2 vraagjes (badstoeltje en autostoeltje)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 22 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden en jongens!

Had 2 vraagjes voor jullie:

1.Ik gebruik met Alyna in bad zo'n stoeltje, maar deze is maar tot 15 maanden.Alyna is er al 14 en nog wat.Wat doen jullie met jullie kids in bad?Onder de douche durft ze echt niet, de douchekop vindt ze vreselijk!

2.Alyna wurmt altijd haar armpjes los in de autostoel.(wij hebben een Römer king plus)
    Wat doe je hieraan?Ik kan ze echt niet meer strakker zetten, krijg ze nu zeg maar al amper dicht.We zeggen steeds 'nee' en steken haar armpje(s) dan terug, maar 10 seconden later heeft ze ze er weer uit.
    Gaat dat vanzelf over?Fase ofzo?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik neem aan dat je kindje gewoon kan zitten dus waarom heb je nog een badstoeltje nodig? Mijn zoontje (9 mnd) zit ook gewoon in bad dus ik zie het probleem niet.

En ik begrijp je tweede vraag niet. Hoe bedoel je de armpjes loswurmen? Ik snap niet wat je bedoelt :oops: Ik neem aan dat er een driepuntsgordel in zit dus als ze haar armpjes los wil krijgen dan moet ze ze langs haar hoofd naar boven steken... of is ze zo klein?

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ze kan idd zelf zitten, maar is erg wild, wil heel de tijd rechtstaan, schuift dan uit enz...plus dat ze ook bang is zonder het zitje. :rolleyes:

In de autostoel wringt ze gewoon haar handjes en armpjes naar binnen zeg maar, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. :) Maar ze gaan niet langs haar hoofd in elk geval.gewoon langs 'binnen'.(soort 'zwembeweging' en dan schoolslag. :) armpjes naar binnen, naar de borst-met veel moeite- en dan terug naar buiten en dan is ze dus los)
    Ze is niet echt klein, rond de 77 cm.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Misschien kun je zo'n speciaal gordelklipje kopen die die twee delen bij elkaar houdt. Wel eens gezien op een plaatje, maar ik weet niet waar je het kunt kopen.
    Anders zou je er zo'n haarclip of zo'n grote klem voor kunnen gebruiken waarmee je zakken chips etc. dicht kunt maken http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70083252
    Weet alleen niet of dat weer gevolgen voor de veiligheid heeft, maar ja, het is allicht veiliger dan dat ze zich uit de gordeltjes wurmt, zou ik denken.

Misschien kun je zo'n rubber matje op de bodem van het bad kunnen leggen, dan glijdt ze niet zo snel uit.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Lucia, ik heb op je 2e vraag geen antwoord helaas. Zo slim is Joey nog niet!

Aangezien wij zelf geen bad hebben en Joey uit zijn babybadje is gegroeid, hebben wij een cementkuip van 64 liter gekocht en een badring van Prenatal. Daarna bij de HEMA een badstopje gekocht, gaatje in de bodem geboord zodat je hem niet leeg hoeft te kiepen.
    Badring in de cementkuip Joey erin en badderen maar!

Zie hier;

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Truus, dankje voor je reactie!
    Weet je toevallig ook tot welke leeftijd je zo'n badring mag gebruiken?
    Want ik heb even gekeken op de prenatal site, en dat is bijna hetzelfde als wat wij hebben, alleen een ander merk.(en de onze mag dus maar tot 15 maanden helaas)

7. ProudMum

Die van ons mag ook tot 15 mnd, maar zoals je ziet is Joey al bijna 16,5 mnd. Wij zetten hem er gewoon nog in, zonder vind ik het niet veilig en wij zetten hem nooit zonder toezicht in bad.
    Gewoon doen als je denkt dat het nog kan, die leeftijd die erbij word gegeven is een richtlijn maar als het makkelijk past en je meisje heeft er plezier in gewoon lekker doen!

Offtopic; wij rijden zo naar Poppel, ik zal wel even zwaaien als we langsrijden!;)

8. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    met betrekking t

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :D *zwaait vrolijk terug*

Het past zeker nog even hoor, dat stoeltje!
    En in Alyna's geval is het zeker veiliger, je wilt niet weten wat voor stunten ze zonder stoeltje uithaalt!

10. ProudMum

Dan zou ik het gewoon lekker doen!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou hem gewoon gebreuken tot dat het niet meer past.

ik heb er zelf geen ervaring mee want Silver zit gewoon los in bad. en als ze een paar keer gaat staan gaat ze er uit. leert ze van zelf dat ze moet blijven zitten. ze zit nu al langer.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het badstoeltje gewoon blijven gebruiken als jij en Alyna dat fijner vinden, je bent er toch altijd bij. Ik zou het wel af en toe zonder proberen (misschien jij mee in bad?), want ze zal toch ook moeten wennen aan in bad gaan zonder stoeltje.

Eva loopt altijd door het bad, wij hebben een (hele) kleine verhoging in het bad zitten en daar stapt ze netjes op en af, maar vaak draait ze zich dan op haar buik om er vanaf te 'glijden', vindt ze helemaal geweldig.
    Ik laat haar maar lekker, ze kijkt goed uit en ja, ze valt ook wel eens, maar dat gebeurt in huis/op straat ook wel eens.

13. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Zoalng je dochtertje nog goed in het badstoeltje zit, zou ik hem blijven gebruiken.

Wat een dondersteen, dat ze zich uit de gordeltjes wurmt. Wij hebben de Kiddy Infinity pro, die heeft geen gordeltjes. Ideaal! Misschien een optie? (mocht het wat zijn, bestel dan het stoeltje in duitsland scheelt meer dan €100)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik blijf hem idd nog even gebruiken dan, dat badstoeltje.
    We oefenen wel ongeveer 1 keer per week los in bad, met mij, papa of opa erbij.;)

@Toetie; 't is inderdaad een dondersteen! ;)
    We zitten er ook aan te denken om een andere autostoel te kopen...deze vinden we eigenlijk sowieso niet zo handig qua gordeltjes aantrekken enzo, sta altijd een half uur te sjorren voor ze veilig vastzit.(als is het verder wel een hele goeie/mooie stoel)Ik ga eens kijken voor de stoel die jij voorstelt, dankjewel voor de tip!

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heey dankjewel, dat scheelt inderdaad al heel wat!

Deel Deze Pagina