tot welke leeftijd een buggy?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamalicious30, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn ervaring is heb je buggy bij willen ze erin. Heb je geen buggy bij zullen ze gewoon lopen ( tenzij ouder zo gek is om te gaan dragen) . Het is een kwesty van aanleren te lopen en ze zullen wel is klagen dat ze moe zijn maar ze moesten dan gewoon door :). Een buggy voor een gezonde 4 jarige vind ik echt absurd. In pretparken etc ook. Genoeg plek om te rusten. Mijn kinderen rennen heel de Efteling door en dit omdat er geen andere optie is. Neem ok de buggy mee zou zelfs dit van nu 6 nog willen zitten

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    In principe geen buggy meer, behalve vandaag want zl heeft zijn enkel verzwikt gister en mankt nog wat ;) soms neem ik de draagzak nog mee als we bvb met de trein gaan, dat is wel zo handig bij het overstappen. Ook vind ik het wel erg prettig als hij op drukke plekken even op mijn rug kan. Hij geniet er echt nog van en loopt dan niet tegen al die benen aan te kijken.
    Als ik heel eerlijk ben, zie ik te vaak kinderen van 3+in de buggy. In sommige gevallen zie je dat dat voor het belang van het kind is (zoals bij Tomio) maar vaak lijkt het toch gemakzucht van de ouders. Aangezien ik dat zelf zo ervaar, voel ik me er niet prettig bij D. nog in de buggy te hebben. Afgezien nog van het feit dat ik buggy's ondingen vind ;) Buggy's en kinderwagens waarvan de zitjes naar voren gericht zijn vind ik zo storend voor de interactie tussen ouder en kind. Ondanks dat D. al aardig liep, heb ik vorig jaar winter alsnog voor de lange stukken een kinderwagen bijgekocht zodat hij naar mij toe kon zitten. Zo kon hij best nog vanalles zien maar zat hij niet in de wind en kon gewoon tegen mij kletsen zonder dat 1 van ons een stijve nek kreeg. Heb de kinderwagen weggedaan ondertussen maar als ik vraag of hij wil lopen of in de buggy of draagzak, krijg ik nog standaard te horen "Nee, ik wil niet in de buggy of draagzak, ik wil de kinderwagen mee".

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Onze dochter had altijd veel moeite met lopen. Toen ze drie werd, was ik al een poosje zwanger en vond ik dat ze zelf moest gaan lopen. We deden altijd veel samen. Bijvoorbeeld samen naar de dierentuin. Nu ging ik zonder buggy en dan steeds iets grotere stukjes. Dit pakte ze heel goed op. Binnen een paar maanden liep ze een heel rondje dierentuin. Op dat moment waggelde ik achter haar aan. Haha:D!

4. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Het is niet dat we er op aangesproken worden hoor, helemaal niet. Was er alleen zelf een btje klaar mee en hij moet maar wat meer gaan lopen zonder getild te worden. Hihi. Ik weet even genoeg...

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Met 4 jaar zou ik geen nieuwe buggy meer kopen.

Ons zoontje zit ook nog gewoon in de kinderwagen. Hij word 21 november 2 jaar, maar ik denk dat het bij hem wel even gaat duren voor de buggy weg kan.. Laatst werd ik ook door een vreemde aangesproken over het feit dat hij nog in de kinderwagen zit. :( Waar bemoeien mensen zich mee..
    Toen heb ik haar maar verteld dat hij een ontwikkelingsachterstand heeft en dat het niet zo simpel is om hem naast me te laten lopen. (We zijn pas net begonnen bij revalidatiecentrum met hem.)

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We hebben de buggy voor de laatste keer 2 maanden voordat ze 3 jaar werd gebruikt toen we naar Barcelona gingen. Een tante heeft de buggy net na haar derde verjaardag nog mee gehad naar een pretpark. Daarna is hij de kelder niet meer uit geweest.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    wij hebben hem al lang boven liggen, maar we hebben hem nog wel. toevallig van het voorjaar nog een keer gebruikt toen was ik met een vriendin met Sanne wezen winkelen in antwerpen en had ze dus een hele middag gelopen daarna nog naar de speeltuin geweest en toen kwamen we thuis en moest de hond nog wandelen. Toen wilde ze ECHT niet meer... dus de buggy van boven gehaald.. maar denk dat dat de laatste keer was.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Tot 2 jaar gebruik ik een buggy, daarna kunnen ze korte stukjes best lopen. Voor echt dagjes weg neem ik voor de jongste dan wel een buggy mee, maar nadat ze 3 jaar zijn echt niet meer.

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Als richtlijn voor hoeveel een kind moet kunnen lopen, kan je een kilometer per jaar aanhouden. Heb ik wel eens gelezen, en dat klopt in ons gezin aardig. Als jouw zoontje echt veel minder kan of wil lopen, kan je dat misschien een beetje met hem oefenen...

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Liesbeth is overigens 2,5 en zit nooit in de buggy. Ze loopt met ons de hele stad door. Ze heeft een plankje achter de kinderwagen en staat daar af en toe op. Maar als we in de bossen wandelen zit Benjamin in de draagdoek en dan loopt ze zelf tot ze echt niet meer kan, dat zal zo'n 3-4 kilometer zijn. Daarna neemt mijn sterke echtgenoot haar op zijn schouders :)

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Hier is de buggy nog wel in gebruik als we naar de stad ofzo gaan met zn 3e, dan hoef ik er maar 1 in de gaten te houden met weglopen ;) Maar als we op zondag een eind gaan lopen in bergachtig gebied nemen we de draagdoek wel mee in de tas maar we laten ze zo lang mogelijk zelf lopen. Ze mankeren niks aan de benen dus ze beginnen met zelf lopen

12. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    He gup, jij hier;)

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    *wakker* dringt nu pas door :p

14. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Ohh wist je niet dat ik twas?

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dit is mijn meisje met 20 mnd oud.
    Haar vinden ze dus te groot omdat ze met haar voeten op de grond hangt maar valt toch nog wel mee?
    Kan nog makkelijk tot zo`n 2, 5 jaar toch?
    Vind het best meevallen met dat ze te groot is voor de buggy.
    Oke ze is in die tussentijd wel weer 3 cm erbij gegroeid.
    Maar zolang ze nog geen 2, 5 jaar is vind ik het wel makkelijk :)

16. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ok ze is wel groot, maar natuurlijk nog niet eens 2, zie je ook wel aan haar gezichtje. En volgens mij ging het hier om leeftijd niet om lengte (nou ja een 4 jarige/bijna 4 jarige is gewoon te groot voor de buggy)

Maar als ze met haar voeten op de grond hangt zit dat toch niet lekker meer en over een half jaar past het ook echt niet meer lijkt me.
    Gewoon lekker oefenen met lopen dan heeft ze hem over een half jaar niet meer nodig ;)

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nee had ik niet gezien

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Vanaf 2 jaar hebben ze hier niet meer in de buggy gezeten. Door veel te lopen, krijgen ze ook conditie. We zijn in de herfstvakantie naar de dierentuin geweest en de jongste heeft gewoon meegelopen.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

(bijna) 4 vind ik echt te oud voor een buggy. Dan
    kunnen ze doorgaans prima lopen. Onze zoon klaagt tijdens wandelingetjes ook altijd dat ie moe is. En dan zeg ik 'wie het eerste bij de volgende lantarenpaal is' en dan sprint ie weg. Valt dus best mee met dat moe zijn.;)

En anders is een (loop)fietsje een leuk idee. Veel leuker ook dan in een buggy zitten. Niet voor in een druk winkelcentrum natuurlijk, maar bijv voor wandelingetjes naar park, supermarkt etc.

20. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons ventje gaat altijd mee op de loopfiets. Gaat prima.

Alleen zijn we in de herfstvakantie met hem naar de Efteling geweest en was de buggy mee voor hem, dan vind ik het prima. Maar bij gewoon winkelen/bos/strand/etc dus echt niet meer.

Deel Deze Pagina