Tot welke leeftijd gebruikten jullie de triptrap?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Astrid1974, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Mijn zoontje begint steeds vaker te mopperen dat ie op de trip trap aan tafel zit. Hij vindt dat voor kleine kindjes en hij vindt zichzelf met zijn 6,5 jaar natuurlijk groot, tenslotte gaat ie al naar groep 3 nu :p.

Maar op een gewone stoel zit ie echt nog op zijn knieën om goed te kunnen eten.
    Wanneer hebben jullie de trip trap de deur uit gedaan?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Tot haar 4,5, daarna op het bankje aan de tafel. Maar meer omdat ik hem lelijk vond bij mijn nieuwe tafel :)

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik vind het wel een eis dat ze normaal aan tafel kunnen eten op een gewone eettafelstoel voordat ik meegroeistoel opruim. Eten op knieën geeft toch meer troep/knoeien vind ik en mijn kids vinden het dan ook (nog :rolleyes:) veel lastiger om een beetje goed te blijven zitten (het draaien en wiebelen is dan nog veel erger....).

In die zin koppel ik het niet aan leeftijd maar aan lengte.
    Mijn zoon (ruim boven gemiddeld lang) zat vanaf 5 jaar op de eetkamerstoel, mijn oudste dochter (iets boven gemiddelde lengte) vanaf 6 jaar denk ik. Mijn jongste van 4 jaar moet nog echt nog op meegroeistoel, heb daarom recent nog een nieuwe (2e hands) gekocht toen die van haar kapot ging. Zij is ook iets boven gemiddeld qua lengte, dus ik verwacht nog tot jaartje of 6...

Hangt dus ook wel een beetje af van je eettafel en eetkamerstoel ;), daar zit ook wel verschil in.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Edit; ik zie dat deze inklapbare pootjes heeft. Dat heeft de mijne niet. Google maar eens op Stoelverhoger eetkamerstoel als het je wat lijkt

Astrid1974 vindt dit leuk.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Mijn zoon zit nog op de triptrap, gewoon aangepast aan zijn lengte hoor.
    Toevallig zei hij onlangs dat hij nu ook een andere stoel wil, daarvoor vond hij hem altijd fijn.
    Nou goed, dan kan die dus binnenkort weg.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb voor mijn 4,5 en bijna 9 jarige een juniorstoel. Dezelfde stoelen als onze eetkamerstoelen maar dan een hogere versie.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, superhandig! Die ga ik bestellen! Dafne wil nu al graag gewoon mee aan tafel en niet in de stoel. En aangezien ik alle kinderstielen lelijk vind, ben ik blij als ie eruit kan :thumup:

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Mijn dochter zit er niet meer op sinds ze 7.5 is, simpelweg omdat ze op een gewone stoel nu prima bij de tafel kan. Zoontje van 6 zit er nog op en blijft er ook gewoon zitten tot hij groot genoeg is. Ze tekenen, schrijven en knutselen ook vaak aan tafel en dan is het toch wel fijn als zeer goed bij kunnen / een goede houding hebben.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn oudste heeft vanaf 4 niet meer op een tripptrapp gezeten. Tot we tijdens de zwangerschap aangaven er 1 bij te willen kopen omdat de nieuwe baby erin moest en de middelste nog te klein was om over te gaan. Toen wilde de oudste ook weer een tripptrapp. Dus nu hebben we er 3. Ze kleuren perfect bij de rest en iedereen zit op goede hoogte. Maar als hij echt niet meer wil, dan zou ik een stoelverhoger zoeken.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar triptraps gaan toch een levenlang mee? Mijn zoon van 7 zit er nog steeds op, maar mijn man zit er ook regelmatig op ;) ik zou niet weten waarom ik mijn triptrap ooit weg zou doen. Ik vind het heel gezellig die kleurtjes aan tafel.

12. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43

Inderdaad, ik heb hem ook gekocht met het idee dat het heel lang mee gaat. Ik had niet verwacht dat mijn zoon er met 6,5 al niet meer op wil. En stiekem ben ik er ook wel enorm op uitgekeken, echt mooi staat het niet...

@tuc : wat voor junior stoel is dat dan?
    @Regina88 : dankjewel, ga ik eens googelen!

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn nichtje van 11 zit er ook nog op.

14. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Mijn zoon van 8 en 1,54m zit nog gewoon op de triptrap. Als je hem goed afsteld zit ie heerlijk. Niet voor niets stond er van 0-99 jaar op de doos...

15. tuc

tuc Niet meer actief

Van ikea, een houten. Maar meerdere zaken hebben zo'n juniorstoel

peg vindt dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier met 8jaar nog steeds op de triptrap.

Was eigenlijk de bedoeling dat ze vorig jaar eruit zouden gaan, maar wij hebben (te) lage eetkamerstoelen.
    Zijn nu aan het kijken om deze te vervangen. Maar misschien is zo'n verhoger een oplossing..

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier zijn de 9 en bijna 7 en zitten ze ook nog op de tripptrapp. Ze hebben er zelf volgens mij nog nooit bij nagedacht om voortaan op een gewone stoel te gaan zitten, dus ik laat het nog maar even zo. Wij hebben overigens wel vrij lage stoelen tegenover de tafel, dus ze zijn ook nog niet groot genoeg om zonder verhoger goed/netjes te kunnen eten aan onze gewone stoelen.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind echt al die kinderstoelen zo lelijk, dat ik liever zo'n verhoger koop dan nog jaaaaren op zo'n kinderstoel, haha. :p:D

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Die hebben we ook, zo'n ingolf ofzo. Maar die hebben ze nu aan hun kindertafeltje, wat eigenlijk gewoon een sidetable is. Eerst hadden we hem ook aan de eettafel, tot mijn dochter ook gewoon op zo'n normale wou zitten.

20. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Nou, als ik hem niet meer nodig heb gaat hij denk ik toch echt weg hoor.
    Ik heb dan geen triptrap, maar een soortgelijke stoel van geuther.
    Die is nu al 17 jaar nonstop in gebruik. Het blad kan er niet meer op, maar hij wordt zo bij tafel geschoven. onze jongste zit nog in de welbekende IKEA stoel. Zijn broer van bijna 6 zit op de geuther. Daar blijft hij ook nog wel even op. De hoogte is op maat te maken. De eetkamerstoelen zijn voor hem echt nog te laag.
    Ik verwacht dat we de stoel nog wel een jaar of 4/5 gebruiken. Dan is hij 22/23 jaar in gebruik. Heeft hij zijn geld wel opgebracht.;)

Ik weet niet of jullie een handige man hebben. Maar wij hebben een tijdlang één hogere eetkamerstoel gehad. Onder een van de gewone stoelen had mijn man klosjes gemaakt. Dat waren houten balkjes met dezelfde dikte als de poten. Ze waren ongeveer 8/10 cm hoog. Met een hele lange schroef had hij die onder de poten geschroefd. Daardoor was die stoel zo'n 10 cm hoger als de andere. Zodoende hadden we niet nog een kinderstoel nodig, maar zat hij of zij wel hoger( en dus beter) aan tafel.

Deel Deze Pagina