Dochter wil blaasinstrument maar heeft geen idee en kan niet kiezen. Is er een informatieve site met filmpjes? Eerst proeflessen maar dan moet je alsnog een selectie maken
Is er geen (jeugd)fanfare bij jullie in de buurt? Vaak willen die wel graag aanwas en worden er ook lessen gegeven. De meesten beginnen geloof ik met bugel spelen, maar binnen een fanfare worden meerdere blaasinstrumenten gebruikt, dus valt er vast wat uit te proberen!
Inderdaad eens kijken bij een jeugd harmonie. Daar kan ze meteen wat instrumenten zien en zal ze er misschiem best een gevoel bij krijgen.
Hier wist mijn dochter al dat ze trompet wilde. Bij de fanfare hadden ze wat kennismakingslessen, dat was leuk want dan zie je nog wat andere opties en kun je het proberen. En nu speelt ze trompet
Hier ook de wens om trompet te spelen, via de fanfare kon er van alles geprobeerd worden, maar helaas.... ze kreeg er geen geluid uit
O dat gaat hier heel goed (nu nog móói geluid...) Maar misschien valt dat wel te leren? Het schijnt ook makkelijker te gaan als ze hun voortanden gewisseld hebben.
Maar dat kun je dan toch juist leren (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)? Ik heb vroeger klarinet, saxofoon en fagot gespeeld. Altklarinet, basklarinet en trombone leek me ook heel leuk, maar is er nooit van gekomen. Bij een harmonie kun je veel zien/horen inderdaad. En YouTube is je beste vriend voor filmpjes, lijkt me.
Dat kan met een trompet ook . Is alleen een prijzig systeem (Silent Brass) en voor kinderen wordt de trompet dan wel wat zwaar.
Geinig zeg, ik kende het niet! Maar het aardige vind ik juist dat het een hobby is waar je verder geen elektriciteit voor nodig hebt. En ach, hoeveel spelen ze nou helemaal hè... Mijn dochter heeft trouwens een speciale 'opgerolde' trompet, dat scheelt ook in het gewicht
Het lukte ècht niet, en dat was niet één keer proberen, maar echt meerdere sessies. Geen idee waarom niet, ze wou het echt heel graag, maar als die ergens klaar mee is ... is het ook klaar