Ik gooi alle flesjes en speentjes iedere even in de magnetron sterilisator. Is inderdaad een kleine moeite. Ook ik zal het even navragen op CB, maar moet pas 3 april weer. Nog even geduld........ Liefs
Ja, Sim waarschijnlijk lezen ze mee hihihihiiihihi Ik denk dat er geen algemene richtlijn is. Ieder kind is anders en kan de eventuele bacterien beter verwerken als de ander. Ik laat gewoon mijn 'moedergevoel' zijn werk doen en dan zal het wel goed komen....
hier zei ze dat aangezien de baby nu met lepeltje ook eet, en alles in haar mond doet, het niet meer nodig is. maar mocht ik het wel willen doen dan kan dat geen kwaad natuurlijk. maar nodig is het niet volgens haar
Hoi lUca is nu dik 5 maanden. Ik doe het eigenlijk elke dag. Ik heb 3 flesjes en die gerbuik ik maar 1x . Luca heeft vaak last van spruw gehad en eigenlijk ook de makkelijkheid. IK spoel de fles snel uit, haal hem uit elkaar en zet het op de aanrecht. ALs ze alle 3 gebruikt zijn,dan gaan ze in de magnetron sterilisator. Ik vind dit super makkelijk geen omkijken naar. Anders dat goed omspoelen, eerst warm water dan koud water,goed uit kloppen.pff(zei kraamhulp alolemaal) Wanneer vervangen jullie de fles spenen. LUca heef tdeze toch al best een tijdje geloof ik. Speentjes,haal ik meestal 2, maar deze heeft hij ook al een tidje,maar hij heeft zijn speen bijna nooit. Heel af en toe in auto of kinderwagen. Zo helemaal niet. Vind het niet erg. Heb wel 2 nieuwe spenen vanaf 6 maande,je weet het nooit, als hij honger heeft wil hij de speen soms ook wel. groetjes
Dat zou ik afraden, omdat in het boiler/geiserwater meer metalen opgelost zitten dan in koud water. Dit zeggen de waterleidingbedrijven er zelf over: "Mag ik warm kraanwater drinken? Nee, dat kunt u beter niet doen. Want verwarmd water kan extra (en soms zelfs teveel) metalen bevatten. Als waterbedrijf kunnen we alleen de kwaliteit van koud leidingwater garanderen. "
@ cimbomlu, dit doe ik ook niet hoor. Maar op het cb zeiden ze dat in de nieuwe voorschriften dit wel mocht. Raar he, dat de waterleidingbedrijven dit afraden en dat het van het cb wel mag.....
zo geweest gister, en hier ook tot 6 maanden iedere dag! wat dat water betreft, heb ik niet gevraagd, maar ik doe qua eigen gevoel gewoon wel het water koken, de helft gekookt en de helft spa water, dan is het melk gelijk de goede temperatuur.