Meiden , Ik heb een vraagje. Eva wordt nu echt te groot voor de bak ,dus wil de wagen ombouwen tot wandelwagen ze is 4 maanden ,wannneer deden jullie het ?? gr Flower
wij hebben het met 4 maand gedaan, maar wel op de laagste/platste stand. ze paste niet lekker meer in de kinderwagen, voorheen lag ze er lekker in en nu vaak alleen maar te huilen, ze wilde meer zien, nu vind ze de kinderwagen geweldig, ze kan meer zien, en makkelijker spele
Als je wandelwagen goed plat kan, kun je hem al prima ombouwen. Als je kindje namelijk nog niet kan zitten, moet je haar ook nog niet laten zitten, want dat is slecht voor het ruggetje. Je kunt haar dus het beste zoveel mogelijk schuin of plat in de buggy zetten. Bij Noelle zijn we met ruim 5 maanden overgegaan naar de buggy, omdat ze te groot werd voor het bakje en ook kon omrollen, daardoor krioelde ze door de hele bak heen. Ze begon zich op haar zij / half op haar buik dan ook op te trekken aan de rand van de bak, waardoor we het niet meer vertrouwd vonden om haar daar in te laten slapen. Dus wanneer het niet meer gaat in de kinderwagenbak moet je wel overstappen naar de wandelwagen. Dus gewoon doen.
Wij hebben geprobeert vorige week om de wagen om te bouwen (zoon is 5 maand). We hebben een Quinny speedy, maar de veiligheidsbandjes zijn nog veeeeeeel te groot voor hem. We hebben hem er heel even in gelegd om te kijken, maar hij werkte zich er zo uit. En hij is echt niet de kleinste (7,5 kilo!). Hoe doen jullie dit dan?
Volgens mij rond de 6 maanden. Wij hadden een wat ouder model Quinny en die bak was groter dan de huidige bakken dus mijn zoontje paste daar nog prima in.
Wij ook met 6 maanden. Hij kon nog niet goed zelf zitten, dus moest de wandelwagen wel plat kunnen. En dat kan de Quinny Speedy xs niet. Dus we hebben hem zo lang mogelijk in de wandelwagenbak gehouden. Uiteindelijk met 70cm (en 70cm bak) overgegaan. Hij sliep toch met opgetrokken pootjes Meestal is het advies 6 maanden. Dan kunnen ze zichzelf recht houden als de rugleuning achterover staat. En kan het ruggetje de schokken beter opvangen (in de reiswieg toch een extra matras). Maarja, als de reiswieg echt niet past, dan maar in een zo plat mogelijk wandelwagen. Sommige merken hebben ook wel ondersteuningsmogelijkheden. Zoals een voorgevormde "ondersteuning"..
Wij hebben het met 7 maanden gedaan bij de oudste. Die paste op zich nog wel in de bak, maar wilde niet meer liggen en rolde zich ook steeds om. De jongste is nu 2,5 maand en die past er nu al bijna niet meer in! Ik vind die bakken van tegenwoordig echt klein en smal, zeg. Mijn moeder heeft een oudere kinderwagen bij haar thuis staan en die bak is veeeeeel groter. Het onderstel helaas ook, anders zou ik die wel willen gaan gebruiken, maar dat ding past niet in onze kofferbak.
Wij hebben het vandaag gedaan en Gijs is nog maar 3 1/2 maand, maar het paste gewoon echt niet meer. In de lengte had hij nog ongeveer 8cm over, maar het werd voornamelijk te smal. Hij kon zijn armpjes alleen nog strak langs zijn lichaam houden, best een beetje zielig. Ook wilde hij het liefst rondkijken. We hebben de wandelwagen op de laagst mogelijke stand gezet en meneer vindt het fantastisch. We zijn gaan wandelen en hij bleef maar lachen!! Het was dus een goed besluit.
Hier met 11 weken al. Ze had weinig tot geen ruimte meer in de bak. Ze ligt nu dus al 2 weken in de buggy (wel de platste stand)
Hier hebben we met 5mnd ook de wagen omgezet. Hadden een quinny en die bak was ook best klein. Vind ook ehct dat die bakken van tegewoordig erg smal zijn zeg
helemaal mee eens, zelfs min oude speelgoed kinderwagen is groter dan die we nu hebben. nu kan onze kinderwagen heel plat en ligt ze er echt in(soort hangmat) dus de schokken worden goed opgevangen (ook goede vering) en als we op een asvalt eg lopen(fietspad) dan mag ze vaak wel 1 standje hoger, maar helemaal rechtop niet. dat is idd nog niet echt goed voor hun rug
Bakken zijn tegenwoordig idd veel kleiner! Lieke is nu 4 maanden en past er nog wel in, maar ze tilt al een tijdje zelf haar hoofdje omhoog vanuit ligstand dus weet niet voor hoelang nog Ze adviseren idd met 6 maanden maar ik denk dat je gewoon naar je kindje moet kijken.
Wij hebben de maxi cosi mura onder andere gekozen omdat die een vrij lange wiegmand heeft. Evy past en qua lengte met 4,5 maand nog prima in. Vanwege haar pavlikbandage (en vanaf donderdag waarschijnlijk spreidbroek) past ze er in de breedte nog maar net in, dus hoop dat het nog even goed gaat!
Yorick was 6 1/2 maand, toen paste hij nog wel in de kinderwagenbak, maar hij wilde het gewoon echt niet meer. Elke keer was het brullen, dus toen maar omgebouwd en dat gaat goed.
Wij hebben het vorige week gedaan, wel op ligstand. Ze gooide haar beentjes over de rand heen en aangezien ze 100x per dag wil laten zien dat ze zich kan omdraaien, vertrouwde ik dat dus echt niet. En ze had het ook wel gehad in de kinderwagenbak, ze wilde ook een beetje kunnen rondkijken. Maar net zoals gister waren we de hele middag weg en toen hadden we daar de bak weer opgezet, meer omdat het handig voor ons is dat ze daar ook even in kan slapen.
Wij hebben expres de bugaboo gekocht, we vonden de quinny's prachtig. Maar had al zo vaak gehoord dat ze met 3 of 4 maanden al niet meer in de bak pasten. Wij hebben de kinderwagen dit weekend omgebouwd tot wandelwagen. Ze paste nog wel in de wandelwagen, ze had zelfs nog zeker 10 cm over. Maar ze vind het nu gewoon niet meer leuk in de bak, ze verveelt zich en gaat dan jengelen. Nu in de wandelwagen heeft ze veel meer te bekijken.
fynn sinds vorige week hij rolde steeds om in de bak.wat dus niet lukte en dat was dus drama.hij paste nog erg goed maar als je constant drama hebt is het ook niets. nu zit hij in de buggy inzet en dat gaat goed. hij vind alles leuk en hij wil echt alles zien.alleen gaat hij nu zichzelf optrekken tot zitten.