Tot welke leeftijd cadeautjes neefjes/nichtjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Hopefultimes, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even checken....

Tot welke leeftijd geven jullie cadeautjes aan neefjes/nichtjes met de feestdagen? (dus ik bedoel geen verjaardagen)

Wij hebben neefjes / nichtjes, die op hun beurt ook weer halfzusjes/halfbroertjes hebben.
    Omdat bij een van deze gezinnen het halfbrusje van zijn eigen familie geen cadeautjes krijgt, geven wij altijd ook voor de halfbrusjes cadeautjes mee.
    We vonden het namelijk sneu dat de kids dan thuiskwamen met veel cadeaus en hun brusje niets had.

Nu dachten wij zelf (ook omdat het met al die halfbrusjes uitbreiding) om met de basisschoolleeftijd de grens te trekken, qua cadeautjes. Het wordt namelijk best een prijzige hap zo.
    Gevoelsmatig zeg ik: we trekken de grens bij het jongste familielid per gezin. Dus als mijn jongste neefje/nichtje in groep 8 zit, is dat het laatste jaar dat de kids cadeautjes krijgen.
    Maar aan de andere kant is het brusje van deze kinderen nog weer vier jaar jonger....
    Moet ik dan wel of niet nog vier jaar een cadeautje kopen voor een kindje, dat ik zelfs nog nooit gezien heb?

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Geef ze een gezamenlijk kado, bv een dvd, cd, boek, iets lekkers. Dan kunnen ze dat delen en heb je toch iets meegebracht.

3. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Poe, lastig. Ik zou de grens trekken bij de 'gelovige leeftijd' denk ik. Dan is het aanmoeder/vader zelf om dit al dan niet te 'compenseren'. Zou t wel van tevoren even (laten) zeggen tegen ouders van halfbrusje

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goh wat lief dat je ook aan de halfbrusjes van je neefjes en nichtjes denkt zeg! Daar kan de oma van mijn stiefzoons wat van leren...die komt steevast twee cakejes langsbrengen als de jongens hier zijn en vergeet voor het gemak dat hun zusje hier ook rondloopt. Volgende keer dat ze het flikt ben ik van plan aan te geven dat er hier in huis drie kinderen zijn en dat ik geen kinderen laat toekijken, dus dat ze wegblijft met haar stomme cakejes of ook.aan mijn kind denkt...

Anyway, ik zou de grens trekken bij je jongate neefje of nichtje en niet doorgaan tot hun brusjes ouder zijn...Het is heel lief dat zij nu ook wat krijgen maar feitelijk gezien is dat alleen omdat je hen niet wilt.laten toekijken. Als je neefjes en nichtjes niets krijgen hoeven ze ook niet toe te kijken dus.

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat dachten wij dus ook. Maar ik begon toch te twijfelen of het niet een beetje hardvochtig was naar de halfbrusjes toe, omdat die soms gewoon een aantal jaar jonger zijn.
    Ik heb van het ene gezin de halfbrusjes nog nooit gezien. Van het andere gezin heb ik ze in al die jaren twee keer vluchtig gezien.
    Ik weet dus ook niet of ze de cadeautjes leuk vinden en of ze de cadeautjes gaan missen als we stoppen;).

@Firerose: kinderen geloven helemaal niet in Kerstman of Sinterklaas (vinden de ouders onzin)

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en natuurlijk naar je eigen portemonnee kijken, bij de action heb je al leuke dingetjes voor 2 euro.

Wij zelf wonen dus op een woonwagenkamp en er staan 15 wagens gemiddeld 3 kinderen 2 volwassenen, kleinkinderen aangetrouwden en wij kopen ook ieder jaar voor iedereen wat voor de kerst moet wel zeggen dat het meestal een geurtje van de action is voor 1 of 2 euro en ik begin al in februari om af entoe wat mee te nemen anders kon ik het ook niet, misschien ook een tip voor jou?

Deel Deze Pagina