Tot welke leeftijd heeft jullie kindje borstvoeding gekregen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pienvd90, 27 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    M’n oudste 2 jaar 9 maand. Op eigen initiatief gestopt wegens slechte techniek en nursing agitation.
    M’n jongste 2 jaar 2 maand, die had zelf al behoorlijk afgebouwd, maar stopte opeens met duimen, waardoor ze ‘s nachts om de borst ging vragen. Overdag dronk ze toen niet meer, dus toen ook op mijn initiatief gestopt.
     
    Zoe123 en pienvd90 vinden dit leuk.
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Eerste 9 maanden.
    Tweede ga ik voor min een jaar
    (tot nu toe 3 mnd en 2 weken)
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oudste 3 weken door sonde. Langer hield ik het niet vol.
    Tweede 3 maanden
    Derde 4 maanden
    Vierde 8 maanden, ik heb genoten van die laatste keer, had het best nog langer willen doen, maar door werken en studie steeds last van flinke productiedips en daardoor groeide ze ook minder goed. Toen ze dan eindelijk de fles pakte na lang weigeren vond ik het wel mooi geweest. Het blijft zo bijzonder ❤️
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.705
    113
    Vrouw
    21 maanden bij mijn oudste. Gestopt omdat ik toen 12 weken zwanger was en absoluut niet wilde tandemvoeden. Was er zelf toen ook al even klaar mee, naar durfde niet te stoppen omdat het een lastige slaper was.

    Middelste heeft zo'n 14 maanden gekregen. Hij was niet zo verslaafd als zijn broer en het zat mij cyclus en wens voor een derde in de weg.

    Derde krijgt nu zes weken en doet het er rustig aan mee. Groeit wel hard, maar vaak na 1 borst al genoeg waardoor ik bang ben voor teruglopende productie. Dus zelfs bij de derde keer kan het toch weer even wennen zijn ;)
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Ik zit nu op 12 maanden maar ik hoop dat hij wel eindelijk eens wat gaat minderen... maar kan nog niet ivm 0.0 gewichtstoename bij hem
     
  6. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Mijn eerste nu 2,5 drinkt sinds ik zwanger ben vanaf 14 weken droog. We waren al aan het afbouwen voor start iui. Maar gelukkig kan nu alles natuurlijk zijn gang gaan. Drinkt denk ik straks gewoon mee met de baby. Het was eigenlijk alleen nog maar met slapen en snachts maar wil nu overdag ook weer regelmatig.
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Oudste dochter rond de 8 maanden. Ik wist toen niet dat je helemaal niet hoeft te stoppen als je kolfrecht voorbij is..
    Jongste dochter ook zoiets, ik was zwanger en mn productie liep enorm terug. Jammer want ik had graag willen tandemen.
    Zoon 2,5 jaar. Bij hem gezegd: hij beslist wanneer het klaar is. Vond het een prachtige ervaring.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Mijn oudste helaas maar 2 maanden, het was een moeizame ellende en veel te laat écht goede hulp gekregen. De jongste is 2 maanden voor haar 4e verjaardag zelf gestopt, toen wilde ze niet meer, omdat ze zichzelf heel groot vond omdat ze naar school zou gaan :D

    Nu zwanger van de 3e en die hoop ik weer minimaal een jaar (en liefst 2 jaar) te kunnen voeden.
     
  9. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Oudste 18 maanden en stopte toen ik zwanger was van de jongste.
    Jongste 9 maanden, stopte helaas zelf ivm kolven op het werk en kreeg voorkeur voor de fles, helaas door slechte kolf opbrengst gestopt.
    En hopelijk beginnen we ergens in juni een nieuw mooi avontuur:)
     
  10. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Hee @pienvd90 leuk je hier weer te zien!
    Hier gestopt met 17 maanden. Ik vond het wel genoeg. Het was al een tijdje alleen nog voor bedtijd. Nu hoop ik in augustus weer borstvoeding te mogen geven.
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Oudste 10 wkn (full time kolven, productie liep terug en ik zag niet zitten in combi met werk).

    Middelste en jongste beide vlak voor 2e verjaardag gestopt. Mijn initiatief. Ze dronken beide nog minstens 6-8 keer per etmaal, ook nog in de nacht en begonnen vervelend peuterpubergedrag te vertonen rondom het drinken (claimend, dwingend, uitdagend etc). Toen was ik zelf er helemaal klaar mee. Cold turkey gestopt zonder afbouwen, tegen de kinderen gezegd: melk is op. Dat gaf een paar dagen verdriet en onrustige nachten, maar daarna was het klaar. Ik heb bij beide slechts 1 keer wat druk er af moeten kolven. En na paar weken stond ik droog (kwam er ook niets meer als ik in tepel kneep). Al met al vrij soepel gegaan dus. En ook geen spijt gehad van mijn keuze. Ik kijk tevreden terug op de BV-periodes.
     
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    De oudste 14mnd en toen wilde ze zelf niet meer. Wel een hele moeilijke opstartperiode en veel gedoe maar uiteindelijk met 8 weken liep het soepel! Met de tweede ook ellende verwacht en zeker nadat hij al met 36 weken werd geboren. Nou het was een natuurtalent, geen lk nodig gehad. En uiteindelijk tot 16mnd gevoed en toen heb ik het zelf gestopt.
     
  13. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.622
    113
    oudste tot 16 maanden, toen zelf gestopt vanwege zwangerschapswens en nursing agitation.
    jongste tot 6 maanden, hij viel ontzettend af, ik kolfde en legde hem aan, elke 2 uur, maar lukte niet om mn productie omhoog te krijgen. Toen begonnen met de fles zodat hij weer aan kwam, maar mn productie was binnen een week geheel weg toen.
     
  14. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Gestopt na 6 maanden omdat het ten koste ging van mijn eigen gezondheid (viel teveel af).niet tegen op te eten ook niet met advies diëtiste
     
  15. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Oudste is met 3 jaar en 5 maanden gestopt, haar techniek verslechterde gigantisch ivm verkoudheid, benauwdheid en slaapapneu. Met 3,5 jaar kwam haar broertje en lukte het drinken helemaal niet meer.

    Broertje is nu bijna 3 en drinkt in de avond en soms overdag. Vanavond nog rustig gekregen door te laten drinken, hij was net voor het eten in slaap gevallen en werd heel vervelend wakker.

    Nr 3 komt binnen 10 weken, dus we zijn nog wel even bezig. Nr 2 weet dat baby ook melk gaat drinken. Hoe lang nr 2 nog gaat drinken geen idee.
     
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Kind 1: 2 of 3 maanden
    Kind 2; 2.5 jaar (op mijn verzoek gestopt)
    Kind 3: 14 maanden (ze is zelf gestopt)
    Kind 4: 2.5 maand
     
  17. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    De eerste 2 jaar, en de tweede krijgt het nu 21 maanden... wil rond zijn 2e jaar stoppen want dan vind ik het wel weer mooi geweest ;) Heb ook het idee dat er niks meer uit komt
     
  18. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen dat er meer lang voeders zijn. Oke daar komt die: oudste 4 jaar gestopt op mijn verzoek, middelste bijna 4 jaar nog niet gestopt ze drinkt samen met de jongste van 9 maanden. Soms krijg ik rare reacties over het lang voeden, ik vond het vroeger ook raar een peuter/ kleuter aan de borst. Je groeit mee met je kind, het is hier een normale zaak.
     
    autumn86 en Zoe123 vinden dit leuk.
  19. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Oudste ongeveer 6 jaar.
    Middelste ook ongeveer 6 jaar.
    Jongste drinkt nog, is nu 3,5 jaar.
    Oudste is gestopt toen ik zwanger was van de jongste.
    Geef nu ruim 10 jaar borstvoeding.
    Denk niet dat er veel mensen zijn die het weten. Ik heb bij de oudste altijd gezegd: ik zie wel hoe het loopt :oops::)
     
  20. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Oudste ruim 11 maanden, stopte omdat ik weer zwanger was en mijn productie kelderde
    Middelste 22 maanden, stopte omdat hij steeds minder ging drinken en ik niets deed om de productie te behouden. Ging heel natuurlijk en geleidelijk.
    Jongste 18 maanden, stopte omdat ik er klaar mee was omdat hij steeds onrustiger ging drinken en ging bijten. Toen besloten na een voeding die wel heel fijn en rustig ging, dat dat de laatste was geweest zodat ik plezierig kon terugkijken op de drie borstvoedingsperioden.

    Ik had mezelf bij alle drie voorgenomen om ongeveer een jaar te voeden en het daarna wel te zien. Ik ben dus heel blij met hoe het gegaan is.
     

Deel Deze Pagina