Wie oh wie weet er wat het beste helpt tegen muggen? Mijn meisje krijgt er echt hele nare bulten van, reageert heel heftig. Elke avond controleren we of er muggen zitten, maar ze weten haar toch de afgelopen nachten telkens te vinden. Wat doe jullie daartegen? Klamboe lijkt me wat onhandig met een peuterbed ( of heb ik dat mis?) en ik kreeg vroeger van dat citroenspul op mijn kussen. Buiten het feit dat dit enorm stinkt, had ik vroeger ook niet het idee dat de muggen daardoor wegbleven....
Ooit de gouden tip gekregen om in muggenseizoen vitamine B1 tablet elke dag te geven. Je lichaam schijnt dan een luchtje uit te scheiden waardoor muggen zich minder aangetrokken tot jou voelen. Ik geef nog steeds borstvoeding en hoopt dat de kleine iets binnen krijgt via BV. Moet eerlijk zeggen dat hij en ik nog weinig tot niet (ik niet, hij 2x) zijn geprikt terwijl wij wel in een hele waterrijke buurt wonen. Maar of het daar nou werkelijk aan ligt???
Het enige wat echt (aantoonbaar) helpt tegen muggen is spul met DEET erin. Maar ik weet niet of je dat bij kinderen mag gebruiken eigenlijk. En anders toch een klamboe. Mijn oudste krijgt ook redelijk grote muggenbulten maar ik doe er eigenlijk niets tegen....het zijn er niet zoveel en ze heeft er verder geen last van.
vloeibare cintronella parfum die je in stop contakt zet (vapona of zo)maakt muggen totaal weg en als ze toch komen zijn ze ni in staat om te prikken. het is echt prettig.
ik gebruik zo stopcontact geval van citroennella help enorm ik word ook altijd lek geprikt maar sins ik dit gebruik heb ik er nooit meer las van gehad...
hier een creme met citronella in, speciaal voor kinderen vanaf 1 jaar. daarnaast een stopcontactding wat geluid maakt (superirritant!) een muggensticker boven haar bedje geplakt en een klamboe (hier meegroeibed en t kan prima) en voordat we gaan slapen nogmaals haar kamertje helemaal controleren
Om te voorkomen dat je gestoken wordt is iets met Deet er in het meest effectief. Als je eenmaal gestoken bent helpen al die cremetjes en uitzuigapparaatjes niet. Wat wel perfect werkt is de Bite Away. Een apparaatje op batterijen dat je op de plek houdt, even aanzetten en weg is de jeuk. De warmte breekt het gif af van alle soorten beten en steken. Ik heb hem een paar jaar en zweer er bij. Insectensteek.nl » Bite Away Het kost even een paar centen maar je doet er jaren mee.
Die vitamine B1 is inderdaad top! Heb het n paar zomers terug geslikt omdat we toen naar een muggenrijk gebied op vakantie gingen. Ik werd nauwelijks tot niet geprikt en als ik toch eens geprikt werd verdween de bult nagenoeg meteen! Geen pijn, geen jeuk, geen bult! Ook niet van andere insecten. Als je gevoelig bent, raad ik die aan. Of er tabletjes zijn voor jonge kinderen weet ik niet, zal vast wel... Sterker nog: je zag ze soms rechtsomkeert maken als ze bij me in de buurt kwamen! Wat zal ik gestonken hebben dan! Mensen ruiken het niet trouwens!
Dankjulliewel! Ik zal eens wat opzeken over b1, citronella en deet. En kijken voor een klamboe. morgen moet ik naar de huisars, vraag ik meteen ook even of we wat aan die muggenbulten moeten/knnen doen. Ik denk nameljk dat ze allergisch is. Het worden echt enorme blazen, soort waterpokken maar dan veel groter. Echt ontstekingen lijken het wel. Ze heeft er ook pijn en jeuk aan zegt ze en ze krabt ze ook stuk.
as je die vloeibare citronella stopcontakt ding koopt dan hoef je echt geen klamboe of iets anders. we slapen zelf de deur raam open maat de muggen komen niet binnen. allergische reactie komt met n zwelling, hard en groot als n walnoot, een veel grotere gebied huid rondom bult wordt rood en dik.. ik heb het zelf. heel vervelend. als ze krabt dan kan het ontstoken zijn en dan heb je n blaar.als n steenpuist?dat is geen allergie.
Idd spul met DEET erin werkt, dat heb ik eens op een programma als Kassa gezien. Even bij de drogist checken of het kan, misschien is op een doekje bij haar bed genoeg om de beesten op afstand te houden, anders een beetje op de arm bijvoorbeeld.
Wij leggen iedere dag een schijfje citroen met kruidnagels onder haar bed. Dit werkt erg goed en ruikt ook lekker fris.
Lavendel werkt ook prima tegen muggen. Paar druppeltjes olie op haar kussen o.i.d. doen. Vind ik persoonlijk erg goed werken en een stuk lekkerder ruiken dan de citronella...