Hoi, onze zoon wordt binnenkort 14 jaar en ik merk dat het best lastig wordt om goed passende kleding te vinden en dan vooral bovenkleding. Normaal konden we altijd goed slagen bij de WE voor mooie sweaters maar hij is lang, zeker 1.70 en de grootste kindermaat is 170 en dat wordt vooral bij de armen te kort. Ik ben fan van García en daar draagt hij broeken van maar ik vind de bovenkleding te prijzig dus zoek ik een alternatief. H&m heeft ook voldoende aanbod maar valt bij een grotere maat zo ontzettend wijd terwijl hij heel slank is, 52 kilo. Wie o wie heeft ook een kind in de pubertijd, lang en slank en waar shoppen jullie een beetje leuk en vooral betaalbaar? Alvast bedankt.
Heb je al bij de coolcat gekeken? Daar richten ze zich toch vooral op deze doelgroep dus je zou denken dat ze daar wel het eea hebben. Voor (kleinere) meisjes valt de kleding in elk geval best smal.
Mijn net 15 jarige wil altijd erg graag naar jack en jones. Hij heeft laatst trouwens bij de zara een leuk shirt meegenomen maar dat valt wel wat groter, bovenkleding in ieder geval.
Thanks, ziet er goed uit op de site en er is een winkel vlakbij. Dit zoeken we wel zo'n beetje, sportief maar gekleed ( zoon is best een beetje ijdel
Zit hij inmiddels niet al in de herenmaten? Misschien dat daarom de grootste maat kinderkleding niet meer past. Kan opeens hard gaan en de verhouding qua lichaam wordt ook anders in de pubertijd.
Nou he! Die van mij is 8, maar belachelijk groot. Draagt al kleding voor 12-13 jarigen. Liep vorige week met hem langs New Yorker in Düsseldorf en hij vroeg of we daar kunnen gaan winkelen zodra hij het past. Denk zomaar dat een 14 jarige de xs of zelf s wel zal passen.
Met broeken past hij nog in de kindermaten, 170/176 maar boven worden vooral de mouwen zo enorm kort. Ik denk dat hij met bovenkleding wel in een XS/S zou moeten passen maar het is best een overgang en dan valt het ineens zo groot. Ik kan het me nog herinneren van toen ikzelf puber was maar toen gingen veel kindermaten tot 188 en dat zie je nu minder. Binnenkort maar eens een middagje met hem shoppen. Schoenen zijn nu ook al mt 43 (help).
Inderdaad. Vroeger ging het tot 188. Nu is het na 170-176 eigenlijk meteen over naar volwassen maten. Shoeby heeft ook leuke kleding. Bovenkleding in de kindermaten valt smal. Hoe dat bij de heren is weet ik niet.
Scotch en soda? Ik weet dat mijn zoontje dat draagt in maat 104 en mijn man heeft het ook. The Sting misschien en dan maat XS? Jack and Jones vind ik ook een goede tip.
The Sting heeft XS en valt vind ik vaak best klein. Verder Score, Jack and Jones en Cars, Replay etc.
Ik ben overgestapt op herenkleding inderdaad. Kindermaten is gewoon dan niet handig meer en S of XS van herenkleding is echt niet veel groter als maat 176 hoor. Mijn zoon is ook zo een lange, dunne slungel. Ik shop voor hem bij C&A, Coolcat (vind ik niks maar goed, soms zit er wat tussen wat ik wel vind kunnen, met die leeftijd komt ook meer eigen mening over wat hij aan wil doen), Primark, Sting en online op Zalando/Wehkamp.