Tot welke leeftijd in buggyinzet wandelwagen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendy339, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,072
    113
    Hoi hoi,

Ik vroeg me net eigenlijk af tot welke leeftijd kleintjes gemiddeld in de buggyinzet vd wandelwagen passen.
    Mijn zoon in nu 16mnd en zie hem toch al aardig dicht bij de zonnekap komen met zijn bolleke..
    Dus mijn vraag; hoe lang zaten jullie ukkies in de wandelinzet?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oudste tot 3 jaar. De tweeling weet ik nog niet, maar IIg niet omdat t niet meer zou passen oid. Meer met leeftijd te maken.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Oudste tot bijna 2,5. Toen weer omgebouwd voor de jongste.
    Maar paste hier nog prima.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,072
    113
    Dan hoop ik dat ik er net zo lang mee kan doen.. Nu is mijn zoon wel lang maar niet extreem oid. Raar dat hij dan al zo tegen die kap zit bijna.. Heb een Mutsy, wellicht dat het daar aan ligt?

5. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt van je wagen af, vorige week heeft de oudste van 2,5 nog in haar buggy gezeten.
    Ze is lang voor haar leeftijd, 1 meter:D
    Je kan natuurlijk ook zonder zonnekap rijden:p

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat denk ik dan want hier ook een Mutsy (transporter) en zoontje (17 maanden) zit ook al (bijna) tegen de kap met z'n hoofd, hoop dat ie er nog wel even in kan eigenlijk...

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochtertje van net 17 mnd oud is 93,5 cm en past nog wel in de bugaboo hoor.
    Tja ik denk dat ze er als ze zo blijft groeien met haar 2 jr niet meer past.

Ik heb ook nog de mclaren xt techno daar kan ze ietsjes langer in.

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Wij hebben ook een Mutsy. Nu omgebouwd voor de tweede, maar zoontje (aug 2010) pastte er nog prima in hoor. Hier in de straat zat een meisje er bijna tot haar 4e in. Anders zonnekap eraf?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt nogal aan het formaat van je wagen en van je kindje...
    Hier een grote wagen en Thirza heeft er vorig jaar met 3,5 nog ruim in kunnen zitten bij een dagje dierentuin.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,072
    113
    Zelfde wagen hier inderdaad..

En zonder zonnekap kan eigenlijk niet want dan heb je een vreemde buggy.

Ik heb ook een koelstra maar die is voor boodschappen etc niet echt handig ivm klein mandje.

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Hier tot 3 in de bugaboo, daarna niet meer maar niet omdat het niet paste maar omdat ze altijd liep

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nu gaan ze niet zo snel meer de lengte in he.. 104/110 is een normale kleding maat met 3,5 a 4 jaar . Dus dan zijn ze ong. 110 cm lang en vooral de benen groeien sneller als de romp.

Zoon van 4 past prima in de quinny zapp nog als het nodig is of hij even wil uitrusten. Onder onze mutsy 4 rider past hij ook nog trouwens, niet ruim maar past wel.

Praktijk leert hier dat tegen de tijd dat ze 2,5 zijn die kap negen van de tien keer niet meer opengevouwen is trouwens.

13. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bijna twee en meneer komt met hoofd over de kap als hij ingeklapt zit. Wij hebbe de maxi cosi mura 3

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Lisa past er met haar 93 cm nog prima in :) (Quinny Speedi)

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje schiet nog steeds erg hard de lucht in.
    Ze was met 11 mnd oud nog 82,5 cm.
    Nu 6 mnd later is ze 93,5 cm lang
    Dus in 6 mnd tijd maar liefst 11 cm gegroeit.

Ik vraag me af wanneer kindjes minder hard groeien.

Mijn kids konden met 3 jaar echt niet meer in de buggy hoor waren toen al te lang en zwaar.
    Zaten met hun benen in hun nek.
    Zaten toen al in maat 122/128.

En tot 4 jaar in de buggy vind ik knap ;)
    Lukte mij helaas niet.
    Kids waren 1m28 en 1m25 hihi.
    Zou raar gezicht wezen.

Hier dus wel kindjes die juist erg vaak groeispurten maken.

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mijn zoon zat tot 3 jaar en 2 maanden in de buggy ;) (en dat is vrij lang begreep ik maar wij hadden echt een weglopertje..) Een maand of 2 voordat ik beviel van nr. 2 hebben wij de buggy op de vuilstort gedaan. Hij kon er trouwens nog prima in hoor maar hij wilde er niet meer in. Hangt helemaal af van wat voor wagen je hebt....

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier zou de oudste (3 jaar) er nog makkelijk in passen. Alleen heeft ze pech, want de jongste zit erin ;). Sinds haar tweede verjaardag heeft ze er geloof ik niet meer in gezeten.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik vrees met grote vrezen als ik dit zo hoor... T viel mij laatst al op dat als de zonnekap ingeklapt is mijn zoontje met zn hoofd tegen die ingeklapte delen aan zit (dit omdat znnhaar er plat van werd, haha). Hij heeft eennerg lang bovenlichaam (draagt nu al rompers maat 86/92) dus ik hou mn hart vast dan....

19. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,072
    113
    Dat herken ik dus.. Nu zijn gelukkig zijn benen de laatste maanden het snelst gegroeid. Maar toch..

Hij zit straks gewoon met zijn achterhoofd tegen de kap vrees ik.. Ach ja we zien het wel,verander er toch niks aan en ik heb de koelstra gelukkig nog.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn oudste is 2,5 maar erg lang/groot, ze draagt maat 104/110 en is even groot als dr neefje van 4. Ze zit weleens in de wagen, meestal gewoon nog in de draagdoek maar als ik zonder man wegga met 2 kinderen zit ze er wel in. Ze zit bijna wel tegen de zonnekap aan ja, zakt dan wat onderuit en doet de kap dicht ( "In de huisje, dicht, waar is kindje nou?") grote afstanden lopen is nog niet zo handig dan moet ik halverwege 2 kindjes gaan tillen.

Share This Page