Baby 7 maanden behoorlijk ziek.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xNadine, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi dames! Mijn zoontje is flink ziek, traanoogjes, dichte neus, huilen en wanneer hij niet huilt slaakt hij constant hele hoge gilletjes uit. Zijn temperatuur was vanochtend 39 en is nu ondanks de paracetamol gestegen naar 39,4.. hij wil bijna niet drinken, ik vermoed vanwege zijn verstopte neusje en heel soms als ik goed luister hoor ik een piepje in zijn ademhaling. Ik heb naar de dokter gebeld, maar die had geen tijd meer (ik belde om 16:30 omdat ik toen ontdekte dat zijn temperatuur gestegen was ten opzichte van vanochtend) en die zei dat ik maar paracetamol moest blijven geven. Morgenochtend moet ik wel even langskomen, dan gaan ze even kijken, maar toch zit het me niet lekker. Dat hoge gegil de hele tijd, dat moeilijke drinken, koorts die niet zakt.. ik weet het even niet zo goed. :( hebben jullie tips of adviezen?

Toevoeging: misschien ook niet geheel onbelangrijk, maar hij heeft vanochtend een hele golf overgegeven, en daar zat ook slijm bij..

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat sneu :( Als je het niet vertrouwt, en de koorts zakt niet met PCM zou ik gewoon de HAP bellen.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik geef als ze slecht drinken altijd best snel ORS, verder misschien nog een paracetamol geven. In het ziekenhuis zeiden ze (wel 6 jaar geleden) dat je om de paar uur paracetamol moet geven om het echt effect te laten hebben.
    Beterschap!

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Persoonlijk? had ik al bij de huisartsenpost gezeten, dokter geen tijd meer? kom nou! hij had je ieder geval door kunnen verwijzen naar de huisartsenpost die open is na sluitingstijd, vind het ernstig genoeg klinken.

Heel veel sterkte en beterschap met je zoontje! zo sneu om je kindje ziek te zien.

5. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Bij verdenking piepen zou ik ook naar de hap gaan! Koorts mag (is mij verteld) blijven met pcm zl had 7 dagen 41 tot 41.5 met pcm (om de 8uur) en nurofen (ook om de 8 uur dus elke 4 uur krileeg hij iets) (op advies ka) maar bij piepen en dat is mss omdat zl dit jaar al 4 keer een longontsteking heeft gehad met 2 keer opname van 5 dagen met 4 dagen zuurstof zou ik wel na laten checken.

Deel Deze Pagina