Korte vraagje over snot in neus bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Sinds ze 2 weken is heeft ze veel snot in haar neus:wit licht groen. Meestal wit. Als ik erin kijk dan is niet volledig verstopt of zo maar ik zie het goed zitten. Ik maakte daar geen punt van.
    Bij 3 weken in cb arts geweest en ze zei dat ze verkouden is. Ik vroeg hoe weet ze dat- omdat neus verstopt is dus.

Nou sinds dat ze 2 weken was dus al volle maand ze heeft het steeds. Ik haal het elke dag met dunne natte staafje gemaakt van watten uit.
    Ze snukt ook af en toe maar meer met speen samen dan.

Moet ik mij zorgen maken erover???
    Wanneer us zorgelijk of hebben babys altijd veel snot?
    Is het goed dat ik het weghaal of moet ik het op andere manier oplossen?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.593
    113
    je hebt van die snotzuigertjes maar bij ons werkten die niet. Zolang je kleintje er weinig van heeft is er niets aan de hand en zou ik niet zomaar in de neus gaan poeren met watten. Straks blijven de watten nog vastzitten.

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb zon uitzuiger van otrivinl dat werkt best goed. Voor de rest is er weinig aan te doen. Wij doen wel vaak de neus sprayen om in ieder geval te zorgen dat de oortjes niet ontstoken raken

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Niet met een wattenstaafje in gaan zitten te poereken. Niet goed voor het neusje.

Beetje neusspray gebruiken en als je het idee hebt dat haar neusje dicht zit, kun je ook even lekker stomen onder de douche. Gaat neusje lekker van lopen, en raakt ze ook het snot kwijt.

Neuszuigertjes, etc. is mijn KNO geen fan van (waarom ben ik even kwijt).

2 weken zou ik me ook geen zorgen om maken. Zowel de oudste als de jongste snotteren regelmatig (eerder een uitzondering als de neuzen een keer schoon zijn en ze niet snotteren).

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het zij geen wattenstaafjes :))
    Het is watje die ik beetje nat langwerpig krul en dan naar binnen en met draaibeweging komt snot uit- zi zei kraamzorg dat we zi snot moeten uithalen.
    Pompje werkt hier niet het zit erg dip en ze heeft neusgaten in de vorm van hartjes waardoot het niet goed vacuum kan.

Dus kan geen kwaad die snot.
    Dankje ben gerustgesteld!!

Deel Deze Pagina