen en alles doen en meneer wordt niet wakker. Dit werd ons ook aangeraden want dan wennen ze aan kunnen slapen zonder stilte en dan worden ze ook niet zo snel wakker als er wel eens geluid is
hier ook een slaapritueel. om de dag gaat mn zoontje in bad met zwitsal slaap lekker. dan krijgt hij een romper aan met lange mouwen en de slaapzak. (tenzij het warm is) ik leg hem in bed met zijn knuffeltje en doe zijn muziekhanger aan. (bach enzo. niet mn favoriet maar wel rustgevend) voordat dat ding is opgehouden slaapt mn zoontje vaak al. ik deed eerder ook altijd de luier verschonen voor de voeding en hij wist het dan ook direct dat daarna de fles kwam. maar je hebt momenten dat hij bv gepoept heeft dus tussendoor een keer de luier moet doen en toen ging het hier mis. hij verwachte zijn fles en zover was het nog niet. dus sinds toen ben ik ermee gestopt en doen we het elke keer een tijd na de fles. (niet direct ivm spugen)
maar hoe zie je nou dat je baby moe is? beetje domme vraag misschien, maa die van mij is 6 weken, bijna 7 en gaapt eigenlijk al direct na de fles. of voor de fles. verder lijkt hij meestal nog aardig helder. ik hou me meestal een beetje aan de drie kwartier. verder bij elk slaapje het zelfde ritueel en overal dezelfde volgorde in.