tot welke leeftijd een buggy?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mamalicious30, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ts: Ik zou geen buggy meer kopen nu. De beslissing is voor je gemaakt nu hij stuk is.

Als je kindje écht supermoe zou zijn in een pretpark, kan hij altijd nog wel een stukje op rug of nek bij papa ofzo ;) .

Onze dochter van nu 3 gaat nu steeds vaker lopend mee naar school. Maar als ik haast heb zet ik haar er nog wel in ;)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Mijn dochter is trouwens ook al een tijd echt te zwaar voor de buggy... Die woog voor ze 2,5 was 15 kg, inmiddels stort het ding echt in als ze er in zou gaan zitten...

Ik zou zeggen: kijk naar je kind en maak je vooral niet druk om wat anderen er van vinden... Als iemand zegt dat je kind te groot is voor de buggy en je kind is nog geen twee, dan gaan je je daar toch niet druk om maken...? Veel mensen hebben nu eenmaal snel hun mening klaar, zonde om je daar druk om te maken, dat heb ik inmiddels wel geleerd. :) En soms hebben mensen ook gewoon gelijk, alleen kun je wel eens 'misleid' worden doordat een kind groter of juist kleiner is dan gemiddeld, dat is nou eenmaal zo.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Dochter was nog geen 2 en Wilde er ook niet meer in. Zoontje rond 3,5. Hij had er nog wel in gewild maar vind dat hij maar gewoon moet lopen. Soms klaagt hij wel maar kan niet tillen ivm hernia dus hij zou wel moeten lopen. Eventueel pauze halve wegen.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Bij mijn zoontje zit een kindje van net 4 die nu komt oefenen. Wordt gebracht in buggy en draagt speentje en tutpopje met zich mee wat in de meeneembak gaat. Dan zeg ik dit gaat echt te ver. Een speentje i groep 1 vind ik toch al geen gezicht maar kan je kind echt niet zonder laat het dan in bed liggen. En met 4 kun je echt wel lopen naar school.

5. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ligt geheel aan je kind, denk ik. Onze dochter is bijna 2,5 jaar en loopt buiten een paar meter, dan wil ze alweer opgetild worden. Met korte stukken laten wij de wagen wel thuis, want wil wel met d'r blijven oefenen om toch zelf meer te lopen. (ook al wil ze dan alsnog 90% v/d tijd getild worden) Maar lange stukken toch altijd wel een buggy, ergo drager, of draagdoek mee, omdat je anders het toch echt wel in je rug gaat voelen. Ik hoop dat ze met 3 jaar meer zelf wil lopen, en dat de buggy, etc, vaker thuis kunnen blijven.

6. tuc

tuc Niet meer actief

O wat erg zeg

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Onze zoon wilde pertinent NIET in de buggy toen hij een jaar of 2 was. Overstrekken als een plank, gillen, schreeuwen... wilde perse lopen. Prima!
    Onze dochter is daarin iets makkelijker, maar houdt het ook niet veel langer vol dan een half uurtje. Als ik de stad in wil gebruik ik hem nog, maar vooral omdat ze anders alle kanten op rent ;)
    In de dierentuin hebben we hem ook nog gebruikt, omdat ze anders echt moe raakt en ik haar te zwaar vind om te tillen. Maar eigenlijk alleen voor dat soort dingen.

Misschien ook iets voor jullie TS: Voor aankomend jaar wilden we een bolderkar kopen ( al dan niet opvouwbaar). Handig voor dagjes uit en als de kinderen dan toch moe worden kunnen ze altijd nog in de kar!
    Iemand ervaring mee?

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest (Rabbit Hill, Landal), en hebben daar een bolderkar gehuurd voor die dagen. Hadden de buggy wel mee, maar dus niet gebruikt. Ideaal, idd. Ook wel eens aan gedacht om er zelf een te kopen. Maar duur, en weten niet waar we 'm kwijt moeten. (zelfs ingeklapt) En meestal kun je in een dierentuin/pretpark, etc, wel een buggy, of bolderkar huren.

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hier ook zon lange dochter en erg groot voor haar leeftijd (bij de geboorte maar 2560 gram) ze kon als snel lopen dus met 2 niet meer in de buggy. Want ja je krijgt enorm veel reacties...

En of je nu wil of niet je trekt je er wel degelijk iets van aan.

10. Storm

Storm Niet meer actief

Nou dit ongeveer. Onze tweede zit eigenlijk nooit meer in de buggy, alleen als wij het willen. De oudste kruipt er nog wel eens in, maar dat is een ander verhaal. Hij heeft ASS en gebruikt hem als plekje om zich even af te sluiten voor de rest van de wereld. Bij wandelingen in de buurt hebben we vaak een fietsje mee.

Wij hebben nog nooit een vervelende opmerking oid gehad over mijn oudste in de buggy. Die is inmiddels ook 4 en 1.10m. Moeten ze ook niet doen, krijgen ze van mij meteen lik op stuk.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Vorig jaar op vakantie in zeeland hebben we er ook een gehuurd, ideaal en de buggy niet gebruikt!
    Afgelopen zomer op vakantie in Hongarije. Buggy expres thuis gelaten en ons een breuk gesjouwd met vermoeide dochter ;) Daar verhuurden ze dus geen bolderkarren... misschien iets typisch NL?? :D
    Een opvouwbare heb je al vanaf 120 euro. Als de kinderen groter zijn kan je hem altijd nog als wagentje voor je picknick/strand spullen gebruiken.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Mijn dochter zit sinds ze een kleine 2,5 jaar oud is, helemaal niet meer in de buggy ook niet als we naar de dierentuin of op vakantie gaan of zo, maar ze doet nog altijd een middagdutje we zijn dus nooit echt een hele dag weg.

13. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze middelste is nu 5 en gebruikt nog regelmatig een buggy, voornamelijk om zich af te kunnen sluiten. Hij is autistisch dus iets anders dan normaal, maar hij heeft het echt nodig. Hebben ook een speciale buggy voor hem met hele diepe kap die hij zo ver dicht kan doet dat hij zich echt af kan sluiten.
    Onze oudste (ook autisme, maar veel mindere mate) gebruikt geen buggy meer vanaf dat hij 3 is, hoewel hij af en toe het liefst nog even zou gaan zitten als zijn zusje (2) loopt.

14. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    #34 Emmeken36, Nov 3, 2013
    Last edited: Nov 3, 2013
    De grote wagen hebben we toen dochter anderhalf was opgeborgen omdat ze vaak meer dan de helft van de tijd liep. Naar de stad etc.namen we tot ze een jaar of 3 was nog wel een kleine buggy mee, sindsdien loopt ze alles, mocht ze heel moe zijn dan kan ze nog wel even op de voetenplank van de tweelingwagen meerijden (maar dat doet ze eigenlijk alleen soms als ze moe is als ik d'r van school haal) voor dierentuin uitjes hebben we toen al snel een opvouwbare bolderkar gekocht, handig voor haar om even in uit te rusten en ook voor ons om de spullen in te gooien (als het moet kunnen ze er met z'n drieen wel inzitten, al is het voor de tweeling nu nog wat te link: die duiken zo over de rand ;)) Ding hebben we destijds trouwens met een flinke ledenkorting bij de anwb gekocht.

Ik denk dat de tweeling uit veiligheidsoverwegingen wel wat langer in de grote wagen zal zitten voordat we overstappen op de 'incidentele kleine buggy'. Ik denk zeker tot een jaar of 2, want waar hun zus braaf luisterde als ze los liep, zelfs zo jong al, vliegen de boys natuurlijk alle kanten op ;)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Dat is persoonlijk. :) Ik heb ook veel commentaar gehad in de eerste twee jaar van de oudste, niet leuk, maar ik kon er verder prima mee leven (ze wàs ook groot...) en na verloop van tijd maakte ik me er al helemaal niet druk meer om: ene oor in, andere oor uit.

En mbt naar school brengen en halen: eigenlijk is een buggy niets anders dan achterop de fiets of met de auto als de afstand er naar is. ;) Wij wonen best een stukje lopen van school, 's ochtends laat ik haar lopen, maar 's middags is dat eigenlijk te ver. Ze is te zwaar voor de buggy, bovendien zit haar zusje daar in, dus ik haal haar dan vaak met de fiets of af en toe met de fietskar. Dan hoeft ze dus ook niet te lopen, maar het is een iets meer 'algemeen geaccepteerde manier'. ;)

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Had deze ook gezien: is deze groot genoeg voor 2 kinderen ( qua gewicht zou het moeten kunnen, maar qua afmetingen...?)En zitten ze niet hard op het metalen frame? Of doe je er nog een kussen in om op te zitten?

17. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier was het eigenlijk met de oudste met 2,5 gedaan. Ik was toen zwanger weet ik nog, en steeds vaker zat ze in de wagen als we naar de supermarkt liepen, en op de terugweg werd het een boodschappenwagen, hoefde mama niet te tillen :D En de laatste weken voordat haar zusje arriveerde zat ze er op de heenweg ook meestal niet meer in. Ik heb nu als gastouder een duowagen nodig, maar voor mijn eigen nooit gehad. Ook bij dagjes uit, nooit nodig gehad. Ik gebruik ook graag een draagzak/doek, dus heel soms zat zij nog in de wagen en de kleine bij mij, maar dat is op 1 hand te tellen, in 2 jaar! Lijkt mij dus niet de moeite!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Een goedkope kopen? Of 2e hands via Mp?

19. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    ik vind het eerlijk gezegd best bijzonder dat je nog in overweging neemt en dat doe je als je die vraag stelt of je nog een buggy moet kopen. Je kind is bijna 4! En 4 jarigen kunnen gewoon lopen mits er niets aan de hand is met hem (voorbeeld van een kind met autisme is een ander verhaal natuurlijk). Op school moeten ze ook lopen en dat kunnen ze allemaal maar het is wel handig om te oefenen. Zo liep onze 2 jarige de 5 km met de wandelvierdaagse, maar als ik een buggy mee had genomen had hij geen stap gezet en in de buggy gezeten terwijl hij het prima kon en het ook leuk vond hoor.

Aan de ene kant moeten ze snel groot zijn (autostoel vooruit i.p.v. maxi cosi of in de wandelwagen i.p.v. in de bak) en aan de andere kant maken we er baby's van (met 3,5 met luier, speen in een kinderwagen stoppen)

Ik was bij kennissen op bezoek met ook een kind van begin 2010, daar stond de kinderwagen pontificaal in de gang, ik vond dat heel apart.

Wij dragen-droegen de kinderen ook weleens een stukje op onze rug als ze erg moe zijn of we gaan even zitten met ze, maar een buggy vind ik vanaf 2,5 a 3 niet meer nodig.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen hebben afgelopen jaar ook 5 km gelopen met de 4 daagde toen 3 en 5. Ging prima. Zonder buggy natuurlijk en dat was een risico want ivm hernia mocht ik niet tillen maar ze liepen het prima uit zonder te klagen en trots wat ze waren op hun medaille

Share This Page