Dit staat wel onder kopje peuter/kleuter, maar geldt eigenlijk voor alle moeders. Een betere categorie om dit in te plaatsen vond ik niet... Maar goed. Daar ben ik dus heel benieuwd naar. Zei het karakter van je zwangerschap iets over het karakter van je kind? Mijn eerste zwangerschap was absoluut zorgeloos, mijn zoontje is heel makkelijk en relax. Mijn tweede zwangerschap is tot nu toe heel anders, ik heb vooral veel last van vlagen van neerslachtigheid. Dan vraag ik me dus af of dat straks betekent dat ik een veel temperamentvoller kind krijg. En ja, I know, dat zegt allemaal weinig, is maar giswerk of toeval, maar ik ben toch benieuwd. Was jij heel emotioneel in je zwangerschap en heb je ook een kind dat veel huilt? Voelde je je supergelukkig en is je kind nu een enorme lachebek? Had je geen enkele eetlust en heb je een moeilijke eter gekregen? Had je last van BI en heb je weinig bewogen in je zwangerschap en heb je nu ook een kind dat niet graag beweegt? Of juist andersom: Had jij een heel zware zwangerschap, maar een supermakkelijk kind? Ik ben heel benieuwd!
Beide zwangerschappen goed doorstaan, nauwelijks klachten. tja, moest effe denken hoor toen ik het las... maar het is niet zo dat ze heel rustig zijn ..hihi... gewoon net als ieder kind, op zn tijd vervelend, druk, ruzie, en ook weer rustige momenten. dus ja weet het niet of je daar iets van kunt zeggen, miss ook wel hoor..maar bij mij idg niet.
Leuk onderwerp! Ik was een zenuwpees tijdens mijn zwangerschap. Mijn dochter (19 mnd)was in het begin erg drifig en huilde veel. Nu is ze een makkelijk kind. Ik bewoog veel, zij probeerde met 4 mnd te tijgeren en kroop met 7 mnd het hele huis rond. Ik at goed, zij dronk goed, maar eet nu als een zieke kip. Ik was opgeruimd, zij houdt van rommel maken Bedoel je dat?
Precies dat! Superleuk om te lezen! dankjewel voor jullie reacties, hoop dat er nog vele mogen volgen!
Ik geloof niet dat de zwangerschappen hier iets zeiden over het karakter van de kinderen...of toch ook weer wel. Mijn zwangerschappen zijn op misselijkheid en flinke bekkeninstabiliteit na best goed verlopen (geen dingen als hoge bloeddruk ed bedoel ik dan) en mijn kinderen zijn op wat 'eigenaardigheden' na, best makkelijk. Qua eten, bewegen, enz. zie ik niets terug van uit mijn zwangerschappen. Waar ik meer hun karakter in zie, is hoe ze in mijn buik waren. Hun karakter was toen al merkbaar. De eerste 'viel niet op' (ik voelde haar regelmatig amper, de placenta lag ook aan de voorkant, dus kwam ook daardoor) en de tweede was juist in mijn buik al flink pittig. Dat komt wel overeen met hoe ze zijn, de oudste past zich veel aan (al houdt ze er tegelijkertijd ook wel van om in de belangstelling te staan) en de jongste heeft flink wat pit (en houdt dan juist weer niet zo van in de belangstelling staan ).
Ik herken het wel,mijn oudste is erg gevoelig,mijn zwangerschap van hem was erg beladen en emotioneel voor mij (door onze * die we hebben verloren) mijn middelste was een pittige zwangerschap en hij is een pittig jongentje maar ook wel heel lief en erg druk in me buik en hij liep met 11 maanden Mijn dochter was een zwangerschap waarbij ik eindelijk kon genieten van me zwangerschap en alles ging heel relax en dat is ook wat zij is,een heel makkelijke baby en een heel lief meisje... Dus ja,ik denk dat het in verband staat met elkaar ,maar dat is mijn ervaring en mijn mening
Ik hoop het Ik heb qua medische klachten nergens last gehad tijdens de zwangerschap. Lichamelijk gezien deed ik het prima (op af en toe rugpijn na). Ik heb heel mijn zwangerschap slechts 2x hoeven over te geven. 1x tijdens 11 weken, 1x tijdens 41 weken. Verder heb ik wel stress gehad door toedoen van andere mensen. Mijn kereltje is ontzettend makkelijk en relaxed - zolang je maar weet wat de gebruiksaanwijzing is. Als je die niet precies opvolgt, kan hij een levende hel op aarde zijn - en van mij mag dat dan ook. Hij weet wat hij wil en wat hij niet wil. Dat moedig ik alleen maar aan. Hij lijkt op mij qua karakter, maar is gelukkig ook speels, lief en knap zoals zijn vader. Oh, en hij is ontzettend ongeduldig, dus ik snap echt niet hoe hij tot week 41 heeft kunnen blijven zitten. Misschien vond hij het wel best?
Ik had een vrij goede zwangerschap, maar was wel vrij hormonaal (sneller dan normaal in paniek, chagrijnig als ik ook maar een beetje honger had) en in het laatste trimester kreeg ik heftige bekkenpijn. De bevalling was bijna 36 uur, met 9 uur volledige ontsluiting en een uiteindelijke vaginale bevalling op de OK met ruggenprik die een paar uur daarvoor gezet was. Erg dramatisch dus. Mijn dochter is (meestal) een zonnestraaltje, supervriendelijk, vrolijk en rap in haar ontwikkeling. Ze heeft wel een dramatische kant, maar ik denk eerder dat ze die overgehouden heeft aan mijn genen dan aan de zwangerschap/bevalling!
Ik had een onwijs goede zwangerschap. Weinig tot geen klachten gehad en ik heb ook nooit last gehad van stemmingswisselingen enz. Heb nu ook een onwijs makkelijk zoontje, dus het zou kunnen kloppen.
Het verband tussen de gevoelens van de moeder tijdens de zwangerschap en de karakter van de baby . Ik probeer het dan te doorgronden [moet ik niet doen, weet ik]. Bedoel je dat de karakter van het kind in de baarmoeder [wat voor een groot deel aangelegd is tijdens de bevruchting] invloed heeft op de hormonen die jij afscheidt, en daarmee invloed op jouw stemming tijdens de zwangerschap?
Pfff. Moet ik echt gaan terug denken. Eigenlijk heb ik twee prima zwangerschappen gehad. Oudste lag in stuit. Met de jongste had ik zwangerschapssuiker al met 8/9 weken. Oudste eigenlijk een prima zwangerschap gehad alleen lag hij dan in stuit. en is gehaald met 40.2 dagen. Was op zich een makkelijke baby. Vrij vlot liep met een jaar los. kroop met 7 maanden en liep meteen langs alle meubels. Hij was wel een baby die mijn stress oppikte er was namelijk veel stress rond zijn geboorten. Hij is nu nog de makkelijkste ondanks zijn problemen ( vermoede autisme) Wat best laat is ontdekt maar is een gemoedelijke jongen. Mijn dochter zwangerschap ook prima op zwangerschapssuiker na dan. En een combinatie test die niet goed ging. 1/48 en een vlokkentest moeten laten doen die twee weken waren hel. Ze was drukker dan broer in buik. en nu moet ik zeggen ze is een pienter en bewegelijk kind maar ook super lief. Ze is pittiger van karakter. Ze is geboren met 40.6! Ks na drie dagen inleiding... Ze hebben beide hun sterke en zwakke kanten. Heb twee heerlijke kinderen.
Ik geloof er niks van maar wil je best vertellen hoe mijn zwangerschappen en kinderen zijn haha Mijn 1e zwangerschap ging eigenlijk perfect (op 12 weken kotsen na haha) en volgens het boekje (alleen bleek achteraf een hele slechte placenta, maar daar is dochter door het oog van de naald gekropen). En een heel makkelijke dochter. Zwangerschap van mijn zoon was wat onstuimiger..met 23 weken leek meneer er al aan te komen en dus heel veel rust moeten houden. Bij de bevalling ging het op het laatst bijna mis toen hij maar niet kwam..bijna moest er ingegrepen worden maar toen kwam hij toch. Het is een ontzettend druk en bewerkelijk ventje.
Ik denk niet dat de zwangerschap zelf een voorspelling geeft, maar het gedrag van je kind in je buik wel een beetje. Mijn oudste was rustig, maar als hij bewoog waren het grote bewegingen, dat zie ik wel terug. Daarnaast sliep hij veel (tenminste dat denk ik omdat hij zo vaak rustig was) en dat doet hij nu ook goed, al vanaf vroeg. Mijn jongste friemelde en frummelde altijd, maar nooit zodanig dat ik een voetje of handje heb zien bewegen aan de buitenkant. ook nu beweegt hij veel (ook in zijn slaap) en slaapt hij minimaal.
Zware zwangerschap met veel stress en baby met heftige reflux klachten etc. Maar qua karakter een heel vrolijk, relaxed, behulpzaam kind.
Haha, ja dit Het enige verband dat ik heb gezien is dat mijn jongste ongelofelijk veel en hard schopte tijdens de zwangerschap, zo erg dat ik 's nachts wel eens heb liggen huilen omdat ik nachtenlang van wakker lag. Ook na de geboorte bleek het een echte trapper, keihard met zijn voetjes overal tegen trommelen vond hij supergrappig. Maar karaktereigenschappen....nee.