Wat aan te schaffen bij een 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lovelylonnes, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Er komt een tweede kindje aan, nou moet ik uiteraard een kamertje extra inrichten dus heb een ledikantje, commode en kast nodig.

De kinderwagen heb ik ook geregeld, krijg een bord zodat Justin daarop kan staan en als we lang weggaan met zijn allen gaat Justin in de buggy...

Wat heb je nog meer extra geregeld/gekocht??

thanx
    Lonneke

2. appelthee

appelthee Niet meer actief

*leest aandachtig mee *

ps gefeliciteerd met je zwangerschap

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het ligt denk ik heel erg aan het leeftijdsverschil tussen je kinderen.
    Wij hebben bijna niets extra gekocht.

- aankleedkussen
    - kinderstoel
    - commode en bedje doorgeschoven, nieuwe kast gekocht

Pim

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    he naamgenootje!

Wij hebben een extra babyfoon gekocht, want ons zoontje slaapt nu op zolder en dan hoor ik hem echt niet beneden.
    Verder heb ik aan verzorgingsspulletjes niet zo heel veel gekocht.
    Wel een borsteltje en een nagelschaartje.
    Waskussenhoezen, en een nieuw aankleedkussen, washandjes wat nieuwe spuugdoekjes. Badspulletjes en leuke gekleurde hydrofielluiers.
    We moeten nog wat beddegoed hebben voor in het ledikantje, maar de baby gaat toch eerst in de wieg en daar heb ik alles voor.
    En ik wil nog een dekentje vor in de kinderwagen want de Lodger die we de vorige keer gebruikten is wel erg warm in de zomer.

misschien zijn er nog meer dingetjes maar daar kan ik even niet op komen.

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ligt idd erg veel aan de leeftijd van je 1e kindje..

Kyra is 2 jaar en 4 maanden als de 2e komt en we hebben niet veel extra gekocht.
    Alleen een aankleedkussen eigenlijk....Moet alleen nog even kijken hoe ik het dadelijk ga doen met de kinderwagen, maar Kyra loopt eigenlijk al heel goed dus denk niet dat ik daarvoor iets extra's hoef aan te schaffen.
    Het kamertje hebben we doorgeschoven, Kyra heeft dus een nieuwe kamer gekregen.

6. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Ja kamertje schuiven wij ook door, zoals je ziet is Justin nu bijna een jaar, is dalijk 19 maanden als de 2e er is.

Wilde idd wat extra linnegoed kopen en eventueel zon wrapperding voor de de Maxicosi, Justin is een lente kindje en deze word een winterkindje dus is zon warm ding wel lekker misschien...

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier 16 maanden leeftijdsverschil en ik heb een simpele commode aangeschaft, aankleedkussen, wat extra hydrofieldoeken en een duowagen. Verder eigenlijk niets (ja, heel veel kleertjes :D ).
    Ook hier slapen de kids op verschillende etages en had ik verwacht een babyfoon aan te moeten schaffen, maar met het volume van onze jongste telg is niets mis, een extra babyfoon is absoluut niet nodig.
    Schaf niet te veel aan, als je iets nodig hebt, is het zo gekocht toch?

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier 2 jaar leeftijdsverschil en wij hebben femke een nieuwe kamer gegeven met haar oude bedje.
    We hebben een tweedehands wiegje gekocht zodat de beeb daar een half jaartje in kan en en dan kan de beeb het ledikantje weer van femke overnemen zodat femke in een peuterbedje kan.

Verder eigenlijk niks nieuws gekocht voor de beeb.

Voor mijn gevoel vergeet ik heel veel.....maar zal wel niet.

9. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    leeftijdverschil hier 2 jaar en 1 maand. Volgende week komt "het grote" bed.

ik had al 2 commodes, een oude waar ik zelf op gelegen heb en een nieuwe, die hoeft dus niet en we hebben een buggy gekocht zodat straks de bak weer op de wagen kan. Verder niks eigenlijk

Straks wat nieuwe kleertjes, als het een ander geslacht wordt zoiezo, maar als deze bieb ook een meisje wordt is het wel leuk als ze ook haar eigen kleertjes krijgt.

10. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    thnax
    andere kleeertjes moet ik zowieso, justin is een zomerkindje en dez verwacht ik in de winter...
    Wil daarom ook een logder wrapper hebben ipv jasje, die jasjes zijn zooon gepiel!

en een schommelstoeltje, das fijn als ik even met justin wil spelen dan kan deze aap even lekker schommelen...
    en de rest is idd zo gehaald!

11. missy32

missy32 Lid

13 feb 2009
    42
    0
    0
    Hier straks een leeftijdsvercshil van 3 jaar en 4 maanden.Dus eigenlijk schuift alles gewoon door.Een extra kledingkast hebben we nog op zolder dus ook die hoef ik niet te kopen.
    Wel nieuw aankleedkussen,wat beddengoed en verder kamer aankleding ( lampje,gordijnen).
    Ow ja en zo'n sta plankje voor aan de kinderwagen.Onze oudste luistert niet altijd even goed en bij het oversteken kan ik niet én de kinderwagen besturen én achter een kind aanrennen.Dan staat ze tenminste veilig bij me.

Deel Deze Pagina