Over twee weken stop ik met werken. Ik ben dan 38 weken zwanger en dus naar verwachting weer iets zwaarder dan nu. Op zich ben ik nog heel mobiel. Ik kan nog een aardig eindje lopen, ben niet zo snel moe, etc., maar dat kan over 2 weken wel helemaal anders zijn. Mijn vraag is, ik zou graag nog wat dingen ondernemen met mijn 2 meiden (van 5 en bijna 3), zodat ze niet hele dagen naar de opvang hoeven. Ik denk bijv. aan een keer naar het zwembad, een keer naar een speeltuin met een groot terras zodat ik daar kan neerploffen en een keer naar de bioscoop. Jammer genoeg hebben we weinig leuke dingen in de buurt en moet ik voor elk uitstapje wel met de auto. Maar autorijden lukt nog prima, dus daar zie ik niet tegenop. Het gaat dan om korte ritjes (max. 10 min). Hebben jullie nog tips, of zie ik het echt te zonnig in?
Ik zou niet echt iets plannen en gewoon per dag kijken wat je kan doen, als het mogelijk is. Mocht het mooi weer zijn en je hebt geen puf om erop uit te gaan zou ik een badje in de tuin of op balkon zetten en zo genieten. Bij slecht weer kan je ook binnen leuke dingen doen...film kijken en er zelf een bioscoop van maken met popcorn, lekkere hapjes en drankjes. Of gezellig samen bakken of knutselen. En als het gaat dan kan je altijd een uitstapje maken. Deze vakantie zal ik alleen maar met de kinderen thuis zitten en dat is wat wij gaan doen. Per dag bekijken hoe ik mij voel en aan de hand daarvan gaan we wat doen.
Als je je goed voelt kun je natuurlijk nog lekker erop uit gaan maar ik zou persoonlijk wel rustig aan doen zodat je niet te moe bent, je bevalling kan tenslotte elk moment beginnen. En niet teveel plannen en beloven om teleurstelling te voorkomen Mss zijn er vriendinnen of familie in de biurt die ook een dagje wat leuks kunnen doen als t toch niet gaat. Thuis kun je bv koekjes bakken, popcorn poffen en film kijken, picknicken met samen gemaakte hapjes Hier nog tot 14e naar school, ik lig dan waarschijnlijk in mn kraambed, maar ze gaat dan met oma en opa leuke dingen doen, en met n vriendinnetje
Ik zou inderdaad ook kijken op het moment zelf wat haalbaar voor je is. Voel je je goed, ga er lekker op uit. Ben je wat vermoeider, blijf je lekker thuis. In de vorige zwangerschap ben ik met iets van 39 weken nog naar een soort dierentuin geweest bij ons in de buurt. En dat ging toen prima. Maar ik weet niet of me dat deze keer weer zou lukken. Dus imo zie je het niet te zonnig in, maar pin je niet vast op wat je allemaal wilt doen, bekijk het per keer.
Je kan voor jezelf dingen bedenken die je wilt doen en dan op de momenten zelf kijken of je er ook de kracht voor heb Ik zou niet 5 dagen van te voren tegen je kinderen zeggen wat je gaat doen om evt teleurstelling te voorkomen als het toch niet lukt. Hier minder mobiel... last van BI dus ik vind niet zoveel leuk meer om te doen haha en vooral omdat ik maar 15 min kan lopen ongeveer Al met al vind ik de dagen nu al Heeeel zwaar helaas, dus hier word het een 'flut' vakantie
Bedankt voor de reacties. Ik zal het per dag moeten aanzien inderdaad. Veel hangt ook af van het weer en of vriendjes/vriendinnetjes nog thuis zijn. Het is wel veel gezelliger als we er even op uit zijn geweest. Zij zijn vrolijker en ik ook. Maar wat niet gaat, gaat niet. Ik zal niets beloven en voldoende speelgoed thuishalen (mooi tekenboek voor de oudste sowieso), en koekjes bakken kunnen we inderdaad ook doen.
Ik denk niet dat je het te zonnig inziet hoor. Waarom zou je je over 2 weken zoveel minder goed voelen denk je? Was dat de vorige keer zo? Ik ging met 41 week ook nog rustig weg, alleen niet meer te ver.
Jammer zeg. Hopelijk wordt het iets mooier weer (geen tropische hitte aub ) en dan kan je in de tuin vertoeven met een zwembadje ofzo.
Nee mijn vorige zwangerschappen waren tot op het einde nog goed. Vooral de eerste, daar zijn we een dag voor de bevalling nog een wandeling door het park gaan maken en daarna uit eten geweest. Bij de tweede was ik ook tot op het laatste moment nog in de weer. Zelfs zo dat ik de weeën negeerde die avond en 's nachts wakker werd en meteen in een weeënstorm zat
Ik had wel last van BI, maar was ook de hele vakantie thuis, dus wel zoveel mogelijk gedaan. Maar inderdaad per dag bekijken. Ik zou wel goed kijken naar leuke dingen die je kunt doen met verschillende weertypes en fitheden. Dan kun je sneller de deur uit als je zin hebt. Dus de adressen van goede speeltuinen, nadenken over museum of zo, dierentuin enz. Dan heb je een lijstje en kun je gaan zodra je wilt zonder die ochtend nog te moeten bedenken wat dan. Wat ik ook vaak doe, is een uitje maken van iets wat waarschijnlijk toch wel gebeurt. We zijn ook veel in de bieb geweest bijvoorbeeld en daar namen we dan echt de tijd voor. Ook met boodschappen doen, ruimer de tijd en het leuker maken (samen eten bij elkaar verzinnen bijvoorbeeld). Wel een uitje, niet teveel gedoe.
Naar het bos met een kleedje (en stoeltje voor jezelf) lekker picknicken. Bal mee en andere dingen waar de kinderen zich mee vermaken. Met takken en bomen en veel ruimte zijn ze vaak lang zoet.
Ik ben de laatste weken vaak naar de dierentuin geweest (abonnement). Liep ik regelrecht naar de speeltuin (sorry beestjes ) en ging op een stoel zitten. Dochter kon dan heerlijk een uur of 2 spelen. Tussendoor even wat drinken en eten en ze had een prima dag
Je zou ook aan de kinderen kunnen vragen wat ze zouden willen doen in de vakantie. Zo kun je zien wat voor verwachtingen zij hebben en die mogelijk wat bijschaven (als in: leuk dat je met mama in de achtbaan zou willen, maar dat mag niet met een baby in je buik). Zelf ook een aantal activiteiten verzinnen en samen een lijstje maken waar je zo nu en dan iets van uit kunt kiezen. Misschien zijn er ook activiteiten bij die ze met iemand anders kunnen doen, eventueel als de baby er al is...
Dan zou ik er voor jezelf vanuit gaan dat je nog prima dingen kunt ondernemen. Kan niet vergelijken met hoe ik mij voelde want ben beide keren met 38 weken bevallen Maar ik zou idd niks op voorhand zeggen, maar s ochtends: hee, zullen we lekker naar het bos gaan oid.
Ik lees eigenlijk niets over je partner of andere mensen in je netwerk. Kunnen die ook niet wat leuke activiteiten ondernemen? Het lijkt mij namelijk erg zwaar om met 2 kinderen de hele dag of een dagdeel dingen te gaan ondernemen waarbij je veel moet wandelen (zoals in parken, boswandelingen een stad). Zeker als het warm weer is vraagt dat veel van jou. Vraag ook gewoon anderen om hulp! En misschien kan je nu al afspraken maken met vriendinnetjes (van school of uit de buurt), nichtjes om daar een keer te mogen logeren, speelafspraakjes etc. Ook heb je hier in de buurt in de zomer altijd sport en spelweken waar kinderen heen kunnen.
Je kan ook thuis 'op vakantie' gaan! Het geeft wel een beetje rommel en ik weet niet of je nesteldrang het aan kan... maar het is zo leuk! Je kan bijvoorbeeld een touw spannen door de kamer, op ong anderhalve meter hoogte. Als je daar een laken overheent hangt, heb je een tent. Echt super simpel! Je kan een hele lange tent maken en vullen met kussens. Eerst koekjes bakken en dan die opeten in de tent. Hoekjes maken met speelgoed. Licht uit, gezellige lampjes ophangen en voorlezen op een kleedje. Fantasie stimuleren voor een rollenspel, indiaantje spelen... De meisjes elk een eigen tent/hoekje geven en bij elkaar op de visite gaan met de poppen. En als klap op de vuurpijl 's nachts blijven slapen! En als je man dan thuiskomt, lekker op de bank gaan liggen en de papa lekker laten opruimen Wij deden dit als kind weleens, heb er zulke goede herinneringen aan! Voelde echt alsof ik op vakantie was geweest (dat deden we in het echt niet veel). Iedereen die op dat moment in huis kwam deed ook gewoon mee, oma kwam ook lekker koffiedrinken in de tent. Écht heel leuk.
Mijn man werkt nog gewoon en vangt al heel veel op. Vriendinnetjes van de oudste zijn met vakantie. Nu gaan ze komende week 3 dagdelen naar de opvang. Woensdag en vrijdag zijn ze de hele dag thuis en dan zien we het wel. Ik kan idd niet veel meer doen en wil ook niets forceren. Mijn broer komt logeren de week daarna, dus dan heb ik ook wat ondersteuning. Mijn familie woont ver weg helaas, maar we overleven het wel
Naar de bieb inderdaad. We zijn er al zeker een jaar niet meer geweest, ik had mijn abonnement opgezegd en was vergeten dat de kinderen er nog wel één hadden. Pas kwam ik er toevallig omdat ik in het gemeentehuis moest zijn (zitten naast elkaar), en toen hebben de kinderen zo 3 kwartier boekjes zitten lezen en spelletje doen op de computer daar. En ik heb lekker gerelaxt met een tijdschriftje. Dat gaan we dus zeker nog een keer doen deze vakantie En vandaag ben ik in de keuken op de grond gaan zitten, bellenblaas gepakt en gezegd dat er een bellenblaasdans gedaan zou worden. Ik heb geblazen, de kinderen hebben rondgesprongen tussen de bellen. Weer een kwartier zoet, en daarna moe op de bank een dvd kijken.