Bad plaatsen veel werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hoi Hoi,

Wij hebben tot nu toe alleen een douche en willen dolgraag een bad in huis.

Nu had ik een mooie whirlpool gezien maar daar moet een extra stopcontact voor aangelegd worden en lijkt me wat lastig. Deze whirlpool had een mooie ombouw en hoeft niks aan gedaan te worden.

Andere oplossing is een inbouwbad. Maar dat lijkt me nog meer werk of valt dat mee?

Thanks alvast!

2. Verox

Verox Niet meer actief

Afhankelijk van hoe handig jullie zijn, en wat je mooi vind...

Ik weet niet hoe het zit met stopcontacten en whirlpools...
    Stroom en water word ik altijd een beetje bang van :p Een extra stopcontactje plaatsen is niet zo moeilijk, zou daar gewoon vrijblijvend een electricien even voor laten komen, die kan voor je uitzoeken waar de dichtsbijzijnde aansluitpunten zitten voor electra en of dit mooi weg te werken is ivm de tegels.

Een inbouwbad plaatsen is niet moeilijk hoor!
    De afwerking is wat lastig, maar afhankelijk van wat je wilt.
    Alle inbouwbaden worden geleverd met stelpootjes. Dus als je de afvoer al heb is het gewoon een kwestie van het bad neerzetten. Dat ziet er in de meeste gevallen niet mooi uit, dus maak je een aluminium profiel vast op de vloer waartegen je een houten plaat of gipsplaat maakt, deze valt dan zeg maar onder het bad. Deze plaat moet je dan nog betegelen en afkitten.
    Je kunt ook voor een watervaste plaat kiezen als afwerking, dan hoef je niet te tegelen, maar vaak zijn deze niet zo mooi, en er zijn ook gewoon inbouwbaden met bijbehorende kunststof zijwanden te koop.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ligt aan de lokatie + leidingwerk.

Als je gebruik kunt maken van het bestaande leidingwerk en je bent zelf handig hoeft het niet veel werk te zijn.
    Bad plaatsen, stellen (waterpas), afvoer goed aansluiten.
    Ombouw maken (indien nodig), tegelen en voegen.
    Bad afkitten en klaar!

Let wel, als dit je enige wasmogelijkheid is, je kan tijdelijk er geen gebruik van maken ivm vocht en drogen lijm, voegsel en kit.

Deel Deze Pagina