tips stoppen met zantac?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hallo, mijn zoontje krijgt ivm de verborgen reflux zantac, twee x per dag. Daarnaast dik ik zn hypoallergene voeding in. Nu zijn we drie x naar een osteopaat geweest en ik heb zelf heel sterk het idee dat het beter gaat. Zou nu graag willen proberen om te stoppen met de zantac, maar kan dat zomaar, of is het beter om af te bouwen, bijvoorbeeld is nog 1x per dag? Hebben jullie hier ervaring mee?

2. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    wat fijn dat het zo goed gaat :)

ik lees even mee. wij mogen begin maart weer naar de kinderarts, dus denk dat ik daar gewoon even op wacht.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn inmiddels net klaar met het afbouwen van de zantac.

Hier ging het als volgt: Milan kreeg altijd 1,3 ml (staat in verhouding met het gewicht van de kleine). We moesten toen na elke week 0,1 ml minder geven. Omdat hij natuurlijk ook nog groeide, zou hij eigenlijk steeds iets meer moeten krijgen, dus gaat 't afbouwen sneller. Toen we bij de 0,8ml waren aangekomen (na 5 weken dus) was dit inmiddels zo weinig in verhouding met z'n gewicht dat we helemaal konden stoppen. Wel hebben we tot die tijd gewoon 2x per dag gegeven. Dit hebben we wel allemaal gedaan in overleg met de kinderarts.

4. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    He linda, klinkt goed ja! Is wel een goeie tip. Moet inderdaad ook binnenkort weer terug naar de ka, dus zal daar ook wel duidelijkheid krijgen maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen!

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Je moet idd langzaam afbouwen, want als je in 1x stopt komt het 2 x zo hard terug! Wij zijn idd steeds minder gaan geven en op een gegeven moment gestopt... Sinsdien geen last meer gehad!

6. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    hey gismoo..maar jouwn kindje is nog maar 3 maand zie ik...wil je nu al stoppen dan ermee?

Ik bedoel een osteopaat kan niet voorkomen dat een kindje geen zuur ophoog krijgt toch?
    Een klepje moet dichtgroeien...of volgroeien...
    Mijn arts heeft gezegd, dat we ervan uit moeten gaan dat dit wel een jaar kan aanhouden...en misschien dat hij zelfs nog meer moet!?

dus ben benieuwd, want anders ga ik ook naar een osteopaat..

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

wij waren laatst bij de kinderarts en ik vroeg me dit ook af. Het teruggeven van zuur is een stuk beter. Maar de arts zei dat hij het toch wel tot een maand of 9 moet gebruiken. Stoppen kan ervoor zorgen dat het gewoon weer terug komt. Dus tja, ik zou het met je kinderarts/huisarts overleggen.

8. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    het zou inderdaad wel een zo kunnen zijn zoals jullie zeggen. Alleen heeft de osteopaat aangegeven dat hij van mening is dat de reflux bij mijn zoontje komt doordat een tweetal zenuwen in zn nek klem zaten waar onder 1 die zijn maagdarm systeem regelt. Deze zenuwen heeft hij nu na drie x losgekregen en daardoor zouden de klachten minder moeten zijn. En dat is dus ook zo, nu is alleen nog de vraag, blijft dit zo ook zonder medicijnen... vandaar. Het is dus volgens hem geen klepje ofzo wat niet goed sluit.. Ik vind het moeilijk hoor!

9. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ooh en bianca, een osteopaat moet je zeker doen. Mijn zoontje huilde ondanks de zantac nog ontzettend veel, sliep overdag niet en zeker niet in zn bed, had een voorkeurshouding en een stijve nek. Na de drie behandelingen kan hij nu wel de andere kant op kijken en slaapt hij zelfs nu drie x per dag gemiddeld anderhalf uur in zn bedje zonder problemen, en daarbij dus ook dat het kokhalzen, slikken etc bijna niet meer te zien is.

Deel Deze Pagina