Vraagje 1ste inenting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilja27, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hallo

Volgende week moeten we naar het cb onze zoon is dan precies 1 maand.
    Normaal bij 2 maanden krijgen ze de eerste inenting.
    Dit doen ze nu volgende week al.
    Dit i.v.m kinkhoest wat heerst.
    Ik vind het altijd erg spannend hoe een kindje reageert op de inenting.
    Maar is het niet veel te vroeg met 1 maand?
    Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt

2. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik mocht kiezen, bij mij zou het dan met anderhalve maand gestart zijn met de dktp-hib en dan 2 weken later pneu en dan weer 2 weken later dktp-hib en dan na 2 weken weer pneu...
    Ik heb het niet gedaan omdat ik zeer waarcshijnlijk aan het begin van de zwangerschap kinkhoest heb gehad enw aarschijnlijk meer mensen in mijn nabije omgeving... en dan erbij die 2 weken dat het dan zou schelen vond ik de moeite niet waard

3. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als het cb denkt dat het veilig kan met 1 maand zou ik het doen. Een baby kan van kinkhoest echt heel ziek worden. Hier de eerste prik met 6 weken ongeveer, daarna had hij twee dagen koorts en toen was het weer goed.

4. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Vind het erg lastig.
    Ga eerst nog in overleg met de arts van het cb.
    Had gehoopt dat er mensen ervaring hadden met de prik met 1 maand.
    Wie weet reageert er nog iemand.
    Heb nog 1 week de tijd.

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik zeg absoluut niet doen. Elke dag dat je baby niet gevaccineerd is, is weer meegenomen. Maar ik ben dan ook een fervent vaccinatie tegenstandster dus wat dat betreft heb je weinig aan mijn reactie denk ik.
    In mijn ogen is met twee maanden met vaccineren beginnen veeeel te vroeg. Laat staan met één maand! Geef zo'n klein baby lijfje even de tijd om aan te komen en zelf een immuunsysteem op te bouwen, voordat het meteen ingespoten wordt met allerlei.
    Baby's onder een jaar kunnen nog helemaal geen antistoffen opbouwen, vandaar het herhaaldelijk prikken met 2,3,4, en 11 maanden en de leuke toevoeging van bijv. aluminium hydroxide dat ervoor moet zorgen dat het afweersysteem tóch geactiveerd wordt. De inhoud van de vaccinatie komt direct in de bloedbaan en bereikt op die manier in korte tijd alle organen, ook de hersenen. Kleine baby's kunnen nog niet op dezelfde manier gif/afvalstoffen afvoeren als volwassenen.
    Betreft je angst voor kinkhoest, ja dat snap ik, kinkhoest kan inderdaad erg naar/gevaarlijk zijn voor jonge baby's. Maar tegen de tijd dat hij zogenaamd immuniteit tegen kinkhoest zou hebben moeten opbouwen ben je weer een paar maanden verder en is hij alweer een stuk sterker/rijper van zichzelf! Ik zou zeggen blijf gewoon uit de buurt van mensen die erg hoesten of waarvan je weet dat ze kinkhoest hebben.
    En nog een keer vragen aan je cb... Verwacht daar niet teveel van, las net op een ander forum dat een arts van kind&gezin (Belgisch CB) tegen een ouder zei die haar kinderen ook niet vaccineert dat polio nog regelmatig voorkomt in NL. ;) Echt, het gros van de CB artsen weten niet waar ze het over hebben dus pas daar mee op. Hou je ook niet vast aan wat ik zeg, dat is mijn persoonlijke kijk op het thema vaccineren. (in een ieniemienie notendopje hoor)
    Informeer jezelf en laat je niks tegen je gevoel/wil inpraten door wie dan ook. Succes!

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    wij wilden ook later starten met het normale programma, maar door de waarschuwing voor kinkhoest zijn we eerder gestart dan we wilden. met 2 maanden (eigenlijk normale programma) 1 maand vonden we echt nog te vroeg. we hebben de kleine man homeopatische druppels gegeven rond de vaccinatie en geen problemen gehad.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb erg getwijfeld over het inenten met twee maanden, maar uiteindelijk er toch voor gekozen. Met een maand had ik het zeker nog niet gedaan, dan zijn ze echt nog zo klein! Ik zou het persoonlijk een maandje uitstellen.

8. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    ik zou het ook absoluut niet doen. ten eerste vind ik 1 maand sowieso veeeeel te jong om een baby in te spuiten met niet lichaamseigen rotzooi (2 maanden, 4 maanden of 4 jaar ook nog hoor). ten tweede heeft de hele kinkhoest vaccinatie geen enkel nut, het virus die de kinkhoest veroorzaakt is gemuteerd ten opzichte van het virus in het vaccin, dus of je nu wel of niet vaccineren, je kindje heeft net zoveel kans om het op te lopen. daarnaast bouwt je kindje inderdaad nog geen antistoffen op en zijn de herhaalprikken nodig. dat betekent dat je kindje pas met 6 maanden "voldoende" beschermd is tegen het (oude) virus, maar vanaf 6 maanden is de ziekte voor gezonde kindjes niet meer meer gevaarlijk, hooguit vervelend.... ik vaccineer dus helemaal niet maar ik zou absoluut niet met 1 maand al vaccineren en al helemaal niet voor de kinkhoest...

Deel Deze Pagina